۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۴۵۷۳۷۱

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

برگزاری نخستین سوگواره امام سجاد (ع)، آغاز اعزام زائران اربعین از هشتم ماه جاری و خدمت اسفراینی‌ها به زائران اربعین در کربلای معلی عناوین برخی از اخبار کوتاه استان خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، از برگزاری نخستین سوگواره امام سجاد (ع) به‌صورت منطقه‌ای و کشوری خبر داد و افزود: این سوگواره به‌عنوان بخشی از کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) است

وی اظهار کرد: قرار است نخستین سوگواره امام سجاد (ع) به‌صورت منطقه‌ای و کشوری از سالروز شهادت امام سجاد (ع) تا زمان ولادت این امام همام (۲۵ محرم تا ۵ شعبان) برگزار شود.

شیرازیان مسابقه کتاب‌خوانی و مسابقه پژوهشی را دو موضوع اصلی این سوگواره معرفی کرد و اظهار داشت: مسابقه کتاب‌خوانی از کتاب «معلم درس محبت» اثر حجت‌الاسلام جاویدان به‌صورت کشوری برگزار می‌شود.

 

آغاز اعزام زائران اربعین از هشتم ماه جاری

محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت خراسان شمالی از آغاز اعزام زائران اربعین از هشتم ماه جاری خبر داد و گفت: تاکنون هزار و 900 نفر برای رفتن به کربلا در استان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه متقاضیان زیارت تا 24 آبان ماه فرصت دارند در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، ادامه داد: امسال علاوه بر تشکیل کارگروهی در حج و زیارت استان برای آگاهی دادن به زائران از وضعیت مرز چزابه، حج و زیارت نیز گروهی را به‌صورت زمینی به این منطقه اعزام کرد تا اطلاعات موثقی را به زائران اربعین درباره این مسیر ارائه کند.

قاصری با اشاره به اینکه تاکنون سفر به کربلا از مرز مهران انجام می‌شد، گفت: از امسال با توجه به در نظر گرفتن مرز چزابه سفر زائران به کربلا تسهیل می‌شود.

 

جلوه خدمت اسفراینی‌ها به زائران اربعین

اسکندر اسکندری، دبیر اجرایی گروه خادمان اربعین حسینی با بیان اینکه موکب الرضا (ع)، جلوه‌ای از خدمت اسفراینی‌ها به زائران اربعین حسینی در کربلای معلی است، گفت: مردم اسفراین به مدت 15 روز در خیابان حر کربلای معلی از 15 هزار زائر اربعین حسینی استقبال می‌کنند.

وی افزود: پذیرایی از میهمانان سیدالشهدا (ع) در اربعین حسینی با میزبانی اسفراین نیازمند یک میلیارد ریال مشارکت و نذورات مردمی است. وی با بیان اینکه 30 تن از خادمان حسینی اسفراین، میزبانی از زائران اربعین حسینی را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: اکنون کمک‌های مردمی در مسجد اعظم امام خمینی (ره) جمع‌آوری می‌شود که جمعه هفته جاری راهی کربلا خواهد شد.

 

اهدای کتاب به اردوی راهیان نور

جواد نظری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج از اهدای 80 جلد کتاب به ارزش 3 میلیون و 500 هزار ریال به کاروان‌های راهیان نور خبر داد.

وی افزود: کتاب‌های اهدایی با مضامین دینی، ایثار و شهادت در اختیار اداره آموزش و پرورش برای استفاده در این کاروان‌ها قرار گرفت./9314/303/ب3

ارسال نظرات