۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۴۶۶۱۲۳
آیت الله خاتمی مطرح کرد؛

وحدت ستودنی مسؤولان نظام در مواجهه با نقض برجام/ سران قوا اختلافات را در جلسات خصوصی حل کنند

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری وحدت مسؤولان نظام را در مواجهه با نقض عهد برجام آمریکا ستودنی خواند و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند و همه مسؤولان تأکید کردند که تمدید تحریمها نقض برجام است و واکنش قاطع را به دنبال خواهد داشت.
سخنران خطبه عای نماز عید قربان دانشگاه تهران آیت الله سید احمد خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران بزرگنمایی و کوچک شماری واقعیتها را حرام خواند و گفت: از سیاستمداران انتظار می رود که به ارزشهای دینی پایبند باشند که سیاستمدار دینی حتی نسبت به دشمنانش هم دروغ نمی گوید.

وی با بیان اینکه سیاستمدار دینی حاضر نمی شود برای بر زمین زدن رقیب خود دروغ بسازد به تبیین انواع دروغ پرداخت و گفت: دروغ صریح واقع را غیرواقع و غیرواقع را واقع نشان دهد و دروغ غیرصریح بزرگنمایی است که براساس آن خبری واقعیت دارد اما این خبر را برجسته می شود.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه بزرگنمایی و کوچک نمایی هم دروغ و هم حرام است، افزود: اینکه در گوشه ای از نظام اداری فسادی اتفاق افتاده است و می آیند آن را به کل قوه یا کل نهاد نسبت می دهند دروغ غیرصریح و حرام است.

مسأله حقوقهای نجومی را کوچک نشماریم

وی خاطرنشان کرد: حقوقهای نجومی اتفاق افتاده، دل متدینین را رنجانده و رهبر انقلاب را متأثر کرده است حالا ما مرتب مصاحبه کنیم و بگوییم اینها قانونی بوده است که اگر قانونی بوده پس عدالت و انصاف کجا رفته که روح نظام اسلامی در مبارزه با بی عدالتی و تبعیض است.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: مگر هر چیزی که روی کاغذ نوشته شد در هر شرایطی قانون تلقی می شود، کسی که حقوق ده ها میلیونی گرفته و نمی داند چند درصد مردم زیر خط فقر هستند، این لقمه از گلویش فرو می رود یا نمی رود؛ این کوچک نمایی هم دروغ است و نباید واقعیت را کوچک جلوه داد.

وی در ادامه با اشاره به مسأله تمدید تحریم ها و نقض برجام از سوی دو مجلس آمریکا، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که قطعا نقض برجام است و قطعا واکنش نشان خواهیم داد که امیدواریم اوباما روز دوشنبه که در این رابطه تصمیم می گیرد مراقب باشد در دام صهیونیستها قرار نگیرد و این دو مصوبه را امضا نکند که در صورت امضا تا ابد و ازل روسیاه خواهد شد.

وحدت ستودنی مسؤولان نظام در مواجهه با نقض برجام

خطیب نماز جمعه تهران وحدت مسؤولان نظام را در مواجهه با نقض عهد برجام آمریکا ستودنی خواند و گفت: آقا فرمودند و همه مسؤولان تأکید کردند که تمدید تحریمها نقض برجام است و واکنش قاطع را به دنبال خواهد داشت، وحدت حول محور ولایت یعنی با رهنمودهای آقا گزینشی رفتار نکنیم.

وی تأکید کرد: آقا از برجام و مسؤولان حمایت کردند و هشدار و تذکر هم دادند و فرمودند برخی جاها از خطوط قرمز عبور شده است اما آقایان می گویند مجبور بودیم؛ حول محور ولایت هستیم و رهنمودهای ولایت یک مجموعه است، اینکه برخی را بگیریم و برخی را نگیریم کار درستی نیست.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه دنیای استکبار قابل اعتماد نیست، اظهار داشت: خوی تجاوزگری کفار با عهد و پیمان سازگار نیست، کسی که خوی تجاوزگری دارد عهد و پیمانی نمی شناسد.

ایستادگی در برابر استکبار با سیاست مقاومت

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تجربه نشان داده که مستکبران اهل منطق، اخلاق و مذاکره نیستند، جواب زور، زور و جواب کلوخ انداز، سنگ است و باید در مقابل تجاوزگری اینها، ایستاد و با آنها مقابله کرد.

