۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۴۴۳۴۵۶
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

لزوم ایجاد بسترهای نهادینه سازی ازدواج آسان در جامعه

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ایجاد بسترهای لازم برای ازدواج آسان وظیفه همگانی است، گفت: ضرورت دارد همگان در این عرصه کوشا بوده و اهتمام شایسته ای داشته باشند.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم جشن اهدای جهیزیه به 33 نفر از نوعروسان دو بخش دابو و دشت سر که با محوریت ستاد همیاری خیرین دو بخش تحت اشراف امام جمعه دابو و دشت سر در محل بخشداری دابودشت برگزار شد با بیان این که ایجاد بسترهای لازم برای ازدواج آسان وظیفه همگانی است، گفت: ضرورت دارد همگان در این عرصه کوشا بوده و اهتمام شایسته ای داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ترویج فرهنگ ازدواج باید در جامعه صورت گیرد و عزم جدی و شایسته ای در این راستا صورت گیرد که ضرورتی اساسی است.

وی اظهار داشت: تشکیل نظام براساس کرامت است و آن چیزی که ماندگار می شود جلوه های الهی این کرامات است و سبب عزت خیرین می شود.

امام جمعه دابو و دشت سر افزود: قانع بودن، تنظیم و داشتن برنامه ریزی در زندگی، صرفه جویی و الگوقراردادن سیره اهل بیت(ع) امری مهم و اساسی است که باید در زندگی انسان نهادینه شود.

حجت الاسلام تقی زاده اظهار داشت: بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود و برکات ارزشمندی در آن وجود دارد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ضرورت دارد زوج های جوان در زندگی سیره گرانقدر اهل بیت معصومین(ع) را اجرایی کرده و در این مسیر قدم بردارند که زمینه ساز سعادت انسان شده و راهنمایی ارزنده ای برای تعالی است.

امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: حضور خیرین در این فعالیت ها ارزشمند و گرانقدر است که این فعالیت های خداپسندانه زمینه آغاز زندگی مشترک نوعروسان و نودامادها می شود.

حجت الاسلام تقی زاده اظهار داشت: امید داریم شاهد توسعه، تداوم و ترویج این امور خیریه در جامعه باشیم تا زمینه ازدواج آسان و پایدار بیش از پیش در جامعه و به ویژه اقشار محروم باشد.

وی ادامه داد: حضور در کارهای خیریه زمینه ساز برکات و دستاوردهای ارزنده ای در زندگی انسان شده و سرمایه ای ماندگار و ارزشمند است که زندگی انسان را در مسیر خوبی ها قرار می دهد.

احمد منفرد، معاون استاندار مازندران با بیان این که سن ازدواج در جامعه در حال افزایش است، گفت: افزایش سن ازدواج نگران کننده بوده و یکی از دلایل آن مشکلات اقتصادی جوانان است.

فرماندار ویژه آمل اظهار داشت: ازدواج امری مهم و ضرورتی اساسی است که به هر روش ممکن باید تلاش کنیم شرایط ازدواج آسان برای نسل جوان جامعه مهیا شود.

وی ادامه داد: توسعه اشتغال نقش بسزایی در ترویج اشتغال دارد که باید در این عرصه کوشا بوده و اهتمام شایسته و ارزشمندی وجود دارد.

منفرد تصریح کرد: تا پایان مهر ماه سال جاری مبلغ 40 میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات لازم در سطح شهرستان توزیع می شود که تحقق این امر می تواند در رونق تولید و ایجاد اشتغال اثربخش باشد.

فرماندار ویژه آمل ادامه داد: در زمان های گذشته فرهنگ بخشش به نیازمندان جزئی از کارهای روزمره بوده است که در این راستا کوشا بودند.

وی تصریح کرد: کار خیر زمینه ای برای معربانی و نزدیک شدن افراد و سبب توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه می شود.

گفتنی است، در اين حرکت خداپسندانه و در آستانه ميلاد امام رضا(ع) تعداد 25 دستگاه ماشين لباسشويی، 21 دستگاه بخاری، 19 دستگاه اجاق گاز، 13 دستگاه جاروبرقی، 14 تخته فرش و کالاهای کوچک مورد نياز نو عروسان تهيه و به آنان تحويل داده شد که این مراسم بدون حضور عروس و دامادها بود./1314/202/ب2

ارسال نظرات