۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۴۶۳۴۴۹
آیت الله صدیقی:

صدای شکستن استخوان های لیبرال دموکراسی به گوش می رسد/ تمدید تحریم ها نقض برجام است

امام جمعه موقت تهران با بیان این که خود آمریکایی ها اعتراف کردند که آمریکا بهم ریخته و گرفتار تفرقه است، گفت: همانند شوروی سابق صدای شکستن استخوان های لیبرال دموکراسی به گوش می رسد.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با تقدیر از حماسه عظیم اربعین حسینی گفت: این حرکت یک پدیده الهی و تجلی عشق است و برکاتی دارد.

وی با اشاره به آثار و برکان حماسه اربعین افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند راهپیمایی اربعین سرمایه ای ارزشمند و دارای برکات است، یکی از برکات این است که حرکتی خود جوش است همانند انقلاب که امام فریاد زدند و مردم بیدار شدند اما خودشان آمدند، در انقلاب تهدید و تطمیعی نبود.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که اراده الهی انسان ها را به اندازه ای شعله ور کرده بود که در وجود حضرت امام ذوب شده بودند، اظهار داشت: خود محرم و صفر بخشنامه ای و اداره ای نبود بلکه حرکتی الهی به شمار می رود مبدأ غیبی دارد.

وی ادامه داد: همه طبقات و قشرها برای عزاداری امام حسین(ع) حضور پیدا می کنند، برای جنگ تحمیلی کسی مجبور به حضور نبود اما می بینیم که نوجوانان و پیران حضوری فعال داشتند، اراده الهی دریای ملت را خروشان و بساط متجاوز را برکند.

آیت الله صدیقی با بیان این که نمونه دیگر حرکت خودجوش حرکت مردم در 9 دی بود، ابراز داشت: دولت آن روز حساسیتی در مسأله فتنه نداشت اما همان خدایی که خرمشهر را آزاد کرد، انقلاب را از آتش فتنه نجات داد؛ حضور میلیونی و فراگیر در کشور بساط فتنه را جمع کرد، دشمنی که امید پیدا کرده بودند و رؤسای جمهور کشورهای سلطه رسما فتنه را تأیید می کردند و می گفتند ناظر بر اوضاع هستیم و تشویق می کردند.

وی عنوان کرد: خداوند متعال آتش خطرناکی را با حضور مردم خاموش و انقلاب را بیمه کرد، امروز حرکت اربعین حرکتی از این قماش بوده و دست غیب الهی پشتیبان این حرکت است، در حرکت اربعین اتحاد عظیم جهانی مشاهده می شود که گویا استقبالی از ظهور امام زمان(عج) است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ارتباط حسینی در جهان اسلام به وجود آمده است، سیم امام حسین(ع) مردم را به یکدیگر متصل کرده و آحاد مردم را به این راهپیمایی عظیم کشانده است، حماسه اربعین رزمایش اقتدار بود که به دشمنان هشدار می دهد.

وی اضافه کرد: راهپیمایی اربعین کلاس خود سازی و عشق است، مردم با مشکلات و مضیقه هایی روبه رو هستند اما از راهپیمایی دست بر نمی دارند، این حرکت همانند کنفرانس عظیم بین المللی حج است منتهی آهنگ عاشقانه بیشتری دارد، این حرکت بالا بردن ضریب امنیت است و همیشه حضور مردم تهدیدها را به فرصت ها تبدیل می کند، این نماز جمعه ها و نمازعیدها مملکت را بیمه می کند.

آیت الله صدیقی با بیان این که حرکت امام زمان(عج) حرکتی حسینی است، گفت: مملکت ما بدهکار امام حسین(ع) است، راه نجات و استقلال ما هیهات منالذلة است که اربعین احیای هیهات مناالذلة امام حسین(ع) به شمار می رود، حرکت اربعین آماده باش است.

وی افزود: از ملت و دولت عراق بابت پذیرایی از زائران تشکر می کنیم، ملت عراق در این ایام در جهت انفاق، ایثار و خدمت به زائران تلاش بسیاری کردند و این ها برکاتی است که در عالم نظیر ندارد، این معجزه عشق و نفوذ امام حسین(ع) است، در داخل هم همه دستگاه ها در این جهت سهیم بودند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که بر اساس گزارش ارائه شده 20 هزار نیروی کارامد ناجا شبانه روز حاضر در صحنه بودند، اظهار داشت: نیروهای امنیتی هم تلاش بسیاری داشتند، این حرکت عظیم با وجود نبود امکانات لازم در امنیت کامل برگزار شد.

