۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۴۵۵۵۸۸
عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین:

بزرگترین درس عاشورا مقابله با نفوذ در سپاه حق است

حجت الاسلام رضوی مهر برخورد حضرت عباس(ع) را با شمر در ماجرای امان نامه و نفوذ بسیار مهم توصیف کرد و گفت: برخورد حضرت عباس(ع) با شمر برای مسؤولان امروز کشور درسی بزرگ است که می تواند بهترین استراتژی در برابر دشمنان باشد.
حجت الاسلام رضوی مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به جایگاه ماه محرم در تثبیت ارزش های اسلامی و انسانی، اظهار داشت: ماه محرم یادآور دلاوری ها و فداکاری ها و شجاعت های یاران امام حسین(ع) است.

وی افزود: در میان یاران امام حسین(ع) نقش حضرت عباس(ع) بسیار ویژه و برجسته است چرا که ایشان افزون بر توانمندی های جسمانی دارای روحیات و صفات برجسته تعالی یافته از محضر امام علی(ع)، امام حسن و امام حسین(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه خاطرنشان کرد: حضرت عباس(ع) دارای فکری نافذ و بصیر بود که وجود ایشان در سپاه امام حسین(ع) مایه امیدواری دوستان و مایوس شدن دشمنان بود.

وی با اشاره به مسأله نفوذ، تصریح کرد: دشمن قصد داشت با نفوذ در جبهه حق مانع دلاوری در روز عاشورا شود که در این میان حضرت عباس(ع) نیرنگ های آنان را نقش بر آب کرد.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم یادآور شد: حضرت عباس(ع) عبادتی مثال زدنی داشت که باید گفت همه مراحل صدق را پشت سر گذاشته بود و محبوبیت ایشان فقط در میان مسلمانان نیست بلکه در همه ادیان و مذاهب محبوبیت دارد.

وی گفت: حضرت عباس(ع) ولایت مداری نمونه، پاسداری حافظ ارزش های دینی بود که همه تلاش و هم و غم او صرف جلب رضای الهی و امام زمان خویش بود.

حجت الاسلام رضوی مهر ابراز داشت: حضور و وجود حضرت عباس(ع) برزگترین امتیاز برای سپاه امام حسین(ع) بود چرا که همه اوصاف کریمانه انسانی در ایشان تجمیع شده بود.

وی برخورد حضرت عباس(ع) را با شمر در ماجرای امان نامه و نفوذ، بسیار مهم توصیف کرد و گفت: برخورد حضرت عباس(ع) با شمر برای مسؤولان امروز کشور درسی بزرگ است که می تواند بهترین استراتژی در برابر دشمنان باشد.

مشاور سازمان اوقاف در حوزه های علمیه گفت: پایداری و استقامت حضرت عباس(ع) حجتی مناسب برای بسترسازی ظهور است و امروز مدافعان حرم دنباله رو مرام آن بزرگوار در حفظ و حراست از کیان آل الله هستند./979/302ب2

 

ارسال نظرات