۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۴۸۰۵۹۰

توضیحات تکملی شهرداری قم درباره حادثه مترو

معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم گفت: در عمليات ريزش كارگاه مترو سه نفر درگير شدند كه يك نفر سريع به بيمارستان منتقل شدند و دو نفر نيز طبق نظر پزشكي قانوني در لحظه بر اثر ضربات شديد جان خود را از دست داده بودند.
سامع معاون شهردار قم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سيدامير سامع در دويست و نوزدهمين جلسه شوراي اسلامي شهر قم، با اشاره به حادثه ريزش ديواره كارگاه مترو در ميدان وليعصر(عج)، اظهار كرد: به محض اينكه حادثه اتفاق افتاد نيروهاي آتش‌نشاني عمليات نجات را آغاز كردند و نسبت به مديريت افرادي كه در صحنه بودند و كارگران پيمانكار كه در كارگاه خروج تي بي ام فعال بودند اقدام شد.

معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم تصريح كرد: كارگران در اين حادثه مي‌خواستند احساسي وارد صحنه شوند كه نياز به مديريت صحنه داشتيم و مديرعامل آتش‌نشاني به عنوان فرمانده عمليات انتخاب شد و مديريت صحنه را در دست گرفت.

سامع بيان كرد: ممكن بود به دليل حركت احساسي كارگران حادثه و كسب اطلاعات غلط در روند امدادرساني مشكل ايجاد شود اما با مديريت صحيح توانستيم از بروز خطرات جدي‌تر در روند اين حادثه جلوگيري كرده و عمليات امدادرساني را سرعت بخشيم.

وي با تاكيد بر اينكه در حاشيه اين حادثه جلسات سرپايي متعددي برگزار شد، خاطرنشان كرد: هر اتفاقي كه مي‌افتاد براي اقدام نظر پيمانكار و مسئولان قطار شهري و مديران فني را مي‌گرفتيم و مهم اين بود كه كساني كه زير آوار بودند همه را به صورت زنده و با سرعت بالا نجات دهيم و مهم تر اينكه اتفاق جديدي نيفتد چون محدوده، خطر ريزش مجدد آوار داشت.

معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم با اشاره به انجام عمليات برداشت آوار به صورت دستي و مكانيزه، گفت: شهردار، مديران استان و اعضاي شوراي شهر هم در اين حادثه نظارتي بر روند عمليات داشتند.

سامع با بيان اينكه با هماهنگي و پشتيباني كه صورت گرفت توانستيم اقدامات خوبي در اين حادثه انجام دهيم، گفت: در حين عمليات دائماً توسط دوربين فاصله ديواره و وضعيت كلي كنترل مي‌شد تا در معرض خطر بعدي و نشست و ريزش نباشيم.

وي با بيان اينكه بهترين تجهيزاتي كه مي‌توانستيم استفاده كرديم و جرثقيل‌هاي قوي استفاده شد، افزود: هم عمليات بايد سريع و دقيق انجام مي‌شد و هم بايد دقت به ريزش آوار مي‌كرديم.

معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم با تاكيد بر اينكه نيروهاي امدادرسان و آتش‌نشاني با تمام توان در اين حادثه مشغول امدادرساني و ايمن‌سازي بودند، گفت: با وجود اينكه امكان داشت خطرات جبران ناپذيري وجود داشته باشد اما نيروهاي آتش‌نشاني تا آخرين لحظه دست از امدادرساني بر نداشتند و به فكر ايمن‌سازي و خدمت بودند.

سامع خاطرنشان كرد: در اين عمليات سه نفر درگير شدند كه يك نفر سريع به بيمارستان منتقل شد و دو نفر نيز طبق نظر پزشكي قانوني در لحظه بر اثر ضربات شديد جان خود را از دست داده بودند.

وي با تاكيد بر فعاليت در حادثه كارگاه مترو براي جلوگيري از حوادث بعدي در حين امدادرساني، گفت: در عين اينكه سعي داشتيم امدادرساني دقيق، ظريف و سريع انجام دهيم به كنترل ريزش ديوار نيز دقت داشتيم./872/د102/ی

ارسال نظرات