۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۴۴۷۹۱۰
معاون اجتماعی دادگستری سیستان و بلوچستان:

سرگردانی نوجوانان در شناخت هویت، مهمترین عامل بزهکاری است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: حساس ترین دوره زندگی انسان، دوره نوجوانی است که فرد به استقلال رسیده و به دنبال کشف هویت است؛ سرگردانی نوجوانان در این دوره، سرسلسله همه جرمها و بزهکاریهای اجتماعی است.
حمیدیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، محمدعلی حمیدیان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان صبح امروز، 15 شهریور در همایش «پیوند آسمانی» که در شهرستان زاهدان برگزار شد، گفت: نوجوانی و جوانی دوره‌ای خاص و از مهمترین مراحل زندگی انسان است؛ دوره‌ای که فرد از وابستگی به استقلال می‌رسد و می‌خواهد هویت خود را کشف کند.

وی بیان کرد: در چنین دوران حساسی، فرد نیاز به پیروی از الگو دارد؛ اگر ما به عنوان مسؤولان فرهنگی و اجتماعی نتوانیم الگوهای صحیح و متعالی برای نسل نوجوان خود ارائه دهیم و یا نتوانیم الگوهای خود را به درستی معرفی کنیم، نوجوان ما دچار سردرگمی و یا رفتن به مسیر اشتباه می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: در این دوره بحث هویت فرد مطرح می‌شود و به دنبال شناخت هویت خویش می‌رود؛ این سرگردانی برای شناخت هویت، سرسلسله همه جرائم و بزه‌ها است؛ باید با برنامه‌ریزی و آموزش مناسب به نوجوانان خود هویت ببخشیم.

وی اظهار کرد: یکی از فرصتهای مناسب برای آموزش و هویت بخشی به افراد، اوقات فراغت است؛ تعریف افراد از اوقات فراغت متفاوت است اما در واقع اوقات فراغت، کشف و شکوفایی استعدادها است و نه پر کردن صرف اوقات بیکاری.

حمیدیان ادامه داد: در این اوقات، افراد خیلی مسائل را باید یاد بگیرند، به نوعی این آموزشها، آموزش مهارت و ادبیات زندگی است؛ نباید به راحتی از کنار بحث اوقات فراغت بگذریم؛ هدف متولیان امور فرهنگی، آموزش مهارتهای زندگی است.

وی با بیان اینکه پشت همه جرائم یک انحراف وجود دارد، عنوان کرد: عدم مدیریت اوقات فراغت، فرد را به سمت آسیبهای اجتماعی مثل اعتیاد، روابط نامشروع و استفاده از ماهواره می‌کشاند؛ اینها زمینه ساز جرم است و فرد را به پای جنایت می‌برد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه باید علاوه بر دانایی، مهارت جوانان خود را نیز افزایش دهیم، اظهار کرد: در اوقات فراغت باید مهارت «نه گفتن» را به نوجوانان و جوانان بیاموزیم؛ خیلی از افراد به خاطر بلد نبودن مهارت نه گفتن الان در زندانها هستند./831/202/ب2

ارسال نظرات