۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۴۴۵۳۴۷

پیام وزیر دفاع به مناسبت روز صنعت دفاعی

سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، پیامی را به مناسبت روز صنعت دفاعی کشور صادر کرد.
سردار دهقان وزير دفاع

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در اصفهان، سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، پیامی را به مناسبت روز صنعت دفاعی کشور صادر کرد که عصر امروز از سوی حسین ثقفی فر، جانشین رییس دانشگاه صنعتی مالک اشتر، قرائت شد.

 متن پیام به شرح ذیل است:

صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، نماد فاخری است از ایمان، خودباوری، تکلیف مداری و مدیریت جهادی که در پرتو علم و درایت و عزم و اراده مستحکم مدیران، هوش و ابتکار، عمل دانشمندان، متخصصان و دلباختگان مومن و متعهد به ولایت در پرتو هدایت هوشمندانه امام و رهبری به پشتوانه ملت عظیم به مهمترین ابزار در حصول به بازدارندگی موثر به ستون استوار حفظ و حراست از استقلال، تمامیت ارضی و امنیت ملی مبدل گردید.

اتکا به همت، صبر و تلاش، ایثار و توکل به قدرت لایزال الهی جهادگران گمنام و ولایتمدار، کسب تجارب و آموزه های گرانسنگ دوران دفاع مقدس با تکیه بر دکترین دفاعی معمار بزرگ انقلاب اسلامی مبتنی بر خودکفایی نظامی و دستیابی به فناوری به عنوان رکن دفاع همه جانبه در تحقق اقتدار بازدارنده موجب شد تا صنایع دفاعی کشور با گذار از تمامی فشارهای اقتصادی و سیاسی و تحقیر تحریمهای ظالمانه نیازمندیهای نیروهای مسلح را در مقابله با تهدیدات همه جانبه، متنوع و ترکیبی در یک فرآیند کامل ایده تا محصول تامین نماید.

راهبرد صنعت دفاعی کشور در پرتو هدایت فرماندهی معظم کل قوا با علم به توانمندی و قابلیتهای فرصت ساز و احاطه به عمق راهبردی به منظور ایجاد تحولات فناورانه، تاسی به جهتگیری به سمت تحقیق، طراحی و تولید مستقل ملی و خودکفایی در دانش دفاعی راهبردی متناسب با نیازمندیهای نظامی کشور تبیین گردید.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر مبنای این راهبرد ضمن بازمهندسی و نوسازی سازمانی و صنعتی و تقویت فرآیند نقش آفرینی هر چه بیشتر ظرفیتهای ملی با گسترش تعاملات دفاعی و ملی در حوزه بیرونی و به عنوان صنعتی پیشرو در تحقق فناوری اقتصاد مقاومتی با ورد به بازار رقابتهای منطقه ای و جهانی اقتدار ملی و فناورانه ایران اسلامی را به اثبات رساند و به عنوان عنصری بسیار مهم و تاثیرگذار توانست با تغییر معادلات امنیتی، الگوی امنیتی منطقه را دگرگون سازد.

نقش ثباتساز و امنیت آفرین کشور در منطقه ای که به واسطه سیاست نظامیگری و مداخله جویانه آمریکا و حامیان منطقه ای آن بالاترین سطح ناامنی را تجربه می کند، نشان از این اقتدار است.

امروز حاصل این دستاورد بزرگ و امنیت ساز آمادگی نیروهای مسلح شجاع و سرافزاز در صحنه مقابله با تهدیدات همه جانبه  و موفقیت سیاست خارجی در حصول به منافع ملی و اظهار دشمن به قدرت دفاعی و پذیرش حقوق حقه ملت بزرگ ایران است.

اینجانب ضمن تشکر و قدردانی از تمامی جهادگران عرصه صنعت دفاعی همراه با همه  مدیران و کارکنان وزارت دفاع و پششتیبانی نیروهای مسلح که مفتخر به پشتیبانی ملت بزرگ ایران است، با فرمانده و ولی خود میثاقی دوباره می بندیم و در ضل توجهات ولی عصر(عج)  در راستای تحقق آرمانهای بلند انقلاب اسلامی و تداوم راه شهدا به ویژه وزرای شهید و یکهزار شهید وزارت دفاع لحظه ای درنگ نخواهیم کرد./869/پ203/ج1

 

 

 

ارسال نظرات