۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۴۴۸۳۹۸
به همت رایزنی فرهنگی ایران؛

نمایشگاه قرآنی در پایتخت پاکستان برپا شد

نمایشگاه قرآنی شامل کتاب، عکس، پوستر و دیگر محصولات فرهنگی در محل دانشکده دخترانه الکوثر اسلام آباد دایر شد.
نمایشگاه قرآنی

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با فرارسیدن ماه ذیحجه، نمایشگاه قرآنی شامل کتاب، عکس، پوستر و دیگر محصولات فرهنگی به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، در محل دانشکده دخترانه الکوثر اسلام آباد دایر شد.

در این نمایشگاه آثار قرآنی شامل کتاب، عکس، تابلوهای نفیس هنری آیات قرآنی، پوستر، سی دی در معرض دید دانشجویان قرار گرفت که بااستقبال آنان روبرو شد و همزمان با حضور وبازدید دانشجویان از نمایشگاه قرآن، کتاب، مجله و اقلام هنری قرآنی از طرف رایزنی فرهنگی به آنان اهدا شد.

قاسم مرادی معاون رایزنی فرهنگی ایران به عنوان سخنران این مراسم، با تبریک فرارسیدن ماه ذیحجه، به اهمیت فراگیری علم و دانش از دیدگاه آیات و روایات پرداخت.
مرادی گفت: ارزش علم از دیدگاه اسلام به گونه ای است که پیامبر بزرگوار اسلام(ص) فراگیری آن را بر هر زن مسلمان و مرد مسلمان واجب دانسته و فرموده است که اهمیت علم و دانش به گونه ای است که سفر به دو دورترین نقطه کره زمین برای کسب علم از ارزش بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به خدمات جمهوری اسلامی ایران در بین جامعه زنان، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران حضور زنان در تمامی صحنه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بسیار چشمگیر است به گونه ای که هم اکنون بیش از 60درصد از دانشجویان مراکز علمی و دانشگاهی را دختران تشکیل می دهند و در بسیاری از علوم حضور بانوان از رشد بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، مرادی با بیان موفقیت های بانوان ایرانی در مجامع بین المللی گفت: امروز شاهد حضور بسیار خوب زنان ایرانی در عرصه های بین المللی نیز هستیم و در بسیاری از المپیادهای علمی و ورزشی خانم ها توانستند رتبه های بسیار ارزشمندی را بدست آورند نمونه اخیر آن کسب مدال المپیک در رشته تکواندو از سوی یکی از دختران ایرانی برای اولین بار است که باعث افتخار هر زن مسلمان است که با حجاب اسلامی توانست به این مقام دست پیدا کند و زمانی که از او سئوال می شود اگر بین حجاب و ورزش یکی را بخواهی انتخاب کنی کدام را انتخاب خواهی کرد؟ او پاسخ می دهد قطعاً حجاب را انتخاب می کنم، که بیانگر آگاهی و برخورداری از رشد فکری این دختر قهرمان ایرانی است.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی بانوان مسلمان، از دانشجویان حاضر در مراسم خواست در کسب علم و دانش بیش از پیش تلاش کنند تا در آینده جوامع اسلامی بتوانند از خدمات علمی آنان بهره مند شوند.

پس از آن نمایشگاه قرآنی که باهمت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد در محل دانشکده دخترانه الکوثر برگزار شد، از سوی آقای مرادی و مسوولین و استادان دانشکده افتتاح شد./982/ب102/د

ارسال نظرات