۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۴۳۸۷۸۵
حجت الاسلام خاموشی:

کیفیت بخشی فعالیت‌های فرهنگی همواره مورد توجه بوده است

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار با رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس دهم گفت: کیفیت بخشی فعالیت‌های فرهنگی همواره مورد توجه بوده است.
حجت الاسلام خاموشی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط‌ عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی در این دیدار بیان داشت: دعوت اعضای کمیسیون فرهنگی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی در طلیعه شروع بکار مجلس دهم نشان‌دهنده توجه به مسائل فرهنگی است. روشن ساختن ساختار فعالیتی سازمان تبلیغات اسلامی بعنوان یک بازوی تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ برای اعضاء کمیسیون فرهنگی از نظر ما دارای اهمیت است. سازمان تبلیغات دارای ساختار ستادی، استانی و موسسات وابسته می‌باشد و هر کدام از موسسات وابسته براساس شرح وظایف خود به فعالیت مشغول هستند. انتشارات امیرکبیر، سوره‌مهر و موسسه چاپ و نشر بین‌الملل در حوزه نشر فعالیت می‌نمایند. موسسه فرهنگی تسنیم نور با ارائه مدل اردوگاهی در سطح کشوری و ملی موضوع اوقات فراغت نسل جوان را پوشش می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام خاموشی ادامه داد: انجام فعالیت‌های قرآنی مستقل و تخصصی از ابتدا مورد توجه بوده است و ما توسعه فرهنگ‌ قرآنی و بحث قرائت قرآن را حتی در مناطق ویژه و تلفیقی پیگیری و گزارش‌های مثبتی در این زمینه دریافت کرده‌ایم و توانایی ارائه نظام الگویی را در این زمینه داریم. حتی می‌توان گفت بودجه سازمان تبلیغات در دو حوزه قرآنی و فرهنگی تفکیک شده است. خبرگزاری مهر و موسسه تهران تایمز فعالیت‌های خبری را انعکاس می‌دهند. تهران تایمز بعنوان یک پنجره بین‌المللی محل رجوع سفرای کشورهای خارجی است و مقام معظم رهبری نیز به فعالیت‌های این موسسه توجه دارند. باید بگویم که موسسات وابسته به سازمان هیچ بار مالی برای دولت محترم ندارند.

 

حجت الاسلام خاموشی یادآور شد: پژوهشکده باقرالعلوم(ع) نیز به جایگاه میان‌رشته‌ای‌ها درعرصه تبلیغ پرداخته است و در چهار شاخه فعالیت می‌کند و با حضور در استان تهران و قم قابلیت اخذ دانشجو را داراست. سازمان مدارس معارف اسلامی صدرا نیز که گسترش و توسعه آن همواره از پروژه‌های مصوب سفرهای استانی مقام معظم رهبری بوده است یاری‌رسان گسترش رشته‌های معارف اسلامی بوده و فارغ‌التحصیلان آن ورود و حضور فعالانه در حوزه‌های علمیه دارند و امروز می‌توانیم بگوییم که وضعیت خروجی های ما در دانشگاه و حوزه‌های علمیه مطلوب است. سازمان تبلیغات اسلامی با تعداد ۱۴۳ مدرسه امروزه در جایگاه تعاملی خوبی با وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و تمرکز ما در استان‌های نیازمند است و با حمایت‌های بیشتر می‌توانیم این روند را توسعه دهیم.

 

وی گفت: موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان بعنوان یک زیرساخت در حوزه فناوری و توجه به تازه‌های اطلاعات فعالیت می نماید. امروز سازمان تبلیغات با دردست داشتن بانک داده‌ها می‌تواند پشتیبانی از شبکه‌های داخلی را انجام دهد و با تخصیص بودجه مناسب می‌توانیم پشتیبانی بیشتری هم انجام دهیم. حوزه هنری سازمان تبلیغات به وظیفه خود در حوزه هدایت و مدیریت موضوعات سینمایی عمل می‌کند و سازمان تبلیغات با در اختیار داشتن اساسنامه و شرح وظایف مصوب قابلیت پاسخگویی به همه نهادهای ارزیابی‌کننده را دارد.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: نگاه تخصصی کمیسیون فرهنگی به استمرار فعالیت‌های ما کمک می‌کند و معیارهای برنامه‌ریزی همواره مورد توجه ما است. پیمایش‌های قابل توجهی با نتایج موثق در سازمان تبلیغات انجام شده و پیمایش‌های فنی دیگری هم در حال انجام است. بانک داده‌‌ها بعنوان یک کار منحصر بفرد در سازمان تبلیغات با توجه به اهمیت برنامه‌ریزی و نیاز به تحلیل داده‌ها شکل گرفته است. انتشارات سوره‌مهر امروزه پرچمدار نشر انقلابی در کشور است. سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی دارد موضوع به موضوع حوزه فعالیتی خود را در کنار اعضاء کمیسیون فرهنگی بررسی کند. هدایت، حمایت و نظارت وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی است و نظر حضرت آقا که پرچمداران فرهنگی می‌بایست متعدد و متکثر باشند تا شاخص‌ها ظهور و بروز کنند همواره مورد توجه ما در حوزه اجرایی است.

 

وی بیان کرد: پردیس فعالیت‌های فرهنگی با حضور همه سازمان‌های مرتبط باید بررسی شود. سازمان تبلیغات اسلامی فعالیتی را ایجاد نکرده بلکه کیفیت‌بخشی همواره مدنظر بوده است. امروزه نمی‌توانیم سهم بسزای اطلاع‌رسانی و خبر را درحوزه‌های گوناگون نادیده بگیریم و توسعه رشته‌های معارف اسلامی با گسترش مدارس معارف اسلامی صدرا موضوعی درخور اهمیت است. سازمان تبلیغات اسلامی به انجام فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور مصمم است و شوراهای استانی قران می‌توانند در این حوزه بیشتر فعالیت کنند.

 

حجت‌الاسلام خاموشی تصریح کرد: راه‌اندازی شوراهای فرهنگی اجتماعی روستاها با محوریت روستاها مقوله‌ای‌ بسیار با اهمیت است و در موضوع استقرار روحانی در روستاها اجماع همگانی وجود دارد و حمایت‌ها می‌تواند این مهم را در جهت رسیدن به اهداف مطلوب پیش ببرد و ما باید ارزیابی منطقه‌ای انجام بدهیم و نباید در این مقوله در مضیقه باشیم چرا که بسیاری از مناطق با حمایت‌های مردمی پشتیبانی می‌شوند.

 

حجت الاسلام خاموشی در پایان گفت: ما مجلس و کمیسیون فرهنگی را ولایی می‌دانیم و خروجی فعالیتی سازمان تبلیغات اسلامی درحوزه نسل جوان قابل ارائه مستند و بررسی است./1325/د102/ی

ارسال نظرات