۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۴۸۶۲۷۹
مسؤول دفتر قرآن و عترت حوزه های علمیه مطرح کرد؛

سرمایه گذاری ویژه در حوزه علمیه با هدف تربیت مروجان قرآنی

حجت الاسلام رضوی با اشاره به این که در حوزه علمیه سرمایه گذاری ویژه ای شده تا بتوان مروجانی در عرصه سبک زندگی قرآن تربیت کرد، گفت: طلاب باید به صورت جدی سبک زندگی قرآنی را ترویج دهند.
قرآن کریم

حجت الاسلام مصطفی رضوی، مسؤول دفتر قرآن و عترت حوزه های علمیه کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که رسالت حوزه های علمیه نسبت به قرآن کریم عمل به آیات است و باید بتوانیم زندگی قرآنی را بین طلاب تعریف و ترویج کنیم، اظهار داشت: قرآن در زمینه فردی، اجتماعی و خانوادگی طلاب و روحانیان حوزه های علمیه باید حاکم باشد.

مسؤول دفتر قرآن و عترت حوزه های علمیه ادامه داد: حاکمیت قرآن در زندگی طلاب منوط به ایجاد نگاهی ویژه نسبت به فعالیت های قرآنی در حوزه های علمیه است و این با فعالیت های قرآنی در دیگر مکان ها و شرایط متفاوت می باشد.

حجت الاسلام رضوی با اشاره به این که در حوزه علمیه سرمایه گذاری ویژه ای شده تا بتوان مروجانی در عرصه سبک زندگی قرآن تربیت کرد و مطالب و فهم دقیق از قرآن کریم به طلاب منتقل شود، گفت: هدف از تربیت طلاب قرآنی انتقال مفاهیم وحی به جامعه است و این یک روند تکمیلی بین حوزه های علمیه و مردم می باشد.

وی با بیان این که برای تحقق سبک زندگی قرآنی در مدارس با مراکز تفسیر حوزه علمیه پیگیری هایی صورت گرفته است، ادامه داد: طلاب و روحانیان سطح 3 و 4 حوزه علمیه مهارت هایی در زمینه سبک زندگی قرآنی را فرا می گیرند که در نهایت از آنها در سطح کشور بکارگیری خواهد شد.

حجت الاسلام رضوی با اشاره به این که طلاب باید به صورت جدی سبک زندگی قرآنی را ترویج دهند و این جریان در میان حوزه های علمیه امتداد پیدا کند، افزود: هر کدام از حوزه های علمیه باید افرادی داشته باشند که مشغول به فعالیت های قرآنی در آن مدرسه باشند و بتوانند مفاهیم و کاربرد قرآن براساس نیاز جامعه را به مردم ارائه دهند.

مسؤول دفتر قرآن و عترت حوزه های علمیه کشور با اشاره به اجرای «طرح قرآن و عترت در هفت قدم در 365 روز» ویژه حوزه های علمیه، افزود: در استان خوزستان باتوجه به ظرفیت هایی همچون فعالیت های تشکیلاتی، حلقات بسیج و صالحین برای نخستین بار به صورت آزمایشی این طرح اجرا خواهد شد که به زودی نتایج خوبی را مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام رضوی ادامه داد: طلاب حوزه علمیه نسبت به قرآن کریم وظایفی همچون قرائت دائمی، زیبا خوانی، تدبر و عمل به دستورات آیات و ربانی شدن را برعهده دارند که باید به درستی رسالت خود را انجام بدهند.

گفتنی است، در گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه خوزستان مصوب شد که کارگروهی با هدف بررسی چگونگی اجرای طرح قرآن کریم و حدیث در هفت قدم و 365 روز باتوجه به شرایط بومی استان تشکیل شود و در آن تعدادی از فعالان در این عرصه انتخاب و برای سال تحصیلی آینده تصمیم گیری های لازم را اتخاذ کنند./303/9453/ب1

ارسال نظرات