۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۴۳۹۴۶۸
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم:

مؤمنان با حضور گسترده در نماز جمعه، کشور را از نفوذ بیگانگان بیمه کرده اند

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم با بیان این که با نماز جمعه روح استکبار ستیزی و حق مداری در جهان طنین انداز شده است، گفت: نماز جمعه تنها حضور در صحنه مردم انقلابی نیست بلکه مؤمنان با حضور گسترده در نماز جمعه کشور را از نفوذ بیگانگان بیمه کرده اند.
حجت الاسلام ولدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدباقر ولدان، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم، امروز بعد از نماز جمعه پردیسان با اشاره به این جمله امام خمینی(ره) که نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است، اظهار داشت: قلب مرکز پمپاژ خون به تمام اعضا و جوارح بدن است و تغذیه بدن برای حرکت سالم به قلب بستگی دارد.

 

وی با بیان این که این جمله که نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است تعبیر کاملا بجایی است، افزود: روایات زیادی در اسلام در رابطه با قلب گفته شده است و اگر قلب انسان به موقع و بجا کار کند تمام بدن انسان در سلامت و عافیت خواهد بود.

 

حجت الاسلام ولدان نماز جمعه را صندوق ذخیره معنوی هر شهر عنوان کرد و ابراز داشت: نماز جمعه مرکز بصیرت و معرفت افزایی و محل اجتماع مؤمنان ولایت مدار و قرارگاه مهدی یاوران است.

 

وی با بیان اینکه امروزه در بیش از 850 نقطه ایران نماز جمعه بر پا است، گفت: در این مراکز 40 هزار عضو ستادهای نماز جمعه مشغول به فعالیت فرهنگی هستند و امروز این امواج نه تنها در داخل ایران بلکه به خارج از مرزها و به قلب اروپا و آمریکا و نقاط زیادی از آفریقا هم رسیده است.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قم با بیان این که با نماز جمعه روح استکبار ستیزی و حق مداری در جهان طنین انداز شده است، ابراز داشت: نماز جمعه تنها حضور در صحنه مردم انقلابی نیست بلکه مؤمنان با حضور گسترده در نماز جمعه کشور را از نفوذ بیگانگان بیمه کرده اند.

 

وی با اشاره به این که جمله امام خمینی(ره) که اگر ثمره انقلاب فقط احیای نماز جمعه باشد کافی است، گفت: امروز که می بینیم نماز جمعه چه تأثیری داشته است و به برکت نماز جمعه و حضور مردم در صحنه در حالی که کشورهای منطقه همه در بحران به سر می برند ما از امنیت و ثبات کامل برخورداریم می فهمیم که معنی آن حرف امام خمینی(ره) چه بوده است.

 

پوشش نماز جمعه قم در بیش از 300 شبکه خبری

حجت الاسلام ولدان به اهمیت نماز جمعه های استان قم و پوشش آن با بیش از 300 شبکه خبری در جهان اشاره کرد و افزود: نماز جمعه پردیسان هم به خاطر حضور پرشمار روحانیت یکی از نماز جمع های مهم ایران است که در دو بعد نرم و سخت رسالت خود را ایفا می کند.

 

وی به ایجاد شبکه امامت با محوریت امام جمعه در پردیسان اشاره کرد و ابراز داشت: طرح اتحاد امامت و امارت که با ابتکار حجت الاسلام والمسلمین قوامی در پردیسان در حال اجرا است الگویی برای تمام نماز جمعه های کشور است./843/پ202/ج1

ارسال نظرات