۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۴۴۵۹۰۵

اخبار فرهنگی خراسان شمالی

اجرای طرح «ثقلین» در بجنورد، تجلیل از حافظان قرآن کریم گرمه و راه‌یابی هنرمندان خراسان شمالی به جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد با بیان اینکه مردم این شهرستان از مرحله دوم طرح ثقلین استقبال خوبی داشتند، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده میزان استقبال از طرح ثقلین امسال نسبت به سال قبل به حدود دو برابر افزایش‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم طرح ثقلین با محوریت قرآن و نهج‌البلاغه در شهرستان در حال برگزاری است، افزود: این طرح ویژه خواهران و برادران است اما استقبال بانوان شهرستان از آقایان در این طرح بیشتر بوده است.

حجت‌الاسلام آسوده با بیان اینکه نام این طرح از حدیث معروف ثقلین برگرفته‌شده و هر نوبت یک سؤال از جزء قرائت‌شده قرآن و یک سؤال از نهج‌البلاغه مطرح می‌شود، ادامه داد: در همین راستا به 16 نفر از پاسخ‌دهندگان سؤالات به‌ قید قرعه جوایزی همچون سفر هشت کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات، هشت مورد هم کمک‌هزینه سفر زیارتی به قم اهدا می‌شود.

تجلیل از حافظان جزء ٣٠ قرآن کریم در گرمه

ابراهیم عباس پور، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمه با اشاره به تجلیل از حافظان جزء ٣٠ قرآن کریم در گرمه، گفت: از حافظان کودک و نوجوان کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم در کتابخانه عمومی این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

وی افزود: در دهه کرامت از سوی کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) یک دوره مسابقه حفظ جزء٣٠ قرآن کریم بخش کودک و نوجوان در مسجد جامع گرمه برگزار شد که به هفت نفر از مقام‌آوران این بخش در مراسم هفتگی اداره کتابخانه‌های عمومی با محوریت نشاط اجتماعی و معنوی ویژه کودکان و نوجوانان که شامل مسابقه معلومات عمومی با موضوع دینی و مذهبی همراه بود جوایزی اهداء شد.

اعطای 600 کمک‌هزینه جهیزیه به زوجهای مددجو

حسن نعمتی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان خراسان شمالی، گفت: امسال 600 کمک‌هزینه اعطای 600 کمک‌هزینه جهیزیه به زوجهای مددجو تأمین جهیزیه به دختران تحت حمایت، دختران خانواده‌های نیازمند، پسران تحت پوشش و بانوانِ ازدواج مجدد تحت حمایت اعطا شد.

وی با بیان اینکه برای پرداخت این جهیزیه‌ها 10 میلیارد ریال از منابع دولتی، داخلی امداد، کمک مردمی و زکات هزینه شد، افزود: مدت مشابه پارسال نیز بیش از 600 جهیزیه به میزان دو میلیارد ریال به زوج‌های جوان تحت پوشش اعطا شده بود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گفت: دو هزار زوج جوان نیازمند، پشت نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند.

راهیابی هنرمندان خراسان شمالی به جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان

محمدتقی آریان، سرپرست معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از راه‌یابی پنج هنرمند این استان به بیست و سومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان خبر داد و افزود: آثار 170 هنرمند به‌عنوان آثار برگزیده در بیست و سومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان انتخاب شده که از این تعداد پنج نفر از هنرمندان خراسان شمالی هستند.

وی اظهار کرد: مجتبی خسروی در رشته طراحی، حسین فرخی در رشته نقاشی، سحر ناصری در رشته عکاسی، مجید الهی در رشته گرافیک و مونا اسدی در رشته کاریکاتور به بیست و سومین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان استان کردستان راه یافته‌اند.

آریان خاطرنشان کرد: هنرمندان خراسان شمالی از 14 تا 17 شهریورماه سال جاری در شهرستان سنندج با دیگر هنرمندان پذیرفته‌شده به رقابت می‌پردازند./9314/303/ب2

ارسال نظرات