۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۴۶۸۹۷۷

کتاب اخلاق اجتماعی کاربردی در بازار نشر

کتاب اخلاق اجتماعی کاربردی از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.
کتاب اخلاق اجتماعی کاربردی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب اخلاق اجتماعی کاربردی نوشته فاطمه سیفعلی یی از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.

 

در مقدمه این کتاب آمده است: انسان موجودی الهی است. خداوند حکیم و مهربان انسان را برای حیات و سعادت جاودانه خلق کرده است و برای رسیدن به این هدف والا، همه وسایل و مقدمات آن را فراهم ساخته و تمام دستورها و قوانین را از طریق پیامبرانش به گوش انسان ها رسانده است.

 

انسان در زندگی دنیایی خود همواره با سه نوع ارتباط، رو به روست: 1. ارتباط با خالق و پروردگار خویش؛ 2. ارتباط با خویشتن خویش؛ 3. ارتباط با جامعه و دیگر انسان ها.

 

انسان با اصلاح این سه رابطه به صورت عالی، که فقط با انجام دستورهای الهی امکان پذیر است، در دنیا و آخرت، زندگی شاد و سعادتمندی خواهد داشت؛ زیرا خداوند، خالق انسان و آگاه به ابعاد وجودی انسان است و همه تعالیمش مطابق فطرت و سرشت انسان هاست.

 

اوست که ریزه کاری های خلقت انسان، دردها و درمان هایش را به خوبی می شناسد؛ قوانین و آموزه هایش از علم سرشار و بی نهایت او سرچشمه گرفته است و هیچ نقص و خللی در آن راه ندارد.

 

این کتاب دربردارنده پنج فصل با عناوینی همچون «زندگی در اجتماع»، «پشتوانه های اخلاقی قرآن و احادیث در روابط اجتماعی انسان»، «روابط ویژه اجتماعی»، «آسیب شناسی روابط اجتماعی» و «نتیجه گیری» است.

 

انسان در زندگی خود همواره با سه نوع ارتباط رو به روست: ارتباط با خدا، با خود و با اجتماع. براساس آموزه های قرآنی تک تک انسان هایی که در زندگی با آن ها برخورد می کنیم راهی هستند که می توانند ما را با خدا نزدیک یا از او دور کنند.

 

در واقع، راه رسیدن به خدا از میان انسان ها می گذرد. به دلیل داشتن طبع اجتماعی شکوفایی بسیاری از استعدادها و کمالات انسان نیز تنها در اجتماع امکان پذیر است. این کتاب به اصلاح روابط اجتماعی انسان می پردازد.

 

کتاب اخلاق اجتماعی کاربردی نوشته فاطمه سیفعلی یی با شمارگان 1150 جلد و به قیمت 14000 تومان در 272 صفحه از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات