۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۴۵۸۶۲۵
آیت الله رجبی:

هر کشوری که در برابر آمریکا و نظام سلطه کوتاه آمد نتیجه ای نگرفت

عضو جامعه مدرسین ربط مشکلات کشور به استکبار ستیزی را نادرست خواند و تأکید کرد: استکبار ستیزی یکی از اصول اصلی عقل بشری و فطرت انسانی است و از آموزه های دینی به شمار می رود، این چیزی نیست که بگوییم می توان از آن گذشت.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامیداشت یوم الله 13 آبان بر لزوم تداوم مبارزه با استکبار تأکید کرد و گفت: سابقه آمریکا از جمله جریان 13 آبان و تداوم آن تا کنون نشان داده که سرسخت ترین دشمن نظام اسلامی، اسلام ناب محمدی و ملت ما آمریکا است.

وی افزود: در شرایط کنونی با تبلغاتی که در اختیار آمریکا قرار دارد و هم مزدورانی که در منطقه با آن همکاری می کنند و همچنین قلم به دستان و برخی اصحاب فکری که درصدد ارائه چهره مثبتی از آمریکا هستند، نشان دادن چهره واقعی آمریکا و تبیین جنایت این رژیم در حق ملت ما یک ضرورت به شمار می رود.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که ضرورت دارد تا در برابر تبلیغات استکبار جهانی افراد ناآگاهی دچار اشتباه نشوند و سابقه طولانی آمریکا با نظام را فراموش نکنند، اظهار داشت: برای آگاهی بخشی نسبت به سابقه باید این تبیین وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: جنایاتی که آمریکا در صحنه بین الملل مرتکب می شود می طلبد که با اظهار انزجار از این جنایت ها در حق مردم یمن، سوریه، عراق و افغانستان در روزی که روز جنایات آن رژیم نسبت به ملت ما است فریاد اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانیم تا بدانند که اگر امروز این جنایت ها صورت می گیرد سابقه دیرینه دارد و خوی استکبار جهانی این گونه است.

آیت الله رجبی با بیان این که از سویی دیگر یک نوع نمایش قدرت و تجلی وحدت ملت ما در مبارزه با آمریکا است، ابراز داشت: باید بدانند که هنوز ملت ما حس دشمنی نسبت به استکبارجهانی را دارد و دفاع از نظام خود را به هر قیمتی در برابر استکبار خواهد داشت.

وی ربط مشکلات کشور به استکبار ستیزی را نادرست خواند و عنوان کرد: استکبار ستیزی یکی از اصول اصلی عقل بشری و فطرت انسانی است و از آموزه های دینی به شمار می رود، این چیزی نیست که بگوییم می توان از آن گذشت.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: استکبار ستیزی یعنی این که باید در برابر ستمگران ایستاد، استکبار ستیزی یعنی در برابر کسانی که دشمن هستند باید مقاومت کرد و زیربار سلطه آنها نرفت، افراد باید توجه داشته باشند که در هر مرحله ما یک قدم عقب برویم استکبار یک قدم جلو می آید.

وی اضافه کرد: نمونه مذاکراتی است که بسیار با استکبار جهانی همراهی شد اما می بینیم که ما همه تعهدات را عمل کردیم اما آنها هنوز حاضر نیستند به تعهدات خود عمل کنند، اگر اینگونه بود که با کنار گذاشتن استکبار ستیزی مشکلات حل می شد شاید جا داشت اما استکبار جهانی جز به این که ما از اصل دین و نظام خود دست برداریم و مانند رژیم های قدیم در قالب های نو مستعمره آمریکا شویم آن ها دست بر نخواهند داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که کشورهای بسیاری در برابر آمریکا کوتاه آمدند اما نتیجه ای نگرفتند، گفت: لیبی نه تنها نتیجه ای نگرفت بلکه به نابودی خود منتهی شد؛ بنابراین این توهم که کسی تصور کند اگر ما از استکبار ستیزی دست برداریم آمریکا چهره دیگری خواهد داشت خیالی واهی است.

وی افزود: ما مجاز به عقب نشینی از استکبار ستیزی نیستیم، بر فرض این که کوتاه بیاییم به یک جا اکتفا نمی کنند، نمونه اش این است که ابتدا در مذاکرات انرژی هسته ای را مطرح کردند و پس از آن که کارها انجام شد درباره توان موشکی بهانه گیری می کنند و حتی حقوق بشر را مطرح کردند، جز به این که ملت ها زیر یوغ آمریکا و هرچه آن ها می خواهند و می طلبند عمل کنند به چیز دیگری راضی نخواهند بود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات