۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۴۴۶۳۷۵
معاون حقوقی رییس‌ جمهور مدعی شد؛

چرخ صنعت و اقتصاد روان‌تر از همیشه در حال گردش است/ همه حقوق ملت را در مذاکرات استیفا کردیم

حجت الاسلام انصاری با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم مدعی شد که آوارهای موجود در عرصه اقتصاد و صنعت برداشته شده و چرخ صنعت و اقتصاد ایران روان‌تر از همیشه در حال گردش است.
حجت الاسلام مجید انصاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رییس‌جمهور عصر امروز در جلسه شورای اداری استان قزوین که در سالن اجتماعات شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، با اشاره به تلاش رسانه‌ای دشمنان برای القای شبهات، بزرگنمایی مشکلات و ناامیدی در جامعه، گفت: امروز ضرورت اطلاع رسانی بیشتر شده  چرا که سیستم اطلاع رسانی و خبرپراکنی در دنیا پیچیده و گسترده تر شده است.

 وی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های دولت یازدهم ابراز کرد: یکی از کارهای بزرگ انجام شده در کشور که به همت دولت و مردم انجام شده است، برقراری امنیت کامل در کشور است خوشبختانه دولت در طول فعالیت خود علی‌رغم وجود مشکلات بسیار در عرصه‌های مختلف گام‌های مطلوبی برداشته است.

حجت الاسلام انصاری اضافه کرد: سطح امنیت موجود در کشور، آن هم در میان منطقه‌ای که درگیر جنگ و خشونت است، دستاورد بزرگی است و از همه نیروهای سیاسی کشور می‌خواهیم در رقابت‌های خود منافع ملی را لحاظ کنند تا دستاوردهای بزرگ نظام در رقابت‌های سیاسی مخدوش نشود از این رو از تمام نیروهای امنیتی و نظامی کشور تقدیر و تشکر می‌کنیم.

معاون حقوقی رییس جمهور بهبود رابطه قوای سه گانه را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم دانست و خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید با مجلس پیشین که با دولت همسو نبود رابطه حسنه و مبتنی بر احترام متقابل داشت و اجازه نداد هیچ تنشی بین روابط دولت با قوای دیگر ایجاد شود.

 وی با بیان ارتباط مستحکم بین سه قوه و دستگاه‌های اجرایی کشور تصریح کرد: ارتباط بین دولت، قوه مقننه و قضاییه و سایر دستگاه‌های اجرایی در زمینه ایجاد آرامش و امنیت کشور نقش به‌سزایی داشته و در سایه این وحدت زمینه خدمت‌گذاری به مردم فراهم است.

معاون حقوقی رییس جمهور در ادامه با اشاره به قراردادها و طرح‌های دولت برای همکاری بیشتر صنعت و دانشگاه گفت: دولت در حوزه‌های نفت، صنایع، محیط زیست، مهار آب‌های سطحی و مرزی، بهینه کردن مصرف آب و انرژی و سلامت عملکرد درخشان و افتخار آمیزی دارد که تنها در حوزه سلامت یازده میلیون نفر افرادی که فاقد هرگونه بیمه‌ای بودند، بیمه شدند.

چرخ صنعت و اقتصاد ایران روان‌تر از همیشه در حال گردش است

 حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه ما از گردنه‌های سخت عبور کردیم، تصریح کرد: آوارهای موجود در عرصه اقتصاد و صنعت برداشته شده و چرخ صنعت و اقتصاد ایران روان‌تر از همیشه در حال گردش است و خوشبختانه دولت در حوزه‌های حمل و نقل ریلی و هوایی، توسعه شبکه راه و بزرگراه‌های کشور، افزایش ظرفیت بارگیری و تخلیه بنادر و مانند آنها گام‌های بزرگی برداشته است.

 وی با بیان اینکه در حوزه مبارزه با فساد قدم‌های بزرگ و اقدامات ریشه‌ای انجام شده است، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در حوزه‌های مختلف اصلاحات ریشه‌ای انجام داده تا دیگر شاهد فسادهای بزرگ میلیاردی و ناپدید شدن مبالغ هنگفت سرمایه‌های مردم نباشیم.

