۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۴۳۹۶۹۰
آیت الله رجبی در گفت وگو با رسا:

رییس جمهور موظف به تأمین امنیت روانی و اعتقادی جامعه است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که نه تنها نیروی انتظامی بلکه همه وزرا و نهادهای دولت اسلامی وظیفه دارند که امنیت روانی و عقیدتی جامعه را تأمین کنند، گفت: رییس جمهور و وزرای ما در این زمینه وظیفه دارند نه این که بیایند مجوزی بدهند که ارزش ها را زیر پا بگذارند.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مصوبه دولت درباره کنسرت ها و محدود کردن وظایف ناجا، گفت: قبلا مطرح شده بود که آیا دولت اسلامی و عوامل آن از جمله نیروی انتظامی در برابر ناهنجاری های اجتماعی و جدایی مردم از فرهنگی دینی مسؤولیتی دارد یا خیر.

 

وی افزود: بدون شک برای دولت اسلامی و نیروهای جمهوری اسلامی به ویژه نیروی انتظامی که وظیفه اش حفظ امنیت داخل کشور است چنین مسؤولیتی وجود دارد، امنیتی که نیروی انتظامی عهده دار آن است فقط امنیت فیزیکی نیست بلکه امنیت ملی، امنیت ارزش ها و امنیت فرهنگ نیز جزو وظایف به شمار می رود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مقام معظم رهبری در جلسه ای که نیروی انتظامی خدمت ایشان رسیدند فرمودند تأمین امنیت معنوی و فرهنگی جزو وظایف این نیرو است، اظهار داشت: از نظر فرهنگ اسلامی نیز اینگونه است، نیروی انتظامی برای این وجود دارد که جلوی ناهنجاری ها را بگیرد.

 

وی ادامه داد: ناهنجاری های اجتماعی تضییع حقوق جامعه است، کنسرت های هنجارشکن به آرمان ها و ارزش های ملت مسلمان می زند؛ نیروی انتظامی چگونه می تواند کنار بایستد و ببیند امنیت روانی، فکری و عقیدتی را از بین می برند و بگوید وظیفه ای ندارم.

 

آیت الله رجبی با بیان این که نه تنها نیروی انتظامی بلکه همه وزرا و نهادهای دولت اسلامی وظیفه دارند که امنیت روانی و عقیدتی جامعه را تأمین کنند، ابراز داشت: رییس جمهور و وزرای ما در این زمینه وظیفه دارند نه این که بیایند مجوزی بدهند که ارزش ها را زیر پا بگذارند.

 

وی عنوان کرد: اگر نیروی انتظامی مجوزی هم ندهد اما در برابر کنسرتی که اجازه گرفته ولی می خواهد به ارزش های اسلامی دهن کجی کند قطعا وظیفه دارد که برخورد کند و جلوی این ناهنجاری را بگیرد، نیروی انتظامی همانگونه که باید جلوی تعرض به جسم انسان را بگیرد در قبال تعرض به روح، اندیشه و فکر نیز وظیفه دارد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که علما و حوزه علمیه مخالف شادی نیست، خاطرنشان کرد: فکر می کنم افرادی که می گویند علما با شادی مخالف هستند یا می دانند که چنین نیست و می گویند با این که واقعا اطلاع و شناختی نسبت به علما و بزرگان ندارند که یکی از ویژگی های برجسته بزرگان شاد بودن و شادکردن دیگران است.

 

وی اضافه کرد: در دستورات اسلامی داریم که شادی و نشاط از چهره مؤمن نمودار است، نمی توانیم بگوییم که چنین فرهنگی با شادی مخالف است؛ شادی جزو فرهنگ دینی است اما شادی باید در چارچوب ارزش های انسانی و فرهنگی دینی باشد، کسانی که این حرف ها را می زنند می خواهند اسم شادی روی بی بند و باری و ناهنجاری های غربی بگذارند.

 

آیت الله رجبی با بیان این که قطعا اسلام با بی بند و باری مخالف است، گفت: این شبیه آن چیزی است که رژیم گذشته می گفت روحانیت مرتجع است و می خواهد به عقب برگردد و ما می خواهیم مردم را متمدن کنیم، آنجا هم همین توطئه بود که می خواستند با این عنوان بگویند روحانیت مخالف پیشرفت است در صورتی که اسلام بالاترین فرهنگی است که می خواهد بالاترین مرتبه پیشرفت دنیوی و اخروی را برای انسان ها فراهم کند.

 

وی افزود: بنابراین اسلام با شادی مخالف نیست و شادی را توصیه می کند منتهی شادی که همراه با رعایت موازین اسلامی و انسانی باشد و آسیب های دیگری که به اصل انسانیت انسان آسیب می زند همراه نداشته باشد./1323/ت302/ج

محمد قمین

ارسال نظرات