۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۴۵۸۵۹۱

اخبار فرهنگی خراسان شمالی

راه‌اندازی موکب اربعین در مرز مهران از سوی اوقاف خراسان شمالی، توسعه همه‌جانبه درگرو ترویج فرهنگ کتابخوانی و اعزام هزار و 200 عضو بسیج دانشجویی استان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس عناوین برخی از اخبار فرهنگی خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: این اداره کل با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان‌های لرستان و همدان در دایر کردن موکب در مرز مهران، برای خدمات‌دهی به زائران این سه استان مشارکت می‌کند.

وی اظهار کرد: این موکب به نام مبارک حضرت علی‌اصغر (ع) به مدت 9 روز از تاریخ 25 آبان تا 3 آذرماه در مرز مهران دایر و پذیرای زائران استان است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد افزود: یک گروه 40 نفری همه‌روزه در این موکب از زائران پذیرایی می‌کنند که 10 نفر از استان ما به همراه یک خودروی پشتیبانی برای خدمات‌رسانی به این منطقه اعزام می‌شوند.

کتابخوانی یکی از نیازها برای توسعه همه‌جانبه است

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، امروز در جلسه ستاد اجرایی هفته کتاب و کتابخوانی با اشاره به نام‌گذاری ۲۴ آبان ماه تا یکم آذرماه به‌عنوان هفته کتاب و کتاب‌خوانی، اظهار کرد: یکی از نیازها و اولویت‌های اساسی برای توسعه همه‌جانبه کشور، مطالعه است.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های هفته کتابخوانی و تداوم آن در طول سال تأکید کرد و افزود: برای تحقق این امر باید زمینه‌های رشد کتاب در عرصه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را فراهم کنیم.

فرخنده با اشاره به راهبردها و برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در استان، بیان داشت: تشکیل ستاد هفته کتاب، جلب مشارکت تشکل‌های صنفی حوزه چاپ و نشر، بازدید از کتاب‌فروشی‌های سطح شهرستان‌ها، جلسه با ناشران استان، ترغیب جامعه به خرید کتاب و غیره ازجمله این برنامه‌ها است.

اعزام هزار و 200 عضو بسیج دانشجویی خراسان شمالی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس

عبدالله امینی‌فر، مسؤول بسیج دانشجویی خراسان شمالی از اعزام هزار و 200 نفر از اعضای بسیج دانشجویی استان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قالب اردوهای راهیان نور خبر داد و افزود: اعزام دانشجویان عضو بسیج دانشجویی خراسان شمالی به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قالب اردوهای راهیان نور از آذرماه امسال انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: در این راستا یک هزار و 200 نفر از بسیجیان دانشجویی خواهر و برادر به‌تدریج به این اردوها اعزام خواهند شد.

مسؤول بسیج دانشجویی خراسان شمالی تصریح کرد: 650 نفر از این سهمیه مربوط به خواهران عضو بسیج دانشجویی بوده که در اردوی راهیان نور حضور خواهند یافت.

سخنرانی وزیر سابق ارتباطات در دانشگاه بجنورد

محمد سلیمانی، وزیر ارتباطات دولت احمدی‌نژاد همزمان با دهه استکبارستیزی در دانشگاه بجنورد پیرامون موضوع «ایستادگی از درون یا خودباختگی به بیرون» سخنرانی می‌کند.

این سخنرانی روز چهارشنبه 12 آبان ماه سال جاری ساعت 12 و در محل سالن آمفی‌تئاتر دانشکده هنر دانشگاه بجنورد انجام می‌شود، این برنامه از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد برنامه‌ریزی شده است./9314/303/ب2

ارسال نظرات