ورود قاطعانه رییس جمهور در حوزه حقوق‌های نامتعارف

معاون حقوقی رییس جمهور با بیان اینکه در حوزه حقوق‌های نامتعارف، دولت و رییس جمهور با قاطعیت  وارد شده‌اند، گفت: برای جلوگیری از تکرار چنین تخلفاتی قوانین لازم تهیه شده و به زودی به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه وزارت نیرو به تنهایی 26 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران و نیروگاه‌های بخش خصوصی بدهکار بود،تصریح کرد: مزید بر همه این مشکلات تحریم‌هایی بود که دشواری‌هایی بزرگی در مسیر توسعه کشور بوجود آورده بود.

حجت الاسلام انصاری اظهار کرد: با توکل به خداوند، هدایت‌های مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب، برنامه ریزی دقیق رییس جمهور و حمایت مردم وارد عرصه مبارزه با این مشکلات شدیم و توانستیم در عرصه سیاست خارجی در مصافی دشوار و نفس گیر در مذاکراتی 18 ماهه، عزتمندانه همه حقوق ملت را استیفا کنیم و مانع تحریم را از سر راه کشور برداریم.

دولت همه دستاوردهای کشور در عرصه هستهای را حفظ کرده است

تصریح کرد: دولت بدون اینکه گامی از حقوق ملت عقب بنشیند، عزتمندانه همه دستاوردهای کشور در عرصه هسته‎ای را حفظ کرده و امروز حق هسته‌ای کشورمان به طور کامل و به صورت رسمی مورد پذیرش جامعه جهانی قرار گرفته و همه تحریم‌های فصل هفتمی علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو کرد.

وی خاطر نشان کرد: امروز اگر چه طرف مقابل برجام در اجرای این سند بدعهدی می‌کند اما دولت در مسیر احقاق حقوق ملت قدمی کوتاه نیامده و همانطور که در مسیر حصول برجام ایستادگی کرد، اجرای دقیق و کامل آن را هم تا گام آخر پیگیری خواهد کرد.

 معاون حقوقی رییس‌ جمهور با بیان اینکه ما امروز در عرصه‌های مختلف اقتصادی آزادانه با کشورهای مختلف تعامل داریم، تصریح کرد: پیش از این در تعاملات اقتصادی دچار محدودیت‌ها و مشکلات زیادی بودیم و نفت را فقط چند کشور محدود و با دشواری از ما می‌خریدند و به ازای پول آن کالاهایی که خودشان می‌خواستند به ما می‌دادند و برای تامین برخی کالاها گاه تا 200 درصد هزینه اضافی پرداخت می‌کردیم.

 حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه امروز صادرات نفت کشور به بیش از 2 میلیون و 500 هزار بشکه رسیده است، ابراز کرد: این مقدار با آزادی عمل کامل به فروش می‌رسد از این رو ما توانسته‌ایم برداشت خود از میادین مشترک را به سطح قابل قبولی برسانیم که این وضعیت بیش از این هم بهبود خواهد یافت.

 وی اظهار کرد: برای جلوگیری از خام فروشی، دولت پالایشگاهی را با هشت واحد پالایشگاهی طراحی کرده که با بهره برداری آن صد درصد میعانات گازی در داخلی کشور و به همت فرزندان شما تبدیل به محصول می‌شوند.

ایران تا پایان سال 96 ایران جزو صادرکنندگان بنزین با کیفیت خواهد بود

معاون حقوقی رییس جمهور با بیان اینکه در آغاز فعالیت دولت یازدهم با وجود به کارگیری ظرفیت‌های پتروشیمی خود و تولید بنزین بی‌کیفیت، همچنان مجبور بودیم مقدار زیادی بنزین و گازوئیل وارد کنیم، گفت: تا پایان سال 96 ایران جزو صادرکنندگان بنزین با کیفیت خواهد بود.

حجت الاسلام انصاری تصریح کرد: در حال حاضر توجه عمده دولت به رفع مشکلات اقتصادی کشور و به ویژه ایجاد اشتغال بوده که اقدامات مطلوبی در این زمینه انجام شده است و در نیمه دوم سال اثرات آن مشخص خواهد شد.

معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: ادامه داد: مسأله رانت اطلاعاتی در کشور یکی از مشکلات جدی کنونی بوده که نیازمند توجه و برنامه‌ریزی از سوی مسؤولان مربوطه است.

وی در پایان گفت: اصلاح نظام اداری در قالب دولت الکترونیک، تقویت بنیه اقتصادی و تأمین امنیت قضایی مردم کشور در دستور کار جدی دولت بوده و در این زمینه در حال تصویب قوانین و لایحه‌های مربوطه هستیم./873/پ201/ج1

ارسال نظرات