۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۴۶۷۵۳۶
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

مسلمانان در برابر شیطنت‌‌های مثلث شوم آمریکا، انگلیس و صهیونیسم هوشیار باشند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خطاب به مسلمانان، گفت: در برابر شیطنت‌‌های مثلث شوم آمریکا، انگلیس و صهیونیسم هوشیار باشید، تاریخ برای شناخت این مثلث شوم و ماهیت پلید سیاستمداران آن از سوی کشورهای منطقه غرب آسیا کفایت دارد.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امروز در مراسم افتتاحیه سی‌امین کنفرانس بینالمللی وحدت اسلامی ‎‌که در سالن همایش‎‌های سران کشور‌های اسلامی‎‌ برگزار شد، گفت: طبق آیات قرآن کریم وحدت امت اسلامی‎‌ نه یک تاکتیک بلکه استراتژی درازمدت برای حفظ موجودیت و هویت امت اسلامی‎‌ است.

وی افزود: تفرقه، اختلاف و فرقه‌گرائی سبب قطع رابطه با پیامبر اسلام(ص) است، در حالیکه ادیان الهی همه را به وحدت و دوری از تفرقه دعوت می‌کند بنابراین هرگونه تفرقه با شریعت پیامبر(ص) در تضاد است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عنوان کرد: همه مسلمانان وظیفه دارند که پیروان ادیان دیگر را به وحدت دعوت کرده و از تفرقه و پراکندگی جلوگیری کنند.

آیت‌الله اراکی، با بیان اینکه روحیه خصومت و دشمنی تکفیری‌ها ضداسلامی است، اظهار داشت: طی چند سال اخیر توطئه تکفیری، فتنه، فرقه‌گرایی، جنگ درونی در بین مسلمانان از سوی مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل راه‌اندازی شده است، که با ابراز تاسف برخی از سران غفلت‌زده کشورهای منطقه نیز در آن گرفتار شدند.

وی افزود: امروز دیگر تنها رهبر معظم انقلاب و مسؤولان جمهوری اسلامی نیستند که منشأ گروه‌‌های تروریستی و تفرقه‌گرایی نظیر القاعده، داعش و جبهة النصرة را آمریکا، انگلیس و اسراییل بدانند، بلکه این حقایق میدانی پیش از پیش آشکار شده که روشن‌ترین علت آن ماهیت اسلام‌ستیز این مثلث شوم است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: با وجود روشن شدن این حقاق جای تعجب است که برخی شخصیت‌ها از این گروه‌ها حمایت می‌کنند و اسفبارتر اینکه به جای محکوم کردن صهیونیست ها و استکبار ملت‌های مظلوم منطقه را به فرقه‌گرایی متهم کرده و از اینگونه فساد، ظلم، جنایت ضدبشری گروه‌های تکفیری را توجیه می‌کنند.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه هدف این مثلث شوم حمایت همه جانبه از دولت نامشروع اسرائیل و اشغال هرچه بیشتر زمین‌های فلسطین و تجاوز به مقدسات اسلامی است، بیان داشت: فلسطین قلب عالم اسلام است چنگ‌اندازی اسرائیل به فلسطین با هدف سلطه بر همه منطقه و به ذلت کشاندن ملت‌های آن است.

وی افزود: امروز باید همه ملت‌ها و حاکمان کشورهای اسلامی از مردم فلسطین دفاع کنند تا مسجدالاقصی آزاد شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان داشت: با توجه به تحولات غرب به ویژه آمریکا دوران گردنکشی و طغیان‌گری مستکبران به پایان رسیده اما مقاومت روبه اقتدار است.

آیت‌االله اراکی با بیان اینکه امروز مقاومت در لبنان، فلسطین، عراق، سوریه با محوریت جمهوری اسلامی ایران پیروزی‌های بزرگی را به دست آورده است، اظهار داشت: این تحولات همگرایی و وحدت بین ملل مسلمان را تقویت می‌کند بر همین اساس باید جبهه اسلامی مقاومت خود را برای مدیریت جامعه اسلامی آماده کند.

وی درباره وضعیت یمن و بحرین، گفت: امروز در یمن شاهد کشتار بی‌رحمانه مردم به دست سعودی‌ها هستیم در بحرین شاهد شکنجه، آزار، قتل و ارعاب ملت بی‌دفاع  از سوی نیرو‌های امنیتی این کشور می‎‌باشیم، در میانمار بخشی از ملت مسلمان آن کشور در معرض کشتار و آوارگی دسته جمعی هستند.

آیت‌الله اراکی افزود: در نیجریه شاهد کشتار دسته جمعی مسلمانان، آزار، شکنجه و زندان شدن بی‌دلیل رهبران اسلامی ‎‌نظیر شیخ زاکزاکی هستیم، از سوی دیگر در کشور‌هایی نظیر عراق، سوریه، لیبی، افغانستان، پاکستان و ترکیه شاهد ناامنی‌‌های گسترده ناشی از فعالیت‌‌های تخریبی گروه‌‌های تروریستی هستیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با بیان اینکه ریشه‌کن سازی ناامنی و ستمگری در منطقه با وحدت و یکپارچگی امکان‌پذیر است، اظهار داشت: ما همه نخبگان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشورهای اسلامی را به همبستگی و وحدت دعوت می‌کنیم تا به این طریق از ظلم به مظلومان و بی‌عدالتی علیه آنان جلوگیری شود.

وی خطاب به حکام عرب عنوان کرد: در برابر شیطنت‌‌های مثلث شوم آمریکا، انگلیس و صهیونیسم هوشیار باشید، تاریخ برای شناخت این مثلث شوم و ماهیت پلید سیاستمداران آن از سوی کشورهای منطقه غرب آسیا کفایت دارد.

آیت‌الله اراکی افزود: ایجاد اختلاف و تفرقه، جنگ و آشوب در بسیاری از کشور‌های دنیا به ویژه در منطقه غرب آسیا، تلاش در ایجاد ایران‌هراسی، شیعه‌هراسی، اسلام‌هراسی با هدف پراکنده سازی ملت‌ها از سوی این مثلث شوم انجام می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ابراز کرد: خداوند ما را از اعتماد به دشمنان برحذر داشته است امید که کشورهای منطقه با وحدت و همگرایی سبب ناامیدی دشمنان جامعه اسلامی شده و با توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به افسونگری این مثلث شوم اعتماد نکنند.

وی افزود: باید از از سرنوشت شاه، صدام، قذاقی و بن علی و دیگر سرسپردگان این مثلث شوم عبرت بگیرید، در تشخیص دوست و دشمن باید شناخت کافی داشت، چراکه همراهی با دشمنان اسلام جز شکست و نابودی برای مسلمانان چیزی ندارد.

آیت الله اراکی در پایان خاطرنشان کرد: از خداوند اقتدار جامعه اسلامی ‎‌و همدلی و همدستی همه مسلمانان را مسألت داریم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد نابودی سلطه استکبار بر منطقه و نابودی جریان‌‌های تکفیری و پیروزی جبهه مقاومت و تحقق وحدت اسلامی ‎‌و رویش امت واحده اسلامی ‎‌باشیم./201/807/ب1

ارسال نظرات