۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۴۳۸۳۷۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه مطرح کرد؛

معضلات فرهنگی کشور نتیجه فاصله فرهنگ با سبک زندگی اسلامی

مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه با اشاره به این که برخی اقدامات به ظاهر فرهنگی، از اساس فرهنگی نیستند، گفت: معضلات فرهنگی کشور نتیجه فاصله گرفتن فرهنگ جامعه با سبک زندگی اسلامی است.
حجت الاسلام اسماعیل قبادی

حجت الاسلام اسماعیل قبادی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: از نظر کمیت، کارهای فرهنگی که در کشور صورت می گیرد کافی نیست و از نظر کیفیت و نحوه اجرای کارهای فرهنگی نیز با کمبود مواجه هستیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه ادامه داد: کمبودهای کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی موجب به وجود آمدن معضلات فرهنگی در کشور شده و به نوعی ولنگاری فرهنگی در کشور به وجود آمده است.

 

وی تصریح کرد: باید تلاش های بیشتری در جهت غنی سازی کمیت و کیفیت برنامه های فرهنگی صورت دهیم و شیوه های مختلفی را بکار بسته و بهترین شیوه را برای بهبود اوضاع فرهنگی برگزینیم.

 

حجت الاسلام قبادی بیان داشت: ورود دستگاه های رسمی حکومتی برای برگزاری مراسمات دینی و مذهبی صحیح نیست، بلکه برنامه های فرهنگی باید به مردم سپرده شود و مسؤولان با سیاست گذاری های صحیح و اقدام و عمل، به وظایف خود عمل کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه یادآور شد: متأسفانه به دلیل کم بودن فعالیت های فرهنگی، استقبال از برگزاری نماز جماعت در مساجد کم شده و یک راه برای پر کردن ظرفیت مساجد، حضور مدیران و مسؤولان در مساجد و اقامه نماز جماعت است که علاوه بر بهره مندی از فضایل معنوی، بخشی از مشکلات فرهنگی نیز مرتفع می شود.

 

وی تأکید کرد: در حال حاضر فرهنگ کشور از سبک و شیوه زندگی اسلامی فاصله گرفته است و همین امر موجب فقدان هویت و بروز مشکلات در جامعه شده است.

 

حجت الاسلام قبادی بیان داشت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب باید از زوایای مختلف مباحث فرهنگی را در نظر بگیریم و این مباحث را به صورت سمبلیک و سوری دنبال نکنیم، باید برنامه ها و استراتژی های فرهنگی را هماهنگ و توأم با عقلانیت به پیش ببریم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه اظهار داشت: خود عناصر فرهنگی نیز باید فرهنگی باشند و در این حالت است که اثرگذار خواهند بود، فعالان و عناصر فرهنگی باید با اخلاص و توکل به خداوند متعال به فعالیت بپردازند.

 

 وی خاطرنشان کرد: متأسفانه عناصر فرهنگی در کشور، کمی با آسیب مواجه شده اند و برخی برنامه های به ظاهر فرهنگی، از اساس فرهنگی نیستند؛ فرهنگ توأم با انسانیت و اخلاق و کرامات انسانی و وجاهت انسانی است./857/302/ب2

ارسال نظرات