۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۴۷۵۹۰۷
آیت الله موسوی اصفهانی:

نیازهای دنیوی نباید انسان را از مسیر حقیقت و بندگی دور سازد

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: نیازهای مادی و دنیوی نباید انسان را از مسیر حقیقت و بندگی دور سازد البته توجه به آنها مهم است اما نباید آخرت انسان را تحت الشعاع قرار دهد.
موسوی اصفهانی موسوی اصفهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان ظهر امروز در مراسم درس اخلاق در امام زاده عبدالله با اشاره به اهمیت توجه به گذر عمر اظهار داشت: همه افراد به ویژه جوانان باید قدردان نعمت عمر خود باشند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه تزکیه اخلاقی ابراز داشت: همه افراد جامعه باید نسبت به رفع و دفع رذائل اخلاقی خود توجه داشته و در کسب فضائل بکوشند و این تنها راه سعادت است.

آیت الله موسوی اصفهانی تصریح کرد: باید راه پر تلاطم سعادت را با مشکلات خود پیموده و با استقامت و استمداد از ائمه در این راه گام بگذاریم.

وی در ادامه با اشاره به اهیمت توجه به مباحث اخلاقی در جامعه گفت: امروز توجه به مسائل اخلاقی راه رسیدن به کمال را فراهم می کند و امام راحل نمونه کامل آن است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان خاطرنشان کرد: امام با استقامت و پایمردی در راه دین توانست گذرگاه های حساس و دشوار سعادت و تزکیه را پیموده و خود را در صراط مستقیم قرار دهد.

وی قلب را حرم الهی توصیف کرد و گفت: قلب حرم خداوند است و نباید کسی را غیر از خداوند در آن راه داد و در این مرحله است که انسان می تواند خود را مهذب بداند.

آیت الله موسوی اصفهانی در پایان گفت: نیازهای مادی و دنیوی نباید انسان را از مسیر حقیقت و بندگی دور سازد البته توجه به آنها مهم است اما نباید اخرت انسان را تحت الشعاع قرار دهد./202/979/ب1

ارسال نظرات