۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۴۵۱۱۳

چند خبر کوتاه فرهنگی از خراسان شمالی

انتصاب رییس جدید حوزه هنری خراسان شمالی، اقامه نماز جماعت در 70 درصد مدارس خراسان شمالی و انتصاب دبیر همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن کریم عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، طی حکمی از سوی محسن مومنی‌شریف، رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور، وحید نمازی به عنوان رییس جدید حوزه هنری استان خراسان شمالی منصوب شد.

در حکم سوی مومنی‌شریف، خطاب به وحید نمازی آمده است: نظر به پیشنهاد مدیرکل محترم امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری و با عنایت به سوابق و تجارب ارزشمندتان، به‌موجب این حکم برای مدت سه سال به‌عنوان رییس حوزه هنری استان خراسان شمالی منصوب می‌شوید.

وحید نمازی، سومین رییس حوزه هنری خراسان شمالی است، وی از چند ماه پیش تاکنون به عنوان سرپرست حوزه هنری خراسان شمالی فعالیت می‌کرد.

اقامه نماز جماعت در 70 درصد مدارس خراسان شمالی

علی اصغر ایزدی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون زمینه برگزاری اقامه نماز در سطح بیش از ۷۰ درصد مدارس استان فراهم شده است، اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار و ۴۰۰ مدرسه در استان وجود دارد که در طول سال تحصیلی از اقامه نماز جماعت برخوردار می شوند.

وی با اشاره به وجود هزار و ۸۸۰ موقعیت نماز جماعت در سطح مدارس استان، تصریح کرد: این موقعیت‌ها شامل نمازخانه مستقل، چندمنظوره، کلاسیک و همچنین تعدادی راهرو و یا مسجد در جوار مدرسه است.

ایزدی افزود: از ابتدای سال تحصیلی جاری، نماز جماعت توسط ۲۴۶ روحانی در آموزشگاه‌های استان اقامه و علاوه بر آن ۹۹۹ همکار فرهنگی نیز در مدارسی که امام جماعت وجود ندارد، نماز جماعت را اقامه خواهند کرد.

انتصاب دبیر همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن کریم

طی حکمی از سوی احسان عباسی، سرپرست جهاددانشگاهی استان، فریمان ابراهیم‌زاده به‌عنوان دبیر همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن کریم منصوب شد.

ابراهیم‌زاده‌ دارای دکترای تخصصی رشته مدیریت آموزش عالی از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران بوده و اکنون به‌عنوان معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ایفای مسؤولیت می‌کند.

تألیف یک جلد کتاب درسی، مجری هفت طرح پژوهشی ارائه مقاله در کنگره‌ها و همايش‌های علمی کشور و پژوهشگر برتر واحد در سال 87 از جمله سوابق علمی اوست.

همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن کریم هفتم و هشتم مهرماه 95 در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

هفته دفاع مقدس؛ فرصتی برای تبیین و انتقال ارزش‌ها به نسل جوان

سرهنگ احیامحمد امیری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای تبیین و انتقال ارزش‌های اسلامی و دفاع مقدس به مردم به ویژه نسل جوان است.

وی اظهار کرد: با توجه به پیش رو بودن هفته دفاع مقدس، ادارات و دستگاه‌های اجرایی از هم اکنون به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های این هفته باید همکاری و هماهنگی بیشتری داشته باشند.

سرهنگ امیری با بیان اینکه هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای تبیین و انتقال ارزش‌های اسلامی و دفاع مقدس به مردم به ویژه نسل جوان است، افزود: دشمنان نظام اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در صدد ضربه زدن به نظام اسلامی بوده و هستند؛ اما با حاکمیت ولایت فقیه و حمایت و ایستادگی ملت ایران به اهداف شوم خود نرسیدند.

وی از اجرای بیش از هزار و ۵۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در خراسان شمالی خبر داد و افزود: دیدار با نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد و گلباران مزار شهدا از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است./9314/303/ب2

ارسال نظرات