۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۳۴۱۱۷
امام جمعه بروجرد:

سرعت و دقت در اجرای عدالت مهم ترین مسؤولیت دستگاه قضا است

امام جمعه بروجرد ارتقا دانش قضایی قضات را از اولویت های مهم دستگاه قضا خواند که باید مورد توجه قرار گیرد و گفت: اجرای حکم باید همراه با سرعت، دقت و عدالت صورت گیرد.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام حسن ترابی، ظهر امروز، در دیدار با کارکنان دستگاه قضایی شهرستان خرم آباد گفت: دستگاه قضا در پایداری و برپایی عدالت در نظام جمهوری اسلامی مسؤولیت خطیری بر دوش دارد.

 

وی با تأکید بر ضرورت سرعت عمل در رسیدگی به پرونده ها افزود: دقت و قضاوت صحیح نباید فراموش شود.

 

امام جمعه بروجرد با اشاره به این که مفسدان در زمینه های گوناگون اجتماعی و اقتصادی در سایه فسادانگیزی خود آبروی نظام را خدشه دار می کنند، عنوان داشت: با قاطعیت باید با مفسدان برخورد شود.

 

وی در ادامه اجرای عدالت در مقابله با مفسدان را مطالبه و خواسته مردم خواند و اظهار کرد: قاطعیت در صدور و اجرای حکم به اقتدار نظام و کاهش وقوع جرائم کمک می کند.

 

حجت الاسلام ترابی یادآور شد: در اجرای حکم و قضاوت باید عدالت و قاطعیت اجرای حکم همراه با سرعت و دقت صورت گیرد.

 

وی بیان داشت: پیشگیری از وقوع جرم از اولویتهای کاری دستگاه قضا در سطح کلان کشور است و این مهم کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام ترابی با اشاره به نقش دستگاه قضا در رسیدگی به جرائم و پیشگیری از وقوع جرم عنوان داشت: افزون بر دستگاه قضا دیگر نهادها باید در پیشگیری از وقوع جرم گام بردارند.

 

وی با اشاره به نقش امربه معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: از این فریضه مهم باید در جهت کاهش جرائم و پیشگیری از وقوع جرم گام برداشت.

 

امام جمعه بروجرد نظارتهای عمومی و همگانی در جامعه را از دیگر عوامل مؤثر در کاهش وقوع جرم در جامعه بیان کرد.

 

وی با اشاره به افزایش 15 درصدی ورودی پروندهها به محاکم قضایی بروجرد اظهار کرد: این امر زنگ خطری است و باید مورد توجه قرار گیرد./9459/202/ب3

فاطمه ملکی
ارسال نظرات