۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۴۵۶۸۵
دبیر مشاوران منطقه‌ای جامعه المصطفی:

خانواده از ضروری‌ترین میدان‌های تقوی و معرفت است

حجت الاسلام شهامت در مراسم جشن ازدواج طلاب جامعه المصطفی(ص) گفت: خانه و خانواده از مباحث مهم معارف دین به شمار می‌‌رود، چرا که از ضروری ترین میدان های تقوی و معرفت بحث خانواده است.
خانواده

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جامعة المصطفی(س)، حجت الاسلام حسین شهامت در مراسم جشن ازدواج طلاب المصطفی، با اشاره به محور های زندگی جهت تشکیل خانواده خوشبخت، ابراز داشت: بحث خانه و خانواده از مباحث مهم معارف دین می باشد، چرا که از ضروری ترین میدان های تقوی و معرفت بحث خانواده است.

وی با بیان ضرورت پرداختن به مقوله خانواده ابراز داشت: باید در زندگی خود برنامه ریزی دقیق داشته باشیم و در جهت اعتلای معرفت خانواده تلاش کنیم و این امر رسالت طلاب را در زندگی شخصی خود چند برابر می کند و باید دانست که اسیب های اجتماعی موجود در جوامع غربی به سبب نبود معرفت در خانواده است و امری تاثیرگذار در بنیان خانواده ها می باشد.

دبیر مشاوران منطقه ای جامعة المصطفی نقش خداوند و معنویت را در زندگی بی بدیل دانست و ابراز داشت: جوانان سعی داشته باشند در زندگی خود نور خدا را برجسته کنند چرا که هرجا پرتوی از الطاف خداوند باشد صفا، صمیمیت و محبت در انجا موج میزند، لذا باید توجه به دستورات خداوند را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم، و مقید به امر الهی باشیم.

وی در ادامه ابراز داشت: خانه و زندگی مشترک را همچون مسجد حساب کنید همانطور که مسجد نباید آلوده شود خانه نیز این حکم را دارد و همچنین شخص باید از تمامی رذایل اخلاقی دور باشد و سعی کند در روابط زن و شوهری حرف نسنجیده ای بکار نبرد.

وی، گفت: هرکدام از زن و شوهر در محیط های متفاوت بزرگ شده اند و این امر سبب وجود تفاوت در سلیقه ها نگرش ها و فرهنگ ها می شود، لذا باید مواظب باشیم این اختلافات موجب دلسردی در زندگی نشود و با مهربانی و منطق صحیح این اختلافات را حل و فصل کنیم.

حجت الاسلام شهامت گفت: زن و شوهر باید بدانند در کنار محبت ادبیات سخن گفتن بسیار مهم است، چرا که وسیله ای است برای ابراز احساسات و انچه که در دل و ضمیر ما است، پس باید در گفتمانمان از الفاظ خوب و فاخر استفاده بکنیم چرا که تاثیر بسزایی در سعادت و یا نابسامانی زندگی دارد./998/د102/ی

 

ارسال نظرات