۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۴۷۴۴۹۴
با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری؛

کلنگ خوابگاه دانشجویی دخترانه 15 خرداد در دانشگاه شهرکرد بر زمین خورد

کلنگ خوابگاه دانشجویی دخترانه 15 خرداد با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و سرپرست بنیاد 15 خرداد، در دانشگاه شهرکرد به زمین خورد.
کلنگ زنی خوابگاه دانشجویی دخترانه 15 خرداد در دانشگاه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، کلنگ خوابگاه دانشجویی دخترانه 15 خرداد شامگاه سه شنبه با حضور آیت ‌الله حسن صانعی سرپرست بنیاد 15 خرداد، حجت الاسلام والمسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و استاندار در دانشگاه شهرکرد به زمین خورد.

حسین مهاجری، مدیر اداری بنیاد ۱۵ خرداد کشور در آیین کلنگ زنی ساخت این خوابگاه دانشجویی که با حضور مسؤولان استانی، اساتید و دانشجویان در سالن فارابی دانشکده علوم دانشگاه شهرکرد برگزار شد، خوابگاه دخترانه ۱۵ خرداد دانشگاه شهرکرد را هشتمین خوابگاه معرفی کرد که از سوی بنیاد ۱۵ خرداد کلنگ ‌زنی می ‌شود و گفت: بنیاد ۱۵ خرداد برنامه دارد به صورت ماهیانه یک خوابگاه دانشجویی در کشور کلنگ زنی کند و تا پایان سال جاری نیز دو خوابگاه دانشجویی دیگر ساخته خواهد شد.

وی ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی ساخته ‌شده از سوی بنیاد ۱۵ خرداد را بین ۱۸۰ تا ۲۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: در فاز یک و دو بنیاد ۱۵ خرداد در تلاش برای ساخت خوابگاه در ۲۸ دانشگاه کشور است و فاز سه نیز در حال تعریف است.

مهاجری با بیان اینکه در فاز یک ۱۲ خوابگاه دانشجویی در کشور ساخته خواهد شد، اظهار کرد: این تعداد در فاز دو به ۲۸ خوابگاه خواهد رسید.

مدیر اداری بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به اینکه برای هر خوابگاه دانشجویی ۷۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است، گفت: اگر به دلیل نوسانات قیمت در طول انجام پروژه ساخت نیاز به اعتبار بیشتری باشد بنیاد ۱۵ خرداد پرداخت خواهد کرد.

مهاجری با تأکید بر اینکه خوابگاه‌های دانشجویی صرفاً برای دختران ساخته می ‌شوند، تصریح کرد: این خوابگاه‌ها می ‌توانند در آینده نیز برای پسران مورد استفاده قرار گیرند.

وی سیاست اصلی بنیاد ۱۵ خرداد را کمک به وضع مستضعفان و محرومان دانست و گفت: گرچه نیاز کشور به ساخت خوابگاه‌های دانشجویی زیاد است امام همین حرکت بنیاد ۱۵ خرداد برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی در کشور شاخص و بزرگ است.

در ادامه این آیین نیز شایان شامحمدی، رییس دانشگاه شهرکرد با تشکر از این اقدام خداپسندانه بنیاد 15 خرداد، گفت: خوابگاه دانشجویی دخترانه 15 خرداد با زیر بنای 4500 متر در دانشگاه شهرکرد ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه این خوابگاه دانشجویی به همت بنیاد 15 خرداد و خیرین استان کنلگ زنی شد، اظهار کرد: خوابگاه دانشجویی دخترانه 15 خرداد در سه طبقه احداث خواهد شد.

رییس دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه ظرفیت خوابگاه دانشجویی دخترانه 15 خرداد 250 نفر است، افزود: این خوابگاه در 62 اتاق و هر اتاق به صورت چهار نفره احداث می ‌شود./9457/202/ب2

ارسال نظرات