۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۴۸۰۰۷۱
فجر انقلاب؛

صبر امت اسلامی ایران نماد زیست انقلابی است

مفسر قرآن کریم با اشاره به این‌که صبر نشانه الگوی زیست انقلابی است، گفت: حضور گسترده امت اسلام مصداق نصرت الهی در احیاء شعائر الهی است.
حجت الاسلام اکبر دهقان

حجت‌الاسلام اکبر دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حضور حماسی مردم را پرشکوه‌تر از سال‌های گذشته توصیف کرد و گفت: در طول دوران انقلاب اسلامی ایران اعتقاد و زیست انقلابی مردم ستون استوار انقلاب بوده‌اند؛ بر این اساس همت انقلابی امت ایران همواره برای جهانیان شگفتی‌هایی آفریده است که مقدمه نشر معارف اسلامی در سراسر دنیای بشری شده است.

مفسر قرآن کریم با اشاره به این‌که ملت شریف ایران در طول تاریخ اثبات کرده‌اند که همواره پیشگام حمایت از حقانیت و آزادی انقلابی بوده‌اند، اظهار داشت: بر اساس نص صریح قرآن کریم خداوند همواره حامی امت‌هایی است که حق را در زمین ارائه کرده و شعائر اسلامی را احیا می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که مردم همواره با مشکلات زیادی مواجه هستند، تصریح کرد: همواره در کارنامه‌های فجر انقلاب مردم اثبات کرده‌اند که در مقابل باطل هرگونه سختی را بر جان خریده و پشتیبان ولایت‌فقیه خواهند ماند.

حجت‌الاسلام دهقان با اشاره به این‌که صبر نشانه الگوی زیست انقلابی است، گفت: خداوند متعال همواره حامی انسان‌هایی است که ادبیات مقاوم همواره تعیین‌کننده حقیقت سبک زندگی آنان است.

مفسر قرآن کریم به متن آیه 7 سوره محمد(ص) اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در این آیه مبارکه می‌فرماید«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید اگر آیین خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد»؛ بر این اساس حضور گسترده امت اسلام مصداق نصرت الهی است و قطعاً نصرت الهی نیز در قبال آن حاصل خواهد شد./837/202/ص

ارسال نظرات