۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۴۴۹۰۶۹

اخبار فرهنگی خراسان شمالی

ورود شهدای برائت از مشرکان به خراسان شمالی، تشکیل بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی شیروان و اثبات بی‌کفایتی آل سعود در پی فاجعه منا عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، امروز پیکر مطهر سه شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس به‌عنوان شهدای برائت از مشرکین با استقبال مسؤولان و مردم شهیدپرور استان خراسان شمالی وارد فرودگاه بجنورد شد.

بر اساس برنامه قرار است سه شهید گمنام به‌عنوان شهدای برائت از مشرکین در آیین دعای عرفه در شهرستان‌های بجنورد، اسفراین و شیروان شرکت کنند.

این سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس بعد از تشییع در شهرستان‌های استان و برگزاری آیین دعای عرفه با بانگ برائت از مشرکین تشییع‌کنندگان به ستاد معراج شهدای تهران انتقال داده می‌شوند.

تشکیل بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی شیروان

احمد زیبایی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان از تشکیل بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی در حوزه فرهنگ و ارشاد شهرستان خبر داد و افزود: بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی شیروان در قالب کتابچه فعالان قرآنی در حوزه فرهنگ و ارشاد تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه تدوین کتابچه فعالان قرآنی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نخستین بار در استان خراسان شمالی انجام می‌شود، هدف از تهیه و تدوین کتابچه فعالان قرآنی را در راستای شناسایی فعالان قرآنی در شهرستان و تکمیل بانک اطلاعاتی از این قشر فرهنگی و قرآنی ذکر کرد.

زیبایی با اشاره به اینکه طرح مزبور از دهم شهریورماه در سطح شهرستان‌های خراسان شمالی توسط یک گروه شش‌نفره آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در این طرح 300 فعال قرآنی شرکت داشته باشند.

رشد اقتصادی در سایه کاهش توان نظامی پذیرفتنی نیست

حجت‌الاسلام حسین نادعلی زاده، امام جمعه تیتکانلو گفت: عده‌ای به‌جای اینکه بگویند برای رشد اقتصادی کشور جلوی فساد اقتصادی و قاچاق گرفته شود بر روی توان دفاعی و نظامی کشور دست گذاشته‌اند در حالی که رشد اقتصادی در سایه کاهش توان نظامی پذیرفتنی نیست.

وی اظهار داشت: در این روزها در داخل کشور شاهد جریانی هستیم که توان دفاعی و نظامی ایران اسلامی را هدف قرار داده و یک عده تبلیغاتچی دشمن در داخل با مغرضان نظام هم‌نوا شده‌اند و علیه بودجه‌های دفاعی و نظامی سخن می‌گویند.

حجت‌الاسلام نادعلی زاده اضافه کرد: بدخواهان نظام همیشه تلاش می‌کنند که ایران اسلامی با ضعف دفاعی و نظامی روبرو شود تا بتوانند در وقت مناسب به انقلاب صدمه وارد کنند.

حادثه منا، بی‌کفایتی آل سعود را به اثبات رساند

حجت‌الاسلام ابوالقاسم تاتاری، امام‌ جمعه گرمه با اشاره به سالروز وقوع حادثه منا و جان باختن چند هزار حاجی در این سرزمین مقدس گفت: حادثه منا بی‌کفایتی آل سعود در برگزاری مناسک حج را به اثبات رساند.

وی با بیان اینکه شهدای منا همچون شهدای کربلا تشنه شهید شدند، افزود: عربستان امسال هم لطمه بزرگی به حج ایران وارد کرد و با هزاران بهانه، ما را از این عبادت محروم کرد.

حجت‌الاسلام تاتاری با اشاره به اینکه عربستان لیاقت تولیت حرمین شریفین را ندارد، گفت: تعطیلی حج برای مسلمانان جهان هزینه سنگینی دارد./303/9314/ب1

ارسال نظرات