وی با بیان اینکه سیاست لبخند و خوش و بش جواب ندارد، گفت: یک چیز در این کشور جواب دارد و آن سیاست مقاومت است، مردم از 19 دی سال 56 به صحنه آمدند و مرگ بر شاه گفتند، آنقدر ایستادند تا در 22 بهمن سال 57 گل پیروزی به بار نشست و امروز نیز چنین است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: در این شرایط بیش از هر زمان دیگر به وحدت نیاز داریم، استحکام داخلی ما جواب توطئه های خارجی را می دهد، این وحدت محور می خواهد و محور آن ولایت و رفتار آن سعه صدر و تحمل است.

وی با بیان اینکه در این یکسال و نیم افراد بسیاری دغدغه داشتند و این روزها را می دیدند که به اینها افراطی و تندرو گفتند و چیزهای دیگر که مثنوی هفتاد من کاغذ می شود، گفت: حالا که فهمیدید اشتباه کردید دیگر این اشتباه را تکرار نکنید، به خدا و درون امید داشته باشید که نگاه به بیرون جواب نمی دهد.

در جامعه آزاد تریبون گرفتن معنا ندارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن فضای انتخابات سال 96 به عنوان خطیب جمعه که دعوت به تقوا وظیفه اوست، به بیان پنج موعظه در این زمینه پرداخت و با بیان اینکه انتخابات در این کشور یک جشن سیاسی است، بر قدردانستن و شکر این نعمت تأکید کرد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه بداخلاقی ها این نعمت را مکدر می کند، از تک نظری، سوء استفاده از آزادی بیان، تهمت، افترا و توهین به عنوان برخی از این بداخلاقی ها نام برد و گفت: کسی حق ندارد بگوید در جامعه من فقط حق حرف زدن دارم.

وی تصریح کرد: در جامعه آزاد همه حق حرف زدن دارند، سخنرانیها را به هم زدن و اجازه ندادن به سخنرانی بد است چه از جناح ما باشد یا از جناح ما نباشد؛ در جامعه آزاد تریبون گرفتن معنا ندارد.

خطیب نماز جمعه تهران با طرح این سؤال که آیا این آزادی بیان است تا فضا باز می شود عده ای شعارهای هنجارشکنانه بدهند؟ افزود: در برخی مجالس دانشجویی متأسفانه اینچنین شده است که این بداخلاقی است.

ظلم به نظام به بهانه حمایت از مظلوم ناجوانمردی است

وی با بیان اینکه هرگز نباید به بهانه حمایت از مظلوم به نظام ظلم شود، اظهار داشت: برخی به بهانه حمایت از مظلوم به نظام ظلم می کنند و ارزشهای نظام را زیر سؤال می برند که اینها بداخلاقی است.

آیت الله خاتمی تأکید کرد: سیاسیون کشور یادشان باشد که این انقلاب مفت به دست نیامده است و بابت آن بیش از دویست هزار شهید تقدیم شده است؛ آن وقت یک جریان یا جریانهایی بیایند نظام را فدای مسائل شخصی کنند، این ناجوانمردی است که نظام فدای مصالح شخصی شود.

وی گفت: از رؤسای سه قوه انتظار می رود که معلم اخلاق باشند، دعواهای رسانه ای چه معنا دارد، شما جلسات خصوصی دارید، در این جلسات خصوصی دعواهایتان را پایان دهید که البته آغازگر دعوا در این جریان مستحق توبیخ بیشتر است.

مقاومت مسؤولان قوه قضائیه در برابر تخریبها

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به بهانه انتخابات نباید قوای نظام تضعیف شوند، ابراز کرد: این روزها تخریب قوه قضائیه صورت می گیرد که به عزیزان قوه قضائیه می گویم کسی که خربزه می خورد پای لرزش هم می نشیند؛ شما با فتنه گران در افتادید و در حقوقهای نجومی و حقوق بگیران نجومی ورود کردید این هزینه اش هست، بایستید و مقاومت کنید.

وی همچنین سخنان نخست وزیر انگلیس در سی و هفتمین نشست شورای همکاریهای خلیج فارس درباره خطر ایران و مقاومت در برابر این کشور را بسیار کهنه خواند و گفت: خروجی این حرفها برای انگلیسی که سیاه ترین پرونده را در کشور ما دارد، مرگ بر انگلیس است.

بخشی از سخنان آیت الله خاتمی به پیروزیهای مقاومت در حلب سوریه و موصل عراق اختصاص داشت که وی این پیروزیها را سبب شکسته شدن کمر دشمنان زخم خورده از اسلام خواند و گفت: دنیای استکبار روی حلب و موصل شرط بسته بود که به فضل خدا رزمندگان غیور ارتش عراق و ارتش سوریه، بسیج مردمی و حشدالشعبی در هر دو مکان به پیش می روند و پیروز می شوند./920/پ201/ج

ارسال نظرات