۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۴۵۲۱۴۳
سفیر فلسطین در ایران مطرح کرد؛

نقش مهم علمای جهان اسلام در رفع اختلافات مسلمانان

سفیر فلسطین در ایران گفت: علمای کشورهای اسلامی در پایان دادن به اختلافات مسلمانان می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.
الزواوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صلاح الزواوی سفیر فلسطین در ایران امروز عصر در نخستین یادواره شهید رکن‌آبادی تحت عنوان «سفیر مقاومت» که در حوزه هنری برگزار شد، گفت: شهید رکن‌آبادی برای انقلاب اسلامی و جهان اسلام بسیار تلاش و کوشش کرد و در نهایت با لبیک به دعوت الهی در زیارت خانه خدا به شهادت رسید.

وی افزود: شهید رکن‌آبادی خدمات ویژه و قابل ملاحظه‌ای نسبت به مردم فلسطین داشت که امیدواریم با شهدای کربلا و امام حسین (ع) محشور شود.

الزواوی با اشاره به اینکه همواره نقشه اسرائیل از بین بردن جهان اسلام است، عنوان کرد: مسلمانان جهان اسلام باید اختلافات را کنار گذاشته و از جنگ با یکدیگر پرهیز کنند چراکه اختلافات به نفع دشمنی همچون اسرائیل است.

سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران افزود: همچنین باید سران کشورهای اسلامی با اتحاد کنار یکدیگر قرار گرفته و برای پایان دادن به اختلافات بین مسلمانان و منزوی کردن و به حاشیه راندن اسرائیل راهکار ارائه کنند.

وی با اشاره به اهمیت نقش علما برای خاتمه دادن به اختلافات و مشکلات جهان اسلام، گفت: علمای کشورهای اسلامی در پایان دادن به اختلافات مسلمانان می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند و با چاره‌اندیشی برای توجه به حقوق مذهبی بین مسلمانان اقدام به انعقاد پیمان کنند.

الزواوری در پایان خاطرنشان کرد: باید جنایت گروهک تروریسیتی و تکفیری داعش پایان بپذیرد که در این زمینه نیز علما و سران کشورهای اسلامی نقش تاثیرگذاری دارند./202/807/ب1

ارسال نظرات