۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۴۷۸۲۰۱
آیت الله خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران مطرح کرد؛

ضرورت دمیدن روح امید در ملت ایران/مقاومت و ایستادگی واکنش مردم ایران در برابر آمریکا

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مردم با حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن دنیا را متعجب خواهند کرد، گفت: مردم ما مثل کوه مقاوم و استوار بر آرمانها ایستاده اند و ایران اسلامی همچون سرو قامت کشیده ایستاده است و ایستاده خواهد ماند.
سخنران خطبه عای نماز عید قربان دانشگاه تهران آیت الله سید احمد خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به ایام الله دهه فجر و سی و هشتیم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از رسانه ها خواست درباره انقلاب به گونه ای صحبت نکنند که آزادگان جهان مأیوس شوند.

وی در ادامه بر بیان منصفانه نقاط ضعف در کنار نمایش قله های انقلاب تأکید کرد و افزود: تا روزنامه ها و سایت ها باز می شود از نقاط ضعف سخن می گویند و جز تضعیف نظام سخن نمی گویند؛ چرا از دین ستیزی رژیم گذشته نمی گویید؟ و اینکه انقلاب اسلامی آمد و دین را به صحنه آورد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه مبارزه با دین اساس اهداف پهلوی پدر و پسر بود، و با رفتن این دو ظالم، اسلام ناب محمدی در این کشور حاکم شد، خطاب به رسانه ها گفت: وقتی نقاط ضعف را می گویید این را هم بگویید که در 57 سال حکومت سیاه پهلوی پدر و پسر، مردم هیچ کاره بودند.

وی اظهار داشت: ساواک اسامی نماینده ها را برای نخست وزیر می نوشت و نخست وزیر هم آن را به شاه می داد، هرکس را شاه مشخص می کرد نماینده بود، مردم پای صندوق بیایند یا نیایند؛ تصمیم را بیگانگان می گرفتند و هیچ پست نام و آبداری بی مشورت آمریکا و انگلیس داده نمی شد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه رژیم پهلوی به مردم بها نمی داد و انقلاب اسلامی صاحبخانه ها را به خانه بازگرداند، گفت: مردم در بیش از سی انتخاب شرکت کرده اند و باز هم شرکت می کنند؛ رسانه ها این را هم بگویند و یک سویه برخی از مسائل را مطرح نکنند.

ضرورت دمیدن روح امید در ملت ایران

امام جمعه موقت تهران افزود: شعار طاغوت ما نمی توانیم بود و استعدادهای جوان را در نطفه خفه می کردند، اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی شعار ما می توانیم به صحنه آمد و توانستیم در عرصه نانو فن آوری، سلول های بنیادین، پزشکی، هسته ای و داروهای ضد سرطان پیشگام شویم.

وی تصریح کرد: ملت ما باور کند که این انقلاب بزرگ آنها را زنده کرد، وقتی ضعف ها گفته می شود، نقاط قوت هم گفته شود و برای نسلمان بگوییم قبل از اینکه این انقلاب در سال 57 رخ دهد، دولتی های شاه ایران را مانند یکی از ایالت های آمریکا و انگلیس می دیدند و استقلال برای آنها مفهوم نداشت.

آیت الله خاتمی بر دمیدن روح امید در مردم از سوی صاحبان تأثیر، اهل قلم و خطابه تأکید کرد و افزود: به گونه ای حرف نزنید که دشمن در زیر سؤال بردن نظام به اجماع مرکب برسد؛ خروجی اینکه دولت بگوید دولت قبل کشور را ویرانه کرد و دولت بعدی هم بیاید این دولت را بکوبد جز اجماع مرکب نیست.

وی با بیان اینکه برخی به گونه ای انتقاد می کنند که خروجی آن زیر سؤال رفتن نظام است، وظیفه همگان را در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب دمیدن روح امید در ملت ایران عنوان و تصریح کرد: مردم با حضور پرشور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن دنیا را متعجب خواهند کرد.

مقاومت و ایستادگی واکنش مردم ایران در برابر آمریکا

وی در بخشی دیگر از سخنان خود فرمان رییس جمهور آمریکا در منع صدور ویزا برای هفت کشور مسلمان را سبب اعتراضات مختلف در سطح جهان به ویژه در خود آمریکا و کشورهای اروپایی دانست و خطاب به سخنگوی کاخ سفید که گفته بود بعضی ها پیام این انتخابات را نگرفته اند، گفت: پیام شما مبارزه با دین و اسلام است و ایران از 38 سال پیش این پیام را گرفته است.

