۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۵۹۳۵۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی قم در جمع مردم شیراز:

اولویت نیروهای مؤمن و انقلابی حفظ وحدت و انسجام باشد

مشاور رییس سازمان تبلیغات با بیان اینکه نباید اجازه داد دو قطبی در کشور ایجاد شود، گفت: اولویت بسیار مهم نیروهای مؤمن و انقلابی در کشور باید حفظ وحدت، انسجام و اتحاد باشد.
حجت الاسلام اسکندری

به گزارش خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیر کل تبلیغات اسلامی قم امروز در جمع راهپیمایان روز 13 آبان در شیراز گفت: بدون شک اگر وحدت و انسجام حفظ شود هیچ تهدیدی، کوچکترین مشکلی را برای این ملت و کشور ایجاد نمی‌کند.

وی بیان کرد: اگر وحدت داشتیم، اخوت و برادری داشتیم و بر دین و ایمان خود پایمردی کرده، تمام توطئه‌های ابرقدرت‌ها را در هم شکستیم، تحریم‌های اقتصادی را مردانه از سر گذراندیم و هشت سال مردانه دفاع مقدس را اداره کردیم و امروز روی پای خود ایستاده‌ و توانسته‌ایم قدرت منطقه بوده و آبرویی داریم، همه به واسطه ولایت بوده است.

حجت‌الاسلام اسکندری ویژگی مهم انقلاب ایران را ولایی بودن آن دانست و افزود:  انقلاب اسلامی ایران به رهبری روحانیت و مرجعیت شیعه ولایی و منبعث از عصمت و طهارت و ولایت فقیه شکل گرفته و پیروز شد و آنچه داریم امروز داریم به برکت برخورداری از ولایت است.

مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی به دلایل نامگذاری این روز به‌نام استکبارستیزی و رویدادهای 13 آبان سال‌های 43، 57 و همچنین سال 58 گفت: همه باید این مسائل را نسل به نسل منتقل کنیم تا با ارتقا و حفظ هوشیاری، نظام در مقابل توطئه‌ها محفوظ بماند.

وی درباره دلایل مبارزه دائمی با آمریکا در توطئه‌هایی که به شکل مستمر در 6 دهه گذشته علیه ملت و نظام دارد، گفت: این بدین خاطر است که آمریکا دشمن شماره یک  ما و دشمن شماره یک تمام ملت‌های مظلوم جهان است و از چپاولگری دست بر نداشته و به دنبال محو همه کشورهای اسلامی و ارزش‌های توحیدی تلاش می‌کند.

حجت‌الاسلام اسکندری به روز 13 آبان اشاره کرد و افزود:  سیزدهم آبان روز آگاهی، بیداری و انتقال سینه به سینه خاطرات است و این روز، زمان انتقال کینه‌های نهفته در سینه ملت ایران نسبت به آمریکا به نسل‌های آینده است.

وی تصریح کرد: استکبار ستیزی  موضوعی بسیار با اهمیت در نظام اسلامی است زیرا ماهیت انقلاب اسلامی ایران در دنیا با استکبارستیزی شناخته می‌شود.

حجت‌الاسلام اسکندری انقلاب و نظام ایران را دارای سه ویژگی و سه اولویت دانست و با برشمردن آنها به تبیین هر یک پرداخت و گفت: ویژگی اول انقلاب ما اسلامی بودن آن است بدان معنا که این انقلاب بر اساس ایدئولوژی و اندیشه‌های ناب اسلامی بنا شد و تداوم یافت و به همین دلیل بر اسلامیت انقلاب پیوسته باید پا فشاری کنیم زیرا این هویت و اعتقاد ما است.

وی مردمی بودن را ویژگی دیگر انقلاب ایران برشمرد و گفت: در انقلاب ایران مردم به میدان آمدند و رژیم شاه را ساقط کردند، ما با زور سرنیزه و کودتا شاه را بیرون نکردیم، با حضور مردم ریشه‌های حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را از بیخ و بن برکندیم و آمریکا را بی‌آبرو کردیم و اکنون هم سی و اندی سال در برابر تمام توطئه‌ها ایستاده‌ایم.

مشاور رییس سازمان تبلیغات خاطرنشان کرد: مسئله نماز،‌ عفاف، حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و رعایت تمام موازین شرعی برای همه ما بسیار مهم است، اگر در دنیا هیچ مشکلی نداشته باشیم اما ارزش‌ها را رعایت نکنیم، کوچکترین اهمیت و ارزشی ندارد./101/919/ب1

ارسال نظرات