وی با اشاره به روز نیروی دریایی ادامه داد: یکی از امتیازات نیروی دریایی این بود که در جنگ تحمیلی به کلی نیروی دریایی عراق را نابود کردند و افتخاری در تاریخ برای آن ها ثبت شده و امروز هم از صلابت برخوردار هستند.

آیت الله صدیقی با گرامیداشت هفته بسیج ابراز داشت: بسیج و ما ادراک بسیج، حضرت امام درباره بسیج فرمودند فتح الفتوح انقلاب اسلامی تربیت این جوانان است، اسلام برای تربیت بشر الهی کردن انسان ها آمده تا انسان ها خلیفه خدا شوند، بسیج اگر حقیقت خود را پیدا کند باید بوی خدا و اهل بیت(ع) بدهد و دار و ندار را برای اسلام در طبق اسلام بگذارند که این گونه هستند.

وی عنوان کرد: امام خطاب به بسیج فرمودند من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می بوسیم و می دانم اگر مسؤولان نظام اسلامی از شما غافل شوند در آتش می سوزند، توصیه های اخیر مقام معظم رهبری بسیار گوهربار بود که باید توجه شود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: همانگونه که حماسه اربعین تجلی خداوند بود انتخابات آمریکا تجلی قهر خدا برای آن ها بود، چگونه خودشان پرونده خود را افشا کردند، رییس جمهور منتخب آمریکا می گوید که میلیاردها دلار خرج جنگ در عراق و افغانستان کردند اما خوشبختانه نتیجه این شد که فضا برای انقلاب ما به وجود آمد.

وی اضافه کرد: بسیاری غافل بوده و از مؤلفه های قدرت نظام جمهوری اسلامی بی خبر هستند و نمی دانند خداوند کارسازی می کند و حرف های این ها ضربه ای به این حرکت عظیم نمی زند، انقلاب حرکت الهی و ولایی است که به امام زمان(عج) متصل خواهد شد، اعتراف آن ها به این که 45 درصد مردم آمریکا در فقر زندگی می کنند و این که پول های سنگین هزینه شده برای جنگ را برای آباد کردن خرابی های خود خرج می کردند، این که بدهکارترین دولت هستند موضوعی جالب توجه است.

آیت الله صدیقی با بیان این که خود آمریکایی ها اعتراف کردند که آمریکا بهم ریخته و گرفتار تفرقه است، گفت: همانند شوروی سابق صدای شکستن استخوان های لیبرال دموکراسی به گوش می رسد؛ آمریکا در برجام نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده بلکه تحریم ها جدید و داماتو را دوباره امضا کردند.

وی افزود: تمدید این تحریم ها خلاف و نقض برجام است که رهبر معظم انقلاب اگر این کار انجام شود نظام جمهوری اسلامی قطعا عکس العمل نشان خواهد داد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به انفجار روز گذشته بغداد و شهادت برخی از زائران اظهار داشت: یکی از مسائلی که حرکت وهابیت، شیطان بزرگ و اسرائیل را تا کنون خنثی کرده این است که در این راه شهادت برای ما سعادت است، در مسیر امام حسین(ع) همه می دانستیم که داعش حضور و ترور دارد، مدتی قبل در سامرا جنایت کردند  اما مردم جان خود را به کف گرفتند و افتخار می کنند که در راه امام حسین(ع) بدهند.

وی با اشاره به تحولات منطقه ادامه داد: سرکوب ملت بی دفاع اما مقاوم بحرین ادامه دارد و سالیان دراز مورد هجوم وحشیانه آل خلیفه هستند و حتی رأی دادن از آن ها گرفته شده و از بزرگان آن ها سلب تابعیت می شود، همه سازمان های بین المللی و به اصلاح حقوق بشری مزدور بوده و راه صاف کن گردن کلفت های آدمکش هستند.

آیت الله صدیقی با بیان این که در یمن هنوز ابن زیاد زمان خون ها را می ریزد و خانه ها را نابود می کند، ابراز داشت: بدتر از همه مظلومان نیجریه هستند و عالم بزرگوار شیخ زکزاکی به جرم اعتقاد به اهل بیت(ع) حق زندگی ندارد، صدها نفر از شیعیان نیجریه را به شهادت رساندند.

وی در پایان در گذشت حضرت آیت الله موسوی اردبیلی، حجت الاسلام پورمحمدی، استاد سلیم مؤذن زاده و مرحوم شایانفر را تسلیت گفت./1323/پ201/ج

ارسال نظرات