۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۴۲۶۴۵۹
در قالب اجرای طرح علمداران حماسه انجام شد؛

دیدار امام جمعه و مسؤولان شهرستان دامغان با جانبازان ۷۰ درصد

امام جمعه، فرماندار و مدیر و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دامغان در قالب طرح "علمداران حماسه" با حضور در منزل سه تن از جانبازان 70 درصد این شهرستان با آنان دیدار و از رشادت‌های این مظاهر ایستادگی تجلیل کردند.
دیدار مسئولان دامغان با جانبازان دیدار مسئولان دامغان با جانبازان دیدار مسئولان دامغان با جانبازان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان امام جمعه، علی اصغر مجد فرماندار و مدیر و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان بعد‌از‌ظهر امروز با حضور در منزل جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس جمشید جلالیان از سال‌ها ایثارگری، شجاعت و اسارت وی و صبر و ایستادگی خانواده این جانباز و آزاده والامقام تجلیل کردند.

 

جمشید جلالیان در تیرماه سال 61 در منطقه کوشک به فیض عظیم جانبازی نائل می آید و همزمان به اسارت نیروهای بعثی در می‌آمده و قریب به یکسال مفقود الاثر بوده است و در حالی که خانواده بزرگوار و هم‌رزمانش خود را مهیای برگزاری سالگرد شهادتش می‌کردند، خبر اسارت او اعلام می‌گردد؛ وی پس از 9 سال تحمل اسارت و رنج‌های بسیار در زندان موصل به میهن اسلامی بازگشت.

 

مسؤولان شهرستان دامغان در دومین دیدار امروز خود با حضور در منزل جانباز 70 درصد انقلاب اسلامی، رضا طاهری که در دوران مبارزات مردم دامغان با عوامل رژیم شاهنشاهی به فیض جانبازی در راه استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی نائل آمد، از رشادت‌های وی و خانواده بزرگوارش در طول سال‌های مبارزات انقلابی و سپس دیگر سنگرهای دفاع مقدس و تعلیم و تربیت، تجلیل و قدردانی کردند.

 

رضا طاهری همراه با جمع گسترده‌ای از جوانان دیندار و انقلابی شهرستان دامغان در جریان آیین سنتی دسته روی و عزاداری یازدهم محرم سال 57 پس از سردادن شعارهایی بر علیه استبداد پهلوی و همکلام با مردم انقلابی اقصی نقاط کشورمان در حالی که به سوی بارگاه مطهر بکیربن اعین(ع) در حرکت بودند مورد هجوم و شلیک گلوله نیروهای مزدور شاه قرار گرفتند و وی پس از مجروح شدن از ناحیه زانو هر دو پا، یکی از پاهایش را در این راه مقدس از دست داد.

احمد جزائی سومین جانباز سرافراز شهرستان دامغان بود که امروز امام جمعه، فرماندار و مسؤولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دامغان با حضور در منزل وی یاد و خاطره دوران دفاع و حماسه را پای سخنان این ایثارگر والامقام زنده نموده و از جانفشانی، صبر و استقامت وی تجلیل کردند.

 

این جانباز والامقام دفاع مقدس که از تبار " سنگر سازان بی سنگر " دوران جنگ تحمیلی و کارمند بازنشسته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان است، زخم و جراحات و آسیب‌های ناشی از دفاع در مقابل دژخیمان بعثی را در نقاط مختلف خود به یادگار دارد و همزمان با عملیات رمضان در منطقه عملیاتی