۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۴۷۲۰۰
روایت ناگفته آیت‌الله علم‌الهدی از رفتار هاشمی رفسنجانی؛

توسعه تعامل با الگوی غربی خنجر زهر آگینی به قلب انقلاب بود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در سخنان صریحی از برنامه‌ریزی مرکز تحقیق استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برای توسعه تعامل با غرب در دهه اخیر انتقاد کرد و گفت: استراتژی «توسعه تعامل» خنجر زهرآگینی به قلب انقلاب بود و موقعیت انقلاب اسلامی را خدشه دار کرد.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در سومین روز از همایش «اقتصاد مقاومتی در جایگاه قدرت بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران» که به همت سازمان بسیج اساتید کشور در سالن صبای صداوسیمای خراسان رضوی در حال برگزاری است، به مرور خطرات فکری مهمی که در سه دهه اخیر توسط دولت‌های گوناگون برای انقلاب اسلامی به وجود آمده است، پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ما از سه تهاجم فکری و فرهنگی فوق‌العاده مضر که توسط دولت‌ها به وجود آمد، مواجه شدیم و این سه تبر شکننده، هر سه تحت عنوان «توسعه» بر پیکر نهال انقلاب وارد آمد.

در دولت سازندگی ارزش‌های اجتماعی به اشرافی‌گری و تجمل‌پرستی تبدیل شد

وی در تشریح سخن خود اظهار کرد: در دولت سازندگی مسأله توسعه اقتصادی با الگوی غربی مطرح شد که نتیجه‌اش آن اختلاف عظیم طبقاتی بود که با توسعه فقر عمومی به کشور ضربه زد. این که کشور ما در عرض یک سال با تورم 45 درصدی روبرو شد که در واقع جریان خُرد کننده قشر انقلابی جامعه بود، از ثمرات چنین توسعه‌ای بود. رهبر معظم انقلاب از ابتدا با این توسعه مخالفت کرده و فرمودند توسعه اقتصادی باید رفرمیستی باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی به بازخوانی آثار سوء پیروی از الگوی غربی توسعه اقتصادی در دوره سازندگی پرداخت و افزود: در این دوره ارزش‌های اجتماعی به اشرافی‌گری و تجمل‌پرستی تبدیل شد و سقوط فاحشی از ارزش‌های انقلابی را در جامعه ایجاد کرد.

اصلاحات الگوی ورشکسته دموکراسی را پیش روی مردم گذاشت

امام جمعه مشهد مقدس «توسعه سیاسی با الگوی غربی» در دولت اصلاحات را دومین تهاجم فکری به انقلاب اسلامی دانست و در تشریح آن اظهار کرد: اساس مردم‌سالاری دینی که همان «دین» است، در این دوره با تبلیغ جامعه مدنی غربی و سوق دادن جامعه به آن سمت، تضعیف شده و الگوی ورشکسته و فاسد «دموکراسی» در مقابل چشم مردم قرار داده شد.

توسعه تعامل با غرب، خنجر زهرآگینی به قلب انقلاب بود

وی سومین هجوم فکری و فرهنگی را «توسعه تعامل با غرب» در دولت فعلی عنوان و تصریح کرد: برای ما که ادعای استکبار‌ستیزی در جهان داریم، مردم‌مان مردمی هستند که امام(ره) آن‌ها را به عنوان دشمن سرسخت استکبار پرورش دادند و انقلاب ما اوج استکبار را به حضیض کشاند، این موقعیت شدیدا با استراتژی «توسعه تعامل» در معرض خطر قرار گرفت، تا به جایی که باید گفت خنجر زهرآگینی به قلب انقلاب بود و موقعیت انقلاب اسلامی را خدشه دار کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی توسعه تعامل با غرب در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را با ماهیت انقلاب اسلامی ناسازگار دانست و افزود: برخی نشریات مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از 10 الی 15 سال پیش از دولت یازدهم مسأله توسعه تعامل را نمایش می‌دادند.

روایت ناگفته آیت‌الله علم‌الهدی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

وی با انتقاد شدید از نشر استراتژی توسعه تعامل در مجمع تشخیص مصلحت نظام روایتی از برخورد رییس این مجمع با این فعالیت‌ها بیان کرد و گفت: بنده در سال 85 بعضی از این مطالب را جمع‌آوری کردم و در سفر آقای هاشمی رفسنجانی آن‌ها را به مرحوم آیت‌الله طبسی دادم تا به ایشان منتقل کنند و ببینند انقلابی که روزی ایشان سنگ زیرین آسیابش بودند، چه سنخیتی با این مطالب دارد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: مرحوم آیت‌الله طبسی به بنده گفتند آقای هاشمی رفسنجانی پس از دریافت مطالب آن‌ها را به گوشه‌ای پرت کرده و گفتند «حرف‌های آقای علم‌الهدی که معلوم است چیست.» در برهه دیگری همین مطالب را به آقای روحانی منتقل کردیم و مطلب آن‌جا تمام شد اما متأسفانه وقتی دولت یازدهم تشکیل شد، تمام آن مطالب در دولت اجرا شد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که هدفش از بیان این خاطره، تمرکز اساتید بسیجی روی مباحث مطرح شده در نشریات مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام است، خاطرنشان کرد: روابط بین‌الملل نظام اسلامی یک محور دارد و آن واقعیتی است که ما با چشمان خود در 37 سال گذشته دیده‌ایم که به اقرار تمام دیپلمات‌شناسان جهان، اصل انقلابی «استکبار ستیزی» در منافع نظام و مردم اثر مثبت داشته است. دلیل واضح این تحلیل هم حضور مقتدرانه ما در منطقه است.

وی ضمن تأکید بر حضور قدرتمند جمهوری اسلامی، ادامه داد: آیا درست است که با وجود چنین اصلی در انقلاب اسلامی که نتیجه‌اش در هرگونه ارزیابی مثبت تلقی شده است، آفت کشنده و سم مهلکی تحت عنوان «توسعه تعامل» را در برابرش بتراشیم؟/820/پ201/ج

 

 

ارسال نظرات