۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۶۰۹۰
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی مطرح کرد؛

شعارهای انقلابی جزء هویت حوزه است/ به روز بودن، ویژگی حوزه انقلابی

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: شعارهای انقلابی جزء هویت حوزه است که اگر آنها را بگیریم دیگر حوزه نیست و از طرفی آنچه که به عنوان انقلاب اسلامی شکل گرفته حرکتی بود که حوزه های علمیه انجام دادند.
حجت الاسلام جمشیدی، مدیر حوزه های علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در دوره تعالی اساتید بسیجی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور صبح امروز ششم بهمن در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت درباره ویژگیهای حوزه انقلابی گفت: ماهیت حوزه انقلابی با امر انقلاب گره خورده است و نمی توان این صفت را از آن گرفت.

مجاهده همه معصومین برای اعتلای کلمه توحید بود

وی با بیان اینکه علما، ورثه انبیا هستند، اظهار کرد: به همین دلیل باید پرسید که انبیا به دنبال چه چیزهایی بودند که ورثه آنها هم پیرو انبیا به دنبال همان ملاک ها باشند و با بررسی آیات و روایات می توان به این نتیجه رسید که مجاهده همه معصومین برای اعتلای کلمه توحید بود تا مبادا غیر خدا شعار نشود.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی درادامه بیان شاخصه های حوزه انقلابی گفت: کارکرد حوزه های علمیه باز نگه داشتن رابطه مردم با مصدر وحی است چرا که مردم بایستی در دوران غیبت به روحانیان رجوع کنند.

وی افزود: در دوران معاصر برای داشتن حوزه انقلابی بایستی آنان شعار توحید را در اهتزاز نگه دارند چرا که همه دعوای جبهه حق و باطل بر سر این موضوع است و به همین دلیل پاسخ به این پرسش ضروری است که انقلاب اسلامی ماهیتش چیست و مولودش چه بود.

حوزه علمیه که می خواهد جا پای انبیا بگذارد نمی تواند در مقابل سلطه سر خم کند

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: در واقع می توان اینگونه گفت که بر ملت مسیحیت هم هویت دین تحریف نشده است و مسیحیت همان اسلام است چرا که همه انبیا برای تکمیل شعار توحید آمدند و اسلام تکمیل کننده بود.

وی با بیان اینکه این حوزه علمیه که می خواهد جا پای انبیا بگذارد نمی تواند در مقابل سلطه سر خم کند، افزود: بیشترین رنج حوزه های علمیه هم به همین موضوع بر می گردد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور افزود: شعارهای انقلابی جزء هویت حوزه است که اگر آنها را بگیریم دیگر حوزه نیست و از طرفی آنچه که به عنوان انقلاب اسلامی شکل گرفته حرکتی بود که حوزه های علمیه انجام دادند.

وی با بیان اینکه از همین حوزه های علمیه خروش و بیداری امام راحل بلند شد، تصریح کرد: شروع انقلاب با کاپیتولاسیون بود که مرجعیت شیعه آن را قبول نکرد و انقلاب مولود حوزه های علمیه است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور تصریح کرد: هیچ والدی نمی تواند نسبت به سرنوشت مولود خودش بی توجه باشد و به همین دلیل هم شعارهای انقلاب ریشه در هویت مذهبی، قرآن و حدیث دارد و حوزه ای که از این فرهنگ دور شود، حوزه نیست چرا که از رسالت و هویت خودش فاصله گرفته است.

وی با بیان اینکه برخی می خواهند در قالب مقدس مآبی بین خودشان و انقلاب و به نام آینده حوزه فاصله بیندازند که این تفکر اشتباه است، تصریح کرد: آینده انقلاب اسلامی با آینده حوزه های علمیه پیوند خورده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور با بیان اینکه اگر حوزه خودش را از انقلاب جدا کرد در واقع نسبت به این تمکن بی اعتنایی می کند، اظهارکرد: وظیفه ما حوزویان این است که رسالت حوزه های علمیه را به خوبی بشناسیم و بدانیم که حوزه انقلابی همان حوزه حقیقی است.

وی افزود: حوزه انقلابی متحول، متحرک، پویا و غنی از علم است، باید نهضت علمی را در حوزه های علمیه جدی بگیریم و به موازات این حرکت آماده پاسخگویی باشیم.

تحول اینگونه معنا می شود که حوزه در لحظه بتواند پاسخگو باشد

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان اینکه تحول اینگونه معنا می شود که حوزه در لحظه بتواند پاسخگو باشد و برخورد کند، اظهار کرد: حوزه در واقع مثل یک سد عظیمی است که انرژی فراوانی در پشت آن متمرکز است.

وی درادامه با طرح این پرسش ها که چرا در این حوزه جریانهای بی ریشه و بی محتوا رشد می کنند؟ گفت: یکی از مهمترین دلایل این است که هوشیار و بیدار نیستیم و با زمانه گام بر نمی داریم در حالیکه از دیگر ویژگی های حوزه انقلابی به روز بودن آن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حوزه انقلابی، حوزه بهنگام، پاسخگو و زنده در صحنه است، تصریح کرد: در واقع هر جا نیاز به حضور باشد این حوزه ها باید پای کار بیایند و از طرفی می توان گفت که خوهران حوزه های علمیه پیشتاز حضور در جنک نرم در فضای مجازی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر تا دیروز زبان قدرت مانع صدای هر مبلغ و رسانه ای می شد، اظهارکرد: اما این امکان در حال حاضر برای آنها فراهم نیست و ما باید با استفاده از این فرصت پیام خودمان را به اقصی نقاط جهان برسانیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور تصریح کرد: حوزه در حرکت های سیاسی و اجتماعی خود مسیر روشنی دارد و شاخصه های آن را از رهبری می گیرد و باید این امانت را به خوبی به نسل بعد منتقل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی خطاب به خواهران حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: خوشبختانه حوزه های علمیه خواهران در حال حاضر به خودکفایی نسبی رسیده است و شما می توانید جریان ساز باشید./201/934/ب1

ارسال نظرات