۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۴۳۲۹۶۸
آیت‌الله علم‌الهدی مطرح کرد؛

تمرکز آمریکا بر استحاله انقلاب اسلامی/ سیاست دولت‌های سازندگی و اصلاحات به آمریکا نفع رساند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: دوره چهارم تهدید امریکا این است که انقلابی بودن و انقلابیون را در کشور استحاله کند. انقلابی بودن را از بین ببرد و انقلابیون را در عرصه‌های نظام، به ویژه در یک نهاد قوی قهرمانی مثل سپاه استحاله کند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، به تحلیل فمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام پرداخت و اظهار کرد: ایشان در ابتدای فرمایشات‌شان فرمودند «کشور امروز در یک موقعیت خاص و شرایط خاصی است. این «موقعیت خاص» یعنی چه؟ چه عاملی این موقعیت خاص را رقم زده است؟

 

وی «دشمنی‌های پی در پی آمریکا علیه جمهوری اسلامی» را عامل اصلی شرایط خاص امروز کشور دانست و افزود: روزی که انقلاب ما به پیروزی رسید، دست آمریکا از این کشور قطع شد اما از آن‌جا که زندگی آمریکا و حیات جهان‌خواری او به براندازی ما وابسته است، تا ما را براندازی نکند، نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

 

تداوم حیات آمریکا به براندازی نظام اسلامی وابسته شده است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: امروز با وجود این‌که استکبارستیزی وظیفه و تکلیف شرعی ماست، اما برخورد خصمانه از آن ناحیه دارد شروع می‌شود و امروز به این‌جا رسیده است. آمریکا 37 سال پیش یک منطقه سوق‌الجیشی جهانی را از دست داد اما امروز اصلا زندگی و حیات امریکا به این مسأله بستگی دارد که نظام اسلامی وجود نداشته باشد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی سپس به بازخوانی تلاش 37 ساله آمریکا برای براندازی نظام اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: مبارزه آمریکا با ما در این 37 سال، 4 دوره داشته و امروز وارد دوره چهارم شده است. دوره اول، دوره خشونت بود و آمریکا با جنگ، ترور، کودتا و طرح های مختلفِ خشن با ما مقابل شد. امام بزرگوار ما در تمام این تقابلات، به گونه‌ای مدیریت کردند که ایران در عرصه نظامی به صورت یک قدرت بازدارنده برای امریکا مطرح شد تا جایی‌که چند سال پیش، وقتی بوش دستور حمله به ایران را صادرکرد، افسران آمریکایی او را از این اقدام منصرف کردند.

 

برخورد دولت‌های سازندگی و اصلاحات با آمریکا می‌توانست به پایان عمر انقلاب بینجامد

وی با اشاره به این‌که آمریکا پس از شکست اقدامات خشن، به تلاش برای انزوای سیاسی ایران روی آورد، افزود: این دوره همزمان با دولت‌های سازندگی و اصلاحات بود که در این دو دولت، آمریکا تلاش کرد که از یک طرف انقلاب ما را مهار کرده، ارزش‌ها را در درون جامعه ما منقلب و دگرگون کند تا ما از اصول انقلابی دست برداشته و سیستم کشورداری‌مان تبدیل به سیستم یک نظام غیر انقلابی شود و از طرف دیگر برای انزوای سیاسی ایران تلاش کرد.

 

امام جمعه مشهد مقدس در تشریح نقش برخی دولت‌مردان در نقشه آمریکا، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای توسعه اقتصادی با الگوی غربی در دولت سازندگی و توسعه سیاسی با الگوی لیبرال دموکراسی در دولت اصلاحات، به صورت دو تبر به دو طرف ستون انقلاب وارد شد و همه این‌ها توطئه امریکا بود تا انقلاب ما را مهار کند.

 

«اقتصاد مقاومتی» تنها راهکار بازدارندگی اقتصادی کشور برابر آمریکاست

وی با تأکید بر این‌که ملت‌های جهان، جمهوری اسلامی را به خاطر ایستادگی بر اصول تکریم می‌کنند، گفت: دوره سوم تهدیدات آمریکا، دوره «تحریم‌های اقتصادی» بود که معیشت و سفره ما را هدف قرار داد و این دوره هنوز هم ادامه دارد. آمریکا می‌خواهد با تحریم اقتصادی ما را از پای درآورده و به زبونی، ضعف و تسلیم در برابر استکبار جهانی وادار کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در تبیین راهکار نظام اسلامی برای ایجاد قدرت بازدارندگی اقتصادی در برابر استکبار جهانی، افزود: رهبر معظم انقلاب با طرح ابتکاری «اقتصاد مقاومتی» اصرار دارند که در این عرصه هم دقیقا آمریکا را مهار کنیم.

 

وی تصریح کرد: اگر مس<ولان ما گوش به حرف رهبری بدهند، مردم اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند و دنبال لباس ترکیه‌ای، چینی و ژاپنی و کالای خارجی نروند، مس<ولان امنیتی و سپاه قهرمان ما حاضر شوند دروازه‌های مملکت را به روی قاچاق ببندند و دستگاه‌های تولیدی ما به کار بیفتند که اقتصاد مقاومتی عمل بشود، این‌جا نیز در مقابل امریکا بازدارنده خواهیم شد.

 

آمریکا روی استحاله انقلاب متمرکز شده است

آیت‌الله علم‌الهدی در بخش اصلی سخنان خود، به تحلیل رویکرد فعلی آمریکا در برابر جمهوری اسلامی پرداخت و ضمن تأکید مجدد بر این که «شرایط حساس» مد نظر رهبر معظم انقلاب، همین رویکرد خصمانه آن‌هاست، گفت: دوره چهارم تهدید امریکا این است که انقلابی بودن و انقلابیون را در کشور استحاله کند, انقلابی بودن را از بین ببرد و انقلابیون را در عرصه‌های نظام، به ویژه در یک نهاد قوی قهرمانی مثل سپاه استحاله کند تا دیگر انقلابی نباشند و از انقلاب دست بردارند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری «باور به اصول انقلاب» و «مشارکت در اجرای این اصول» را دو شاخصه مهم جریان انقلابی دانست و افزود: آمریکا با شعار‌های ما خیلی کار ندارد. حتی با شعار «مرگ بر امریکا» هم خیلی کار ندارد. او می‌خواهد آدم‌هایی که اصول انقلاب را باور کرده‌اند، این باور در آن ها تضعیف بشود. از همین رو می‌گوید «این‌قدر از حجاب، امر به معروف و بی‌بند‌و‌باری‌ها سخن نگویید.»

 

مخاطب سخنان من، فقط دولت و مجلس نیستند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به این‌که ممکن است برخی سودجویان سخنان وی را با غرض‌ورزی، حمله به دولت‌مردان معرفی کنند، تصریح کرد: این‌قدر سراغ مسؤولان دولت نروید. آن‌ها هم بخشی از ما هستند. هر دفعه از این حرف‌ها می‌زنیم، یقه مسؤولین را می‌گیرند. نه؛ این‌طور نیست. یا بنده را به عنوان دولت‌ستیز معرفی می‌کنند یا یک عده چشم‌شان به دولت و مجلس است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: اگر این انقلابی بودن استحاله شد، دو نتیجه دارد؛ نتیجه اول، این‌که نظریات، رهنمودها و راهبردهای رهبری در مملکت دیگر اجرا نشود. نتیجه دیگر این‌که برای خود رهبری یک تعارض پیش بیاید بین این‌که روی راهبردها و رهنمود‌های‌شان بایستند و یا نظام را حفظ کنند./820/201/ب2

ارسال نظرات