۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۷۷۵۴۸
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی:

دهه مبارک فجر نماد اقتدار ایران اسلامی در جهان است

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه دهه فجر اقتدار و عزت ایران اسلامی را در جهان به همراه داشت، گفت: دهه مبارک فجر نماد اثبات اقتدار ایران اسلامی در جهان است و باید از این فرصت ارزنده در مسیر بازگو کردن دستاوردها و ارزش های نظام و انقلاب بهره مند شد.
حجت الاسلام سید علی حسینی پور مدیر حوزه علمیه استان مرکزی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام سید علی حسینی پور مدیر حوزه علمیه استان مرکزی بعد از ظهر امروز در مراسم گلباران حجره زمان طلبگی امام خمینی (ره) در اراک، بیان کرد: مسؤولان باید جوانان را با حال و هوای زمان انقلاب بیش از پیش آشنا کنند.

دهه فجر نماد  اقتدار و عزت ایران اسلامی را در جهان

حجت الاسلام حسینی پور با بیان اینکه دهه فجر اقتدار و عزت ایران اسلامی را در جهان به همراه داشت، گفت: دهه مبارک فجر نماد اثبات اقتدار ایران اسلامی در جهان است و باید از این فرصت ارزنده در مسیر  بازگو کردن دستاوردها و ارزش های نظام و انقلاب بهره مند شد.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با نگرش ژرف دینی و همراهی مردم به خوبی توانست در مسیر انقلاب نقش آفرینی کند، خاطرنشان کرد: ملت و رهبری از ارکان اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی بودند و به خوبی توانستند سبب عظمت و اقتدار کشور شوند و همچنین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به پیروزی برسانند.

جانفشانی ها و رشادت های آتش نشانان حادثه پلاسکو

حجت الاسلام حسینی پور با اشاره به جانفشانی ها و رشادت های آتش نشانان، اظهار داشت: فداکاری های  آتش نشانان در حادثه پلاسکو نیز مصداق بارزی از تفکر ایثارگری و نجات همنوع است و ملت شریف این نوعدوستی و ایثار را ارج می نهد.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی امنیت و آسایش امروز ایران اسلامی را به سبب از خود گذشتگی های شهدای والامقام دانست و خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ثمره ایثارگری بزرگانی است که سال ها در زندان های طاغوت زیر سخت ترین شکنجه ها تاب آوردند و الگوی حکومتداری دینی به پرچمداری امام راحل را به انجام رساندند.

به گزارش رسا، حجره زمان طلبگی امام خمینی(ره) در حوزه علمیه سپهداری اراک روز سه شنبه همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی به میهن اسلامی، گلباران شد.

همچنین در این آیین که با حضور جمعی از مسؤولان استانی و اعضای شورای اداری شهرستان اراک، روحانیان، خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار شد، نسبت به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام شد.

گفتنی است، پیکر شهید اراکی آتش نشان حادثه پلاسکو در آیین گلباران حجره حضرت امام خمینی (ره) به این مکان منتقل شد و مسؤولان و مردم به آن ادای احترام کردند.

شایان ذکر است، حجره امام راحل که در سال 1299 شمسی برای ادامه تحصیل به اراک آمدند، در جبهه شرقی ساختمان مدرسه سپهداری اراک ( مدرسه علمیه) واقع شده و توسط میراث فرهنگی به ثبت آثار ملی رسیده است.

مدرسه سپهداری یکی از کانون های پرورش علوم دینی است که در دوره قاجاریه و به دستور سپهدار اعظم اراک ساخته شده است.

گفتنی است، گلباران بیت تاریخی امام راحل در شهرستان خمین، به صدا درآمدن ناقوس کلیسای مسروپ ارامنه اراک و به صدا درآمدن سوت قطار در این شهر از دیگر برنامه های ستاد برگزاری برنامه های دهه مبارک فجر استان مرکزی در دوازدهم بهمن ماه بود./202/842/ب1

ارسال نظرات