امام جمعه موقت تهران از عربستان به عنوان اردوگاه تروریست در جهان نام برد و با بیان اینکه یک مشت جاهل تروریست پرور در آنجا حکومت می کنند، افزود: هزاران آمریکایی در حکومت اینها و زیرمجموعه های آن در عربستان ترور شده اند اما در این هفت کشور یک آمریکایی ترور نشده است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی های عهدشکن، به قراردادها پایبند نیستند و از روز اول پیروزی انقلاب با اسلام ناب محمدی حاکم در ایران در تضاد بوده و هستند، اظهار داشت: مردم ما مثل کوه مقاوم و استوار بر آرمانها ایستاده اند و ایران اسلامی همچون سرو قامت کشیده ایستاده است و ایستاده خواهد ماند.

آیت الله خاتمی رزمایش موشکی را جلوه اقتدار و در راستای پیام ملت بزرگ ایران ارزیابی کرد و گفت: ما در دنیای گرگ هایی مانند دولت استکباری آمریکا زندگی می کنیم، اگر در این دنیای گرگ ها سلاح نداشته باشیم آنها هر غلطی بخواهند می کنند و البته هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه در برجام یک کلمه درباره عدم داشتن رزمایش موشکی ایران وجود ندارد، اظهار داشت: اگر می خواهید یک ناقض برجام پیدا کنید آن آمریکا است که تجدید تحریم اخیر 10 ساله به تصریح مسؤولان نظام نقض عهد صریح برجام بود.

آتش نشانان شهید قهرمان ملی هستند

بخش دیگری از سخنان عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری درباره حادثه پلاسکو بود که وی گفت: آتش نشانان شهید که عطر شهادت را دوباره در این کشور پراکندند، استحقاق عنوان قهرمان ملی را دارند چراکه عطر شهادت و عشق به شهادت سرمایه نفیسی است.

آیت الله خاتمی از همدلی مردم و مسؤولان در این مدیریت این حادثه تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: همه مسؤولان اعم از دولت، شهرداری و آتش نشانان، نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، هلال احمر، صدا و سیمای جمهوری اسلامی سنگ تمام گذاشتند و همدلی خوبی نشان دادند.

وی همچنین پیام ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری را درباره حادثه پلاسکو بسیار راهگشا خواند و گفت: هنوز عزیزان آتش نشان در آوار بودند که برخی به دنبال اعلام مقصر می گشتند، اما آقا فرمودند اجازه دهید این عزیزان پیدا شده و به خاک سپرده شوند بعد به دنبال مقصر بگردید.

امام جمعه موقت تهران نشر شایعات و اکاذیب در فضای مجازی را که در مدت 10 روز خاکبرداری و آواربرداری پلاسکو صورت گرفت، بسیار رذیلانه خواند و استفاده ابزاری و جناحی سیاسی از مسأله ای که باید به آن نگاه ملی داشت را نکوهش کرد.

مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی مانور وحدت بود

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود یاد خطیب نماز جمعه تهران مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را همچنان زنده خواند و دغدغه مندی نسبت به انقلاب، خدمت به مردم، ولایتمداری و استکبارستیزی را از ویژگی های وی برشمرد.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی در عرصه های کلیدی نظام با انگیزه خدمت آمد و خدماتی ارزشمندی به مردم داشت، گفت: مردم به تجلیل و تکریم از شخصیتی آمدند که رفیق 59 ساله مقام معظم رهبری بود و از شخصیتی تجلیل کردند که می گفت عشق من آقای خامنه ای است.

آیت الله خاتمی تجلیل از آیت الله هاشمی را تجلیل از عنصر سبقت در انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: صحنه تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی مانور وحدت بود و باید آن را ستود، بنابراین آنها که دوست آقای هاشمی رفسنجانی هستند باید در برابر حرکات تفرقه افکنانه بایستند.

وی افزود: برخی این مانور وحدت را تبدیل به مانور تفرقه نکنند، استفاده ابزاری کردن از آقای هاشمی رفسنجانی یعنی تبدیل مانور وحدت به مانور تفرقه، آنچنان که استفاده ابزاری از امام و مقام معظم رهبری اشتباه است، استفاده ابزاری از شخصیت های ملی این کشور ناخواسته ضایع کردن آنها است./920/201/ص

ارسال نظرات