۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۴۷۷۱۱۸
همزمان با دهه فجر:

فاز یک گلزار شهدای بیرجند افتتاح می شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: در روز 13 بهمن و همزمان با دهه فجر فاز یک گلزار شهدای بیرجند با حضور قائم مقام سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افتتاح می‌شود.
معصومی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام حسین معصومی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هویت دینی مردم، داشتن هویت روح مبارزه، داشتن هویت اخلاقی و هویت انسجام ملی تحت ولایت رهبری و امام(ره) از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه افرادی که در زمان انقلاب اسلامی بودند باور به مبارزه داشتند، گفت: سخت‌کوشی و تلاش در تمام افراد وجود داشت و آن‌ها به دنبال مقام و یا مسؤولیت نبودند بلکه به دنبال به دست آوردن پیروزی بودند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن هر 4 هویت انقلاب اسلامی را نشانه گرفته است، افزود: مردم با انسجام و وحدت در کنار امام(ره) بودند و با باور و اعتقاد به امام(ره) و رهبری در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردند.

حجت الاسلام معصومی تصریح کرد: هر کدام از این 4 هویت در انقلاب اسلامی نباشد به همان میزان آسیب می‌بینیم، دشمن در تلاش است انسجام ملی و اخلاق را از بین ببرد و باور دینی ما را تضعیف کند.

وی با اشاره به اینکه باید این 4 عامل و هویت را تقویت و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم، ادامه داد: راه برون‌رفت از تمام چالش‌ها برگشت به فرهنگ ایثار و شهادت است از این باید فرهنگ شهادت در جامعه نهادینه شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی یکی از بسترهای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را فضای مجازی دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 52 میلیون نفر ایرانی از فضاهای مجازی استفاده می‌کنند که به طور متوسط هر ایرانی عضو 13 کانال است و حدود 100 مطلب را مطالعه می‌کنند از این رو اگر از این فضا به درستی استفاده شود و بتوانیم نسل جوان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم جامعه ما بیمه است و دشمن هیچ‌گونه تأثیری نمی‌تواند بر جوانان بگذارد.

حجت الاسلام معصومی به برنامه‌های کمیته ایثارگران در ایام دهه فجر در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در روز 13 بهمن  و همزمان با دهه فجر فاز یک گلزار شهدای بیرجند با حضور سردار انصاری، قائم مقام سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افتتاح می‌شود.

وی اظهار کرد: برای مسقف کردن گلزار شهدا حدود 500 میلیون تومان هزینه شده است و در صورت تأمین اعتبار و تخصیص 800 میلیون تومان دیگر کف‌سازی گلزار شهدا نیز انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه در ایام دهه فجر 50 یادواره شهدا در شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار می‌شود، افزود: یادواره شهدای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی یکی از یادواره‌های شهدای شاخص استان است که در روز 21 بهمن‌ماه ساعت 19 در مجتمع ایثار بیرجند برگزار می‌شود.

حجت الاسلام معصومی ادامه داد: دیدار مسؤولان با 200 خانواده شهید، غبارروبی مزار شهدا، تجلیل از خانواده‌های شهدا، افتتاح پارک پدران آسمانی بخش گزیک، رونمایی از تابلوهای شهدا در بیرجند، اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس شاهد، افتتاح مجتمع فرهنگی حضرت زینب(س) در خیابان آزادگان بیرجند و شبی با قرآن از جمله برنامه‌های دهه فجر در استان است./202/880/ب1

ارسال نظرات