۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۴۵۰۴۵۶
شریعتمداری:

خروجی برجام ورودی داعش است/ برجام؛ خسارت محض

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با انتقاد از پافشاری دولت در خصوص دستاوردهای برجام، گفت: بدون شک برجام هیچ دستاوردی نداشته است و به نوعی خسارت محض است.
حسین شریعتمداری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین شریعتمداری غروب امروز یکشنبه 28 شهریور در همایش «خسارت محض» در محل حوزه هنری تهران، گفت: مشکلات کشور از زمانی آغاز شد که برخی در داخل آمریکا را از جایگاه شیطان به رقیب سیاسی پایین آوردند و حتی او را در مذاکرات خود وارد کردند.

وی افزود: باید توجه داشت که بر اساس آیات الهی شیطان بر کسی مسلط می‌شود که با او دوست شده باشد.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان در خصوص آمریکا، گفت: باید توجه داشت که شیطان بزرگی مانند آمریکا ممکن است حتی از جایگاه رقیب به شریک هم توجه شود، متاسفانه برخی از افراد در داخل کشور به فرمایش امام(ره) که آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانستند کم توجهی می‌کنند.

وی تصریح کرد: آمریکا در قبال ما از سیاست غرق مصنوعی که ترفندی مرسوم در بازداشتگاه‌های خود است استفاده می‌کند، به این معنا که فرد هنگام غرق تدریجی به هر دستاویزی چنگ می‌زند تا نجات پیدا کند.

شریعتمداری ابراز داشت: آمریکا برجام را به عنوان یک غرق مصنوعی آورد، برخلاف عده‌ای که دستاورد برای برجام می‌شمارند، این موضوع هیچ اثری نداشت و خسارت محض بود.

این فعال رسانه‌ای با انتقاد شدید از برخی موضع گیری‌ها در خصوص برجام، عنوان داشت: برخی می‌گویند که برجام سایه شوم جنگ را از کشور برداشت، اما این قوای نظامی تقویت شده داخلی است که اجازه نمی‌دهد آمریکا و سایر کشورها بتوانند ایران را تهدید کنند.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی بدون شک دست بیرون آمده مالک از آستین علی است، در برجام متاسفانه سپاه پاسداران، نیروی قدس، قرارگاه خاتم‌الانبیاء و حزب‌الله لبنان و شخصیت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در ذیل تحریم‌ها پذیرفته شده‌اند.

شریعتمداری ابراز داشت: دستاورد ما در قضیه FATF نیز تحقیقا هیچ بوده است، زیرا تعریف ما در خصوص تروریسم با طرف مقابل کاملا متفاوت است.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان تأکید کرد: خروجی برجام یقین بدانید که ورودی داعش است، رهبر انقلاب بارها تاکید کرده‌اند که آمریکا قابل اعتماد نیست و امروز نیز می‌بینیم که با وجود توافق آتش‌بس در سوریه به ظاهر مواضع تروریستها را مورد حمله قرار می‌دهد اما پس از آن داعش و تروریستها در همان نقطه مستقر می‌شوند، ضمن اینکه؛ آمریکاییها به هیچ عنوان قابل اطمینان نیستند که مسئولان باید به آن توجه کنند.

شریعتمداری در پایان، گفت: شرایط امروز ما خطرناک نیست، بلکه خطیر است، افرادی که بحران ندیده‌اند شرایط امروز را بحرانی جلوه می‌دهند، در حالی‌که ما روزهای سخت‌تری را نیز دیده‌ایم./856/پ202/ج1

ارسال نظرات