۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۴۵۹۲۸۵
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب:

حماسه اربعین اتمام حجت با ‌استکبار و آل سعود است

حجت الاسلام رضوی مهر با بیان اینکه هرگز نباید از پیام های عاشورا وظایف عصر غیبت غافل شد، گفت: زائر اربعین باید ارتباط عاشورا و مهدویت را با عمل و متابعت از فرامین دین به نمایش بگذارد.
رضوی مهر

حجت الاسلام رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبر نگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه سفر اربعین همایش عبادی سیاسی جهان اسلام است، ابراز داشت: زن و مرد کوچک و بزرگ اعم از شیعه و سنی و حتی مسیحی به سفر اربعین حسینی به دید فرا مذهبی می نگرد، اربعین بیعتی مجدد با حرکتی سید الشهدا(ع) و یاران مظلومش در عاشورای سال 61 هجری در کربلا اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: باید همه ظرفیت های فرهنگی در مسیر تامین نیازهای زائران همچون تامین تغذیه و پذیرایی به حالت آماده باش و فعال مهیا گردد، دوستداران اهل بیت(ع) باید مواظب باشند، نحله های افراطی و انحرافی با نفوذ اصل اهداف بلند سفر پیاده اربعین را تحت شعاع قرار ندهند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: در اربعین عجم و عرب شیعه و سنی و حتی مسیحی با انسجام وحدت حریت سیدالشهدا(ع) عملکرد هوشمندی امام همام، اطاعت و پیروی یارانش و وفای شهدا با خدای یگانه را مد نظر قرار بدهند.

حجت الاسلام رضوی مهر با بیان اینکه امروز سفر پیاده اربعین تمامی تبلیغات دشمنان خصوصا استکبار و صهیونیسم را نشانه گرفته است، گفت: اربعین بزرگترین ظرفیتی است که گروه های منحرف داعش و حکومت های خودکامه منطقه به خود بیایند و جماعتی که جماهیر اسلامی به وجود آنان افتخار می کند را در این صفوف فشرده که ابهت اسلام هیمنه اسلام و افتخار همه مذاهب اسلامی است را ببینیم،

مشاور سازمان اوقاف در حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه امروز در جهان خلقت وجود اباعبدالله(ع) مهم ترین محور بحث است، بیان کرد: نباید اجازه داد با تهدید لفظی و معنوی اهداف عاشورا در لابلای قرائت های مجهول پایمال گردد.

وی اضافه کرد: نباید افراد غیر مسؤول و غیر عالم در تحلیل ها مدخلیت یابند از همه اقشار و پشتیبانی مردمی در این ظرفیت باید بهره جست و مهم تر از همه بهترین تبلیغ چهره به چهره از فضای نجف تا کربلا و کاظمین تا کربلا و حله تا کربلا است.

اربعین تلنگری است بر عقل های خمود حاکمان سعودی

حجت الاسلام رضوی مهر عنوان کرد: امروز حضور مردم عراق به طور شکوهمند و شکل یافته در سفر پیاده اربعین تلنگری است بر عقل های خمود حاکمان سعودی که قسم خورده اند با اسلام هراسی و بازیافته چهره منفور از اسلام جهان را به ضدیت با قرآن، کعبه، پیامبر(ص) و اسلام فرا بخوانند.

 عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با بیان اینکه اربعین پایه رحمت دین اعتدال محمدی(ص) و پیام صلح و آرامش همراه با عزت و سعادت است، خاطرنشان کرد: چه چیزی موجب شده است تا اثر مغناطیسی سید الشهدا(ع) و جذبه رحمانی آن با ایجاد انگیزه حرکتی ماندگار را بعد از گذشت 1400 سال در زیباترین حد اعلا رقم بزند غیر از اخلاص غیر از اراده ی خدا غیر از توان امت اسلام و غیر از بیدار باشی است که امروز آهنگ هر فرد و اجتماع و جامعه اسلامی است.

 وی اظهار داشت: باید به رهبری امت اسلام و مرجعیت دینی تبریک گفت در دوران غیبت چنین امتی وفادار گوش به فرمان ایشان در مقابل جبهه های انقلاب مقاومت و پایداری در حفظ ایمان و دستاوردهای اهل بیت ع وجود دارد.

حجت الاسلام رضوی مهر افزود: هرگز نباید از پیام های عاشورا وظایف عصر غیبت غافل شد زائر اربعین باید ارتباط عاشورا و مهدویت را با عمل و متابعت از فرامین دین به نمایش بگذارد.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه عنوان کرد: در سفر اربعین هر گام که برداشته می شود خشتی علمی بر اندیشه و تفکر ما افزوده می شود و حقانیت و مظلومیت مردم بحرین یمن و عراق افغان و هند و پاکستان مبین می گردد.

وی با اشاره به اینکه امروز جهان اسلام تشنه وحدت و انسجام است و اربعین بزرگترین پشتیبانی از حقوق مسلمانان جهان است، ابراز کرد: در سفر اربعین باید قطع نامه شکستن حصر شیخ زکزاکی آزادی شیخ سلمان فشارها علیه شیخ احمد عیسی قاسم و حصارها و جنگ علیه ملت یمن و بحرین برداشته شود.

حجت الاسلام رضوی مهر در پایان گفت: اربعین پیام اتمام حجت با ‌آمریکا و اسرائیل و آل سعود است و منطقه جهان اسلام نباید چراگاه گرگان مثل آمریکا و اسرائیل گردد هر قدرت شیطانی که امروز معبر آمریکایی ها و اسرائیلی ها علیه تمدن اسلامی باشد مواجه با شکست نابودی است./875/ت302/س

ارسال نظرات