۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۴۵۵۷۱۹

رد ادعاهای احمد حسن یمانی به همت استاد کورانی در کتاب دجال بصره

کتاب دجال بصره در رد ادعاهای احمد اسماعیل معروف به احمد حسن یمانی به قلم حجت الاسلام والمسلمین علی کورانی عاملی از سوی مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم(بوستان کتاب) منتشر شده است و به بررسی انحرافات در عرصه مهدویت می پردازد.
کتاب دجال بصره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب دجال بصره در رد ادعاهای احمد اسماعیل معروف به احمد حسن یمانی به قلم حجت الاسلام والمسلمین علی کورانی عاملی و ترجمه مسلم خاطری از سوی مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم(بوستان کتاب) منتشر شده است.

این کتاب که به بررسی انحرافات در عرصه مهدویت می پردازد 8 فصل دارد که شامل جنبش دجال ها در عراق؛ جنبش احمد اسماعیل دجال بصره؛ احمد اسماعیل، حیدر مشتت را نیز خرید؛ تلاش این دو دجال برای همراه کردن من با خودشان؛ قیام احمد دجال در بصره؛ چگونه سخنان باطل دجال ها را رد کنیم؛ کینه سیاه نسبت به مرجعیت و اهل عراق و بقیه دلایل واهی احمد دجال می شود.

در بخش درآمد کتاب به قلم حجت الاسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفترتبلیغات حوزه علمیه آمده است: تاریخ انبیا و اولیای الهی، همواره شاهد فراز و نشیب های گوناگون بوده است و بعد از ظهور نشانه های حق وراستی، عده ای گام از طریق مستقیم  هدایت بیرون گذاشته و به افراط و تفریط دچار گشته اند. مدعیان نوبت، ولایت و وصایت از جمله این افراد هستند که با ارائه عقاید جدید و به دور از مکتب اصیل و ناب اسلامی به تبلیغ و معرفی خویشتن مبادرت ورزیده اند و معضلات و مشکلاتی را برای جامعه اسلامی به وجود آورده اند.

از جمله این گروه های انحرافی، ظهور اشخاصی است که بعد از غیبت حضرت ولی عصر علیه السلام خاصه در دوران آخرالزمان ادعای مهدویت داشته و خود را مهدی یا نشانه ای از ظهور حضرت معرفی کرده یا می کند. قرآن کریم و سیره نورانی نبی خاتم و ائمه عصمت و طهارت علیهم السلام هیچ گاه با گفتارها، رفتارها و باورهای این دجال های مؤمن نما همسویی ندارد و چنین کسانی دانسته با ندانسته به بساط عقاید انحرافی و تشتت گروه ها و ترویج فرقه های مختلف در جامعه متحد اسلامی دامن می زنند و در عمل، آب در آسیاب دشمن می ریزند و به تحقق اهداف شوم معاندان دین و مذهب کمک می کنند.

مواجهه صحیح فرهنگی با اینان، پاسخ منطقی به شبهات مطرح در این زمینه و تحلیل و نقد عالمانه عقاید و سخنان آنان، از جمله وظایف هر عالم دینی و اندیشمند اسلامی است، بایسته است که دامان مسلمانان را از این پلیدی ها پاک نماییم.

در مقدمه چاپ اول کتاب به قلم نگارنده می خوانیم: ادعای مهدویت از همان زمان صدر اسلام شروع شد اما در روزگار ما ادعای مهدویت بسیار زیاد شده و در این میان چند جنبش و ادعا سهم عراق بوده که یکی از آن ها جنبش احمد حسن به شمار میرود که خیال می کرد یمانی موعود خود او است، سپس ادعای سفارت امام زمان(عج) کرد و پس از آن مدعی شد که فرزند امام است؛ او در کوفه علیه حکومت عراق قیام کرد و حدود پنجاه نفر از مردم و نیروهای نظامی را شهید کرد، از نیروهای خودش حدودو پنجاه نفر کشته شده و عده ای نیز دستگیر شدند؛ خودش هم به امات گریخت اما تلایش هایش را برای مردم به سوی خویش، در داخل وخارج عراق ادامه داد.

او برای دعوت مردم به سوی خود و برای ایجاد یک گروه مسلح ـ در آرزوی این که روزی بازگشته و بر بصره چیره شود و  آن را پایتخت امارت اسلامی اعلام کند و سپس آن را با تمتم عراق توسعه دهد ـ پول بسیاری خرج می کند.

دشمنان شیعه در عراق با دو روش اصلی مشغول مبارزه با شیعه هستند: اول با ترور و قتل و دوم با سست نمودن و باطل کردن بنیادهای عقایدی آنان، خصوصا در زمینه زیارت امام حسین علیه السلام، مرجعیت و امام زمان(عج)، به گونه ای که جنبش های متعددی برای ادعای مهدویت ایجاد کرده اند و هدفشان از این کار ایجاد شک در بین مسلمانان در اصل عقیده به امام مهدی علیه السلام است، البته علمای شیعه به مواجهه با این شخص گمراه و رد شبهات او پرداختند.

در بخشی از این کتاب تحت عنوان «دلیل دشمنی دجال با مراجع شیعه چیست؟» آمده است: کینه و دشمنی احمد دجال با علما و مراجع تشیعه، دقیقا همانند کینه و دشمنی وهابیت با آنان است؛ حتی شدت کینه و تعابیر و کلمات یکسان است! پیروان او هیچ مرجعی را نام نمی برند مگر پس از این که می گویند: خدا لعنتش کند! خدا خوارش کند! یا او را گمراه و بت و... می دانند.

دلیلش آن است که اینان به خوبی می دانند علما و مراجع شیعه، دژهایی مستحکم در برابر ادعاهای منحرف آنان هستند. خودشان هم اعتراف دارند که اگر علما و مراجع شیعه نبودند، دعوتشان در تمام مناطق فراگیر می شد. آنان همچون دزد شکست خورده ای هستند که خشمش را بر سر نگهبان خالی می کند و می گوید: اگر اون نبود؛ داخل خانه شده و همه چیز را برده بودم.

در بخش دیگری از این کتاب با عنوان« چرا دجال استخاره و خواب را انتخاب کرده است؟» می خوانیم: پاسخ این است که او از هر راهی برای کشاندن مردم به سمت خودش استفاده می کند! دیدیم که چگونه روایات را تحریف کرد اما استخاره و خواب دو دام ویژه برای شکار کردن مردم ساده و نیز تحصیل کردگان کم عقل هستند.

همچنین در بخش دیگر آمده است: ویژگی مشترک احمد دجال و یارانش، بازی با الفاظ و ساختن مقامات عجیب و غریب برای خودشان است، حتی غرور و فریفتگی آنان به صورت مسالمت آمیز نیست؛ بلکه به گونه ای است که با همه دشمن هستند و سینه شان در آتش کینه مراجع و علمای نجف می سوزد! به همین خاطر با بدترین نام ها و القاب آن ها را یاد می کنند و حتی خون آنان را مباح می دانند چون معتقدند که مراجع و علما، بزرگ ترین سد در برابر دعوت احمد دجال هستند.

او حتی در برخورد با ادبیات و معانی کلمات، با روش خشونت و استبداد برخورد می کند و آیات را با تفسیرهای محالی که خودش می خواهد، تفسیر می کند؛ اینان در واقع باقیمانده ای از خوارج در روزگاران ما هستند و اساس سرشتشان با قاتلان و تکفیری ها یکی استو تفاوتشان فقط در ابزار و روش هاست. برخی با حیله مهدویت و یمانی بودن و برخی دیگر با حیله توحید و دفاع از اصحاب پیامبر، به قتل و تکفیر مسلمانان پرداخته اند. خداوند مسلمانان را از شر اینان در امان بدارد.

کتاب دجال بصره در رد ادعاهای احمد اسماعیل معروف به احمد حسن یمانی با شمارگان 2500 نسخه، در 160 صفحه و با قیمت 6 هزار تومان از سوی بوستان کتاب به چاپ رسیده است./1323/پ201/ق

ارسال نظرات