۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۷۸۶۵۱
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

دشمن در مبارزه با علم و دین، چراغ خاموش جنایت می کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمن در مبارزه با علم و دین به صورت چراغ خاموش جنایت های زیادی انجام داده است و با بستن حوزه ها و کشتن انسان ها و عالمان دینی بدترین فجایع را انجام دادند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: در فقه اسلامی جایگاه و اهمیت وقف مشخص شده است، وقف در جامعه به عنوان یک فرهنگ باید باشد.

وی با بیان اینکه با خواندن وقف نامه های گذشته میزان عقیده و فرهنگ مردم آن زمان را می توان به دست آورد، گفت: انواع و اقسام امور خیریه در وقف نامه ها به چشم می  آید که این موضوع نشان از نوعی فرهنگ دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: امروز این فرهنگ وقف تا حدودی در بین مردم وجود دارد و مشاهده می کنیم برای موارد مختلف مانند عزادارای ها و فقرا وجود دارد و بسیاری از مردم نیز در جهت توسعه علم برای حوزه های علمیه و حمایت از آن هایی که در جهت دین تلاش می کنند وقف کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: از اهداف پلید انگلیس در دوران رضاه شاه ملعون و پسر وی نابودی و از بین بردن وقف بود و نابودی وقف اوج تباه و فساد این پیر استعمارگر بوده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه تا حد زیادی وقف را از بین بردند، ادامه داد: برنامه های دشمن و پیر استعمارگر انگلیس به گونه ای بود که حوزه های علمیه باید تعطیل شود تا مردم دین و تحقیق و معارف اسلامی را به درستی نشناسند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تعطیلی و نابودی حوزه های علمیه یکی از طرح های انگلیس بود چرا که حوزه علمیه یکی از نهادهایی بود که به اوقاف کمک می کند و سعی داشتند نام ائمه اطهار و امام حسین(ع) را از بین ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: دشمن در مبارزه با علم و دین به صورت چراغ خاموش جنایت های زیادی انجام داده است و با بستن حوزه ها و کشتن انسان ها و عالمان دینی بدترین فجایع را انجام دادند.

وی افزود: در همین جهت سطح افکار عمومی جامعه را از جهت اهمیت و جایگاه علم و کتاب به جایی رساندند که کتاب ها را به کنار خیابان ها می ریختند و هر چه توانستند کتاب های تاریخی و مهم ملت را به غارت بردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه همچنان بعد از دوران انقلاب اسلامی وقف به جایگاه اصلی خود نرسیده است زیرا جبران عقب ماندگی ها زمان می برد، گفت: امید ما به نیروهای مقدس جامعه است که از نظر دیانت و کارآمدی بتوانند آنچه باید برای وقف صورت دهند./202/880/ب1

ارسال نظرات