۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۴۳۴۰۳۹

رونمایی کتب و آثار هنری در اختتامیه یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

کتب و آثار هنری با حضور تولیت آستان قدس رضوی و مدیر حوزه علمیه خراسان در اختتامیه یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد رونمایی شدند.
رونمایی اختتامیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در حاشیه آیین اختتامیه یازدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با حضور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان و جمعی از مسؤولان استانی و فعالان قرآنی شامگاه دوم تیر در محل نمایشگاه بین المللی مشهد از ۱۲ عنوان اثر جدید آیینی به نشر و اثر نگارگری با عنوان «دخیل» با محوریت امام رضا (ع) و با موضوع شفای بیماران در پنجره فولاد حرم مطهر رضوی رونمایی شد.

 

 در این برنامه رونمایی حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار، مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و نیز مولفان آثار  آنان حضور داشتند.

 

جلد سی‌ام کتاب نفیس «المعجم فی لغة القرآن و سرَ البلاغة» تألیف استاد واعظ‌زاده‌خراسانی و به زبان عربی است که در حقیقت لغت‌نامه تخصصی قرآنی است و قرار است نگارش آن تا جلد ۴۵ نیز در این مجموعه ادامه یابد.

 

دوره سه جلدی کتاب «پرتویی از هدایت قرآن» نوشته سیدمحمدتقی مدرسی و برگردان حمیدرضا آژیر با محوریت تفسیر سوره‌های طه تا لقمان، به همت بنیاد پژوهش‌ها و انتشارات محبان‌الحسین تهیه و به زیور تبع آراسته شده است.

 

 نخستین جلد «لطائف التفسیر» تصحیح و تحقیق از عبدالله رادود و عبدالله غفرانی دیگر کار تفسیری تولید شده بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به شمار می‌رود.

 

۵۰۰ عنوان کتاب قرآنی اعم از ۲۰ درصد کتب تخصصی قرآنی و بقیه درخصوص مفاهیم و عترت به این نمایشگاه ورود کرده‌اند و کلیه آثار از ۱۰ تا ۳۰ درصد مشمول تخفیف نمایشگاهی شده‌اند.

 

از جمله دیگر برنامه های اختتامیه رونمایی اثر نگارگری با عنوان «دخیل» با محوریت امام رضا (ع) و با موضوع شفای بیماران که در پنجره فولاد حرم مطهر رضوی انجام‌شده است،  صورت گرفت.

 

سبک این اثر نگارگری به شیوه مکتب تبریز بوده و تکنیک آن، آبرنگ، گواش و استفاده از طلای 24 عیار در ابعاد حدود 68 در 88 سانتی‌متر است./203/934/ب1

ارسال نظرات