۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۴۵۶۵۲۸
استاد حوزه علمیه:

فاصله گرفتن از اهل بیت سبب بروز معضلات اجتماعی می‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فاصله گرفتن از اهل بیت(ع) سبب بروز بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی در انسان می‌شود، گفت: انسان اگر از خانواده آسمانی خود فاصله بگیرد در وجود خودش احساس خلأ و دل تنگی می‌کند و از امور اصلی و ماندگار هیچ لذتی نخواهد برد.
شجاعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی، استاد حوزه علمیه، شامگاه پنجشنبه در کلاس شرح زیارت جامعه کبیره که در حسینه اثنی عشری شهرری، برگزار شد، گفت: زیارت در اصل صله رحم است.

وی افزود: ائمه اطهار(ع) در دنیا و آخرت از نزدیک‌ترین افراد انسان به شمار می‌روند و آنان خانواده آسمانی ما و بزرگ‌ترین حقها را بر گردن ما دارند.

شجاعی با بیان اینکه فاصله گرفتن از اهل بیت(ع) سبب بروز بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی در انسان می‌شود، ابراز کرد: انسان اگر از خانواده آسمانی خود فاصله بگیرد در وجود خودش احساس خلأ و دل تنگی می‌کند و از امور اصلی و ماندگار هیچ لذتی نخواهد برد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دوستی با خانواده آسمانی زمینه افزایش صمیمیت با خانواده زمینی می‌شود، گفت: دوستی و ارتباط با خانواده آسمانی سبب آرامش روح انسان بوده و خودشناسی زمینه این ارتباط و دوستی است.

وی افزود: زمانی که زائر به زیارت می‌رود امام معصوم(ع) از دیدار او همانند یک پدر خوشحال می‌شود و او را مورد رحمت و رافت خود قرار می‌دهد.

شجاعی در ادامه با بیان اینکه مومن در کنار مومن آرامش می‌گیرد، عنوان کرد: این آرامش از جنس آرامش انسانی است زمانی که زائر به حرم ائمه اطهار می‌رود در نهاد او یک آرامش درونی ایجاد می‌شود و این آرامش فارق از آرامش دنیوی و طبیعی است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند با جماعت است، اظهار داشت: اسلام به جماعت بسیار توصیه می‌کند زیرا فیض در اجتماع قرار دارد به همین سبب حفظ روح جمعی برای انسان امری لازم و ضروری است.

وی افزود: دوری از خودشیفتگی و منیت سبب سرعت گرفتن انسان در مسیر کمال می‌شود زمانی که انسان نسبت به دیگران بخل می‌ورزد نمی‌تواند به فیض الهی دست یابد، اگر انسان مومنی را زیارت کند گویا خداوند را در عرش زیارت کرده است.

شجاعی در پایان خاطر نشان کرد: انسان نمی‌تواند نسبت به ظلمهای اطرافش بی توجه باشد آن افرادی که در فتنه آمدند و شعار نه غزه نه لبنان سر دادند انسانهای وحشی و خودخواهی بودند که از خدا دور بودند زیرا کمک به مستضعف، مومن و غیر مومن ندارد./202/813/ب1

ارسال نظرات