۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۶۸۱۱۷
از سوی بوستان کتاب منتشر شد؛

کتاب تجلی انسان کامل در سیره حضرت محمد

کتاب تجلی انسان کامل در سیره حضرت محمد صلی الله علیه و آله از سوی انتشارات بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.
کتاب تجلی انسان کامل در سیره حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب تجلی انسان کامل در سیره حضرت محمد صلی الله علیه و آله نوشته محمدباقر شریعتی سبزواری از سوی انتشارات بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.

 

در بخشی از پیشگفتار این کتاب آمده است: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله خورشید غروب ناپذیر و ماه همواره درخشانی است که هرگز به محاق نمی رود و اهانت دیوصفتان و تزویر روباهان مکار، هیچ گاه شعله همیشه درخشان  این انسان کامل را خاموش نمی سازد، چرا که عاشقانه  سوخت تا شبستان زندگی بشریت و انسان های حقیقت جو را روشن و زنده نگاه دارد.

 

از آن زمان که پیشرفت سریع اسلام لرزه بر اندام دنیای مسیحیت انداخت، پدران کلیسا و خاخام های یهود پیوسته  کوشیدند تا  برداشت های مغرضانه و خشم آلود خویش را با نقشه صهیونیسم بین الملل، بر جوامع انسانی تلقین و تحمیل کنند؛ سیل تهمت ها، افتراها و شبهات را به سوی آیین نجات بخش اسلام و حضرت محمد صلی الله علیه و آله سرازیر کردند تا شاید مردم دنیا  را به آیین مقدس و آورنده اش که مطابق عقل، علم و تمدن است، بدبین سازند.

 

در این مجموعه سعی شده با استفاده از معتبرترین  مصادر اهل سنت و منابع معتبر شیعه و تطبیق آن با قرآن، سیره نبوی و احیانا نظری رسول اکرم صلی الله علیه و آله استخراج و بیان شود تا نسل بالنده و جوانان کلیه مذاهب اسلامی و آزاداندیشان  فرق اسلامی بلکه متفکران ادیان ابراهیمی و جوانان مسیحی آن را خط مشی عملی خود قرار دهند و به هم نزدیک شوند.

 

این کتاب در 11 بخش با عناوین «مبادی تصویری و تصدیقی سیره نبوی»،‌ «سیمای ظاهری و نماد باطنی»، «سیره و سیمای باطنی»، «اخلاق و رفتار اجتماعی»، «سیره عبادی و معنوی»، «سیره و حق الناس»، «سیره در تعهدات اجتماعی»، «سیره و پدیده تکفیر»، «سیره عبادی رسول اکرم صلی الله علیه و آله »، «سیره تبلیغی پیامبر» و «سیره تا هنگام رحلت» تهیه و تدوین شده است.

 

گفتار و رفتار پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در طول حیات پربرکتش، اسوه کاملی از زندگی انسانی را در پیش چشم همگان نهاد و مفهوم «انسان کامل» را به روشنی تعریف کرد. از همین روست که بررسی سیره ایشان، ضرورتی است که باید به آن پرداخت.

 

نویسنده در این اثر کوشیده است با استفاده از معتبرترین مصادر اهل سنت و شیعه و تطبیق آن با قرآن، سیره نبوی را استخراج و بیان کند و تجلی انسان کامل را در سیره حضرت محمد صلی الله علیه و آله ترسیم نماید.

 

کتاب تجلی انسان کامل در سیره حضرت محمد صلی الله علیه و آله نوشته محمدباقر شریعتی سبزواری با شمارگان 2000 جلد و به قیمت 15000 تومان در 290 صفحه از سوی انتشارات بوستان کتاب منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات