۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۴۴۴۸۵۴
استاد درس اخلاق حوزه علمیه مطرح کرد؛

دستیابی به آرامش روانی و تصمیم عقلایی با مشورت

حجت الاسلام والمسلمین وطن‌خواه با بیان این‌که آرامش روانی و تصمیم عقلایی با مشورت حاصل می‌شود، گفت:‌ مشاوره برای همه مردم به ویژه طلاب و روحانیون از همان ابتدای طلبگی لازم است.
مشورت

حجت الاسلام والمسلمین حسن وطن‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ضروت مشورت کردن با افراد در امور مختلف زندگی اظهار داشت: مشاوره برای همه مردم به ویژه طلاب و روحانیون از همان ابتدای طلبگی لازم است؛ با فردی که از انسان تجربه بیشتری دارد قبل از انجام کار صحبت کرده و نظر او را بخواهیم.

فلسفه مشورت کردن

استاد درس اخلاق حوزه علمیه افزود: فلسفه توجه دادن ما به مشورت کردن در این است که وقتی با فردی عالم و صاحب تجربه در مورد یک عمل مشورت می کنیم در واقع عقل او را شریک عقل خودمان قرار داده ایم، بنابراین اهمیت مسأله مشاوره بر کسی پوشیده نیست.

وی ابراز داشت: ما نیز در جایگاهی که قرار داریم همیشه طلاب را توصیه به این امر می کنیم که در امور مختلف اعم از تحصیل، انتخاب رشته، انتخاب استاد، ازدواج و همسرداری با فردی صاحب علم و تجربه مشورت کرده و اندیشه و عقل خود را با او شریک کنند.

جهت دهی مسائل زندگی با مشورت

حجت الاسلام والمسلمین وطن‌خواه با تأکید بر این که رایزنی در مسائل مختلف زندگی می تواند به فعالیت های انسان جهت دهی کند، عنوان کرد: انسان باید سعی کند همیشه کارهای خود را با مشورت جلو ببرد تا در آینده از عاقبت بد عمل ناخواسته خود پشیمان نشود.

وی تصریح کرد: در منابع اسلامی بیش از 50 روایت در موضوع مشورت بیان شده است، بنابراین اگر این موضوع در حوزه ها و دانشگاه های ما بیشتر جا بیافتد یقینا طلبه و دانشجویی بهتر و قوی تر خواهیم داشت و افرادی را تحویل جامعه می دهیم که همواره آرامش فکری دارند، تصمیم عقلایی می گیرند و هیچگاه پشیمانی به همراه ندارند.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه در پایان خاطرنشان ساخت: با توجه به اهمیت این مسأله چندسالی است که بنده به طلاب در همه زمینه ها مشورت می دهم و تجربه خود را در اختیار آن ها می گذارم و اطمینان دارم این کار می تواند در سامان دهی زندگی طلبه ها نقش مؤثری داشته باشد.

گفتنی است، برنامه مشاوره استاد وطن خواه از آغاز سال تحصیلی هر روز از شنبه تا چهارشنبه در مدرسه رضویه و روزهای پنج‌شنبه در مدرسه فیضیه برقرار خواهد بود./1330/ت302/ی

 

ارسال نظرات