۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۴۸۷۵۶۲
27 اسفند در بروجرد؛

مراسم سالگرد آیت الله مولانا بروجردی برگزار می شود

مراسم نخستین سالگرد آیت الله مولانا بروجردی از علمای فرهیخته بروجرد و مفاخر استان لرستان 27 اسفندماه در این شهرستان برگزار می شود.
مولانا بروجردی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، مراسم نخستین سالگرد آیت الله حاج شیخ غلامرضا مولانا بروجردی، 27 اسفندماه جاری در بروجرد برگزار می شود.

آیت‌الله مولانا بروجردی عالمی فرهیخته و از مشاهیر و مفاخر بود که پس از سالها خدمت صادقانه به اسلام در تاریخ ۲۸ اسفند درگذشت.

شاگردان فراوانی در محضر آیت الله بروجردی تربیت یافتند و درس اخلاص، تواضع و فروتنی را در کنا دروس و علوم دینی از ایشان فرا گرفتند.

امروز شخصیت و زندگی‌نامه مرحوم آیت‌الله مولانا بروجردی برای همه ما به ویژه نسل جوان اسوه و الگویی بی‌نظیر است که می‌تواند چراغی روشن برای هدایت ما باشد.

آیت‌الله غلامرضا مولانا بروجردی، در سال ۱۳۰۶ شمسی در بروجرد متولد شد و دروس مقدماتی را در بروجرد فرا گرفت و حدود ۱۸ سال از دانش آیت‌الله نجفی بروجردی بهره مند شد.

ایشان در تدریس و تألیف موفقیت های فراوانی داشت و آثار به جا مانده از آیت الله بروجری هر کدام منبع غنی و گنجینه‌های ارزشمندی است.

آیت‌الله مولانا بیش ‌از ۵۰ اثر در طول زندگی خود برجای گذاشته است که الخاتم لوصی الخاتم، درسهایی از توحید، تاریخ بروجرد، ترجمه چهل حدیث امام جواد(ع)، تحقیق کتاب حاشیه کفایه الاصول و کتاب صراط مستقیم از مهم ترین آثار ایشان است.

گفتنی است، آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا مولانا بروجردی، صبح جمعه ۲۸ اسفندماه سال ۹۴ در بروجرد به دیار حق شتافت و مراسم نخستین سالگرد عروج ملکوتی ایشان روز جمعه، ٢٧ اسفندماه ساعت ٩ تا ١١ صبح  در مسجد حضرت ولی‌عصر(عج) بروجرد واقع در خیابان تختی برگزار می شود.

در مراسم سالگرد آیت الله مولانا بروجردی از فیلم مستند «شرح مولانا» ساخته کاوه حدادی و مسؤول انجمن سینمای جوان دفتر بروجرد و  کتاب «گوهر معرفت» رونمایی می شود./9459/203/ب2

ارسال نظرات