۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۴۲۷۵۱۹
آیت الله طبرسی تشریح کرد؛

نقش حوزه‌هاي علميه در بصيرت‌افزايي مردم و مقابله با توطئه‌هاي دشمنان

نماینده ولی فقیه در مازندران به نقش حوزه‌هاي علميه در بصيرت‌افزايي مردم و مقابله با توطئه‌هاي دشمنان اشاره كرد و گفت: حوزه‌ هاي علميه همچون گذشته يكي از مهم‌ترين نهادهاي فكري و علمي كشور محسوب مي‌شوند.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای حوزه علمیه استان با بيان اين‌که حوزه هاي علميه در طول تاريخ پناهگاه جويندگان معارف الهي بوده است، افزود: حوزه هاي علميه در جامعه ديني ما از جايگاهي بس والا و مهم بر خوردار بوده و در ساحت علوم تقوي آثاري ارزشمند ارائه کرده اند.

 

وی با اشاره به این که دشمنان همواره به دنبال منزوی کردن حوزه و روحانیت بوده اند، افزود: اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و نهضت امام راحل، حوزه های علمیه از یک جایگاه ارزشمندی در نظام اسلامی برخوردار هستند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بيان اين‌که مرجعيت و روحانيت تنها ارکان رسمي دين اسلام هستند، افزود: دشمن در جنگ رواني و تبليغاتي تلاش دارد اين يگانه ارگان رسمي اسلام را از دورن دچار تشتت و اختلاف کند تا به زعم خود از اين طريق به اسلام لطمه بزند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که دشمنی های جبهه کفر و نفاق علیه اسلام و انقلاب پایانی ندارد، تصريح کرد: حوزه هاي علميه و نخبگان حوزوی بايد مراقب توطئه هاي دشمنان باشند تا خدای ناکرده در این گرداب خطرناک گرفتار نشوند.

 

وی با بیان این که حوزه هاي علميه، مرجعيت و روحانيت در طول تاريخ در مبارزه با رژيم هاي استکباري نقش ممتازی داشته است، تصریح کرد: این مبارزات در طول قرون و دهه هاي گذشته با هدایت و راهنمایی های علما و مراجع شکل گرفت و مردم را به ايستادگي و مقاومت در برابر ظلم و تجاوز رژيم هاي گذشته هدايت کرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأكيد بر جايگاه والاي علما، روحانيت و حوزه هاي علميه در هدايت جامعه، اظهار داشت: حوزه هاي علميه و علما در حقيقت پايگاه هاي اعتقادي مردم به شمار مي آيند و حوزه همواره مرکزی بوده كه از آن معنويت و تقوا بر مي خيزد.

 

وی ادامه داد: صفات و ويژگي های انبياء از جمله اهداف طلاب و روحانيان است و نشر فضائل اخلاقي در جامعه از مهم ترين كاركردهاي حوزه هاي علميه است و اين ويژگي به عنوان نكته اي منحصر به فرد همواره در این مراکز دینی مورد توجه است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به جايگاه علم اندوزي در ميان انبياء و اوليا الهي و نقش حوزه علميه در تربيت و پرورش علماي بزرگ، گفت: حوزه علاوه بر نقش دفاعي و تبليغي در برابر دسیسه های دشمنان انقلاب عامل ماندگاري هويت اسلامي انقلاب بوده است.

 

وی با اشاره به اين‌که بدون نقش آفرینی حوزه و روحانیت اسلاميت انقلاب، در همان روزهاي نخستين اين حرکت به مخاطره مي‌افتاد، خاطرنشان کرد: هوشياري بي‌نظير امام راحل كه رهبريِ روحانيت آگاه را بر عهده داشت و همگامي و همدلي حوزه با وي موجب شد كه طوفان‌هاي اسلام زدايي، كارگر نيفتد و انقلاب اسلامي، در كمند امواج مكاتب، به اين سو و آن سو نرود.

 

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با بيان اين‌ که امروز شاهد هجمه فرهنگي دشمن به شکل گسترده اي هستيم، گفت: حوزه هاي علميه با پرورش طلاب مستعد در مقابله با اين هجمه ها نقش تأثيرگذاري دارند.

 

وی افزود: امروزه در نظام مقدس جمهوري اسلامي حوزه هاي علميه با استفاده از شيوه هاي برجسته دين باوري، خود را مكلف آموزش جامعه و گسترش فرهنگ و علوم قرآني و علوم اهل بيت(ع) مي دانند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بيان اينکه حوزه هاي علميه در تاريخ اسلام و به ويژه در مذهب تشيع، از جايگاه والايي برخوردارند، اظهار داشت: نقش اساسي حوزه هاي علميه در پاسداري از حريم عقيده و اخلاق در جامعه، مبارزه با تهاجم فرهنگي، نظارت بر اجراي عدالت اجتماعي، تقويت تعهد اجتماعي و آگاه كردن مردم از حقوق خود، بر هيچكس پوشيده نيست.

 

امام جمعه ساری تصريح کرد: دينداري مردم در جامعه مديون تلاش هاي علما و حوزه هاي علميه در طول ادوار مختلف تاريخي بوده و نتيجه سختي ها، مرارت ها و دشواري هايي است كه آنان براي حفظ دين و مذهب به جان خريدند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران به نقش حوزه‌هاي علميه در بصيرت‌افزايي مردم و مقابله با توطئه‌هاي دشمنان اشاره كرد و گفت: حوزه‌هاي علميه همچون گذشته يكي از مهم‌ترين نهادهاي فكري و علمي كشور محسوب مي‌شوند./1317/202/ب2

 

ارسال نظرات