۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۸۰۴۰۶
شهردار قم مطرح کرد؛

کاهش بسیاری از هزینه های شهری با اصلاح فرهنگ شهروندی

شهردار قم با اشاره به برنامه‌هاي شهرداري براي اصلاح فرهنگ شهروندي، گفت: با اصلاح فرهنگ شهروندي بسياري از هزينه‌هاي شهري كاهش مي‌يابد.
سقاییان نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مرتضی سقاييان‌نژاد با اشاره به تاثير فرهنگ شهروندي بر رفتار شهروندان افزود: شهرداري قم تلاش مي‌كند تا به فرهنگ شهروندي مطلوب برسد كه اگر چنين شود بسياري از رفتارهاي فرهنگي شهروندان تحت الشعاع قرار مي‌گيرد و بسياري از هزينه‌ها كاهش مي‌يابد.

وي فرهنگ شهروندي را يكي از مهم‌ترين مسائل شهري دانست و يادآور شد: در سال گذشته اعلام كرده بوديم كه در زمينه فرهنگ شهروندي محدوديتي در اختصاص منابع نداريم و امسال نيز با حركت جديدي كه سازمان فرهنگي هنري ورزشي شهرداري قم انجام داده است، اصلاح فرهنگ شهروندي از سياست‌هاي اصلي شهرداري است.

شهردار قم با تاكيد بر جديت شهرداري قم در اصلاح فرهنگ شهروندي، ادامه داد: در اين زمينه مشكل بودجه نداريم و با استفاده از ظرفيت‌هاي مختلف و با طيب خاطر به حركت خود در تقويت فرهنگ شهروندي خواهيم پرداخت.

وي يادآور شد: بر اساس برنامه سازمان فرهنگي هنري ورزشي شهرداري قم، اين سازمان اقدام به احصا و اطلاع‌رساني جنبه‌هاي مختلف فرهنگ شهروندي خواهد كرد تا هر شخصي مايل به فعاليت در آن زمينه است، از سوي شهرداري مورد حمايت و تقويت قرار گيرد.

سقاييان‌نژاد اضافه كرد: با اتخاذ اين روش بدون ايجاد تشكيلات جديد و با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در شهر قم تلاش خواهيم كرد تا مولفه‌هاي فرهنگ شهروندي را تقويت كنيم.

وي با اشاره به ابعاد اهميت فرهنگ شهروندي اضافه كرد: با اصلاح مولفه‌هاي فرهنگ شهروندي علاوه بر اينكه بسياري از هزينه‌هاي شهري كاهش مي‌يابد، شاهد ايجاد آرامش خاطر و رضايت بيشتر در ميان شهروندان خواهيم بود.

شهردار قم با بيان اينكه اصلاح فرهنگ شهروندي بر ساير رفتارهاي شهروندان تاثيرگذار است،‌ خاطرنشان كرد: اصلاح فرهنگ شهروندي زمينه ارتقاي كيفي بسياري از خدمات را فراهم مي‌كند./872/د102/ی

ارسال نظرات