۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۴۶۸۷۴۷
از سوی بوستان کتاب منتشر شد؛

کتاب عجله و شتاب زدگی از دیدگاه قرآن و روایات

کتاب عجله و شتاب زدگی از دیدگاه قرآن و روایات از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.
کتاب عجله و شتاب زدگی از دیدگاه قرآن و روایات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب عجله و شتاب زدگی از دیدگاه قرآن و روایات نوشته عبدالرحمان علی زاده از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.

 

در مقدمه این کتاب می خوانیم: عجله و شتاب زدگی در غالب موارد، اخلاق زشت و ناپسندی است که در اعمال انسان به صورت های گوناگونی آشکار می شود، که انسان، پیش از فراهم شدن مقدمات آن، اقدام به انجام آن کند؛ کاری که نتیجه ای جز محرومیت و افسردگی و زوال نعمت و ناامیدی نخواهد داشت.

 

تأنی و عجله در هر مقصدی به خود آن مقصد بستگی دارد و باید در همان مقصد، نسبت به هم سنجیده شود نه به مقصد دیگر. یک جور قدم برداشتن نسبت به هدفی، کند است و نسبت به هدف دیگر، تند. عجله پسندیده آن است که انسان پس از فراهم شدن مقدمات و شرایط لازم در کارهای پسندیده، فرصت را از دست نداده، به انجام کار بپردازد.

 

اهمیت و ضرورت این مسأله از این جا ناشی می شود که عامه مردم عجله را در هر بُعدی مذموم می دانند و این در صورتی است که عجله ممدوح، فرصتی برای کسب ثواب دنیا و آخرت است.

 

این کتاب در پنج فصل با عناوینی همچون «مفهوم شناسی عجله و شتاب زدگی»، «اقسام عجله»، «عوامل و زمینه های عجله»، «پی آمدهای عجله در زندگی» و «شیوه های درمان عجله» تهیه و نتظیم شده است.

 

عجله به معنای «طلب چیزی پیش از وقت آن یا حالتی در دل است که آدمی را بر انجام کار، بدون عاقبت اندیشی بر می انگیزد.»، عجله کردن گاهی از صفات نکوهیده و زمانی از صفات پسندیده به شمار می آید.

 

این کتاب نمونه هایی از عمده ترین عجله های نکوهیده و پسندیده، تأثیرات مثبت و منفی که عجله در زندگی انسان ها به دنبال دارد و جست و جوی راه های درمان آن را در قرآن کریم و روایات آورده است.

 

 کتاب عجله و شتاب زدگی از دیدگاه قرآن و روایات نوشته عبدالرحمان علی زاده با شمارگان 1150 جلد و به قیمت 12000 تومان در 200 صفحه از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات