۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۴۶۴۷۸۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد؛

وجود 30 هزار موقوفه و رقبه در خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای 9 هزار موقوفه و 21 هزار رقبه است، گفت: قدیمی ترین وقف در استان به 900 سال پیش برمی گردد و در این مدت 9 هزار رقبه به ثبت رسیده است.
حجت الاسلام گرایلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در خطبه ‌های پیش از نماز جمعه استان اظهار داشت: وقف برای مسلمانان می تواند توشه ای در دنیا و آخرت باشد چرا که انسان از موجوداتی است که دنبال بقا می باشد و بنابراین اگر می خواهد نام نیکویی از او در جامعه باقی بماند باید وقف کند.

وی گفت: انسان باید در جامعه سعی کند تبلیغ دین انجام دهد و با اموال خود جهاد کند که وقف یکی از ماندگارترین جهاد است، انسان با سنت حسنه وقف از مال خود می گذرد تا کسانی دیگری از منافع آن برخوردار شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای 9 هزار موقوفه و 21 هزار رقبه است، افزود: قدیمی ترین وقف در استان به 900 سال پیش برمی گردد و در این مدت 9 هزار رقبه به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام گرایلی تعداد وقف های به ثبت رسیده در سال جاری در استان را 50 مورد دانست و تصریح کرد: طی سال های گذشته بیش از 700 وقف جدید در خراسان جنوبی به ثبت رسید و حدود 2 هزار و 300 سند نیز در پنج سال گذشته اخذ و ثبت شده است.

وی ادامه داد: تهیه جهیزیه نوعروسان، کمک به فقرا در راستای اشتغال، تأمین اقلام تحصیلی برای دانش آموزان بی بضاعت و برگزاری مراسمات عزاداری و بازسازی حسینیه امام رضا(ع) بیرجند از جمله اقداماتی بوده که در راستای اجرای نیات واقفان در خراسان جنوبی انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 95 پروژه عمرانی در امامزادگان استان در حال انجام می باشد و همچنین تاکنون بیش از 77 قنات از طریق اجرای نیت واقفان لایروبی شده است./880/203/ب2

ارسال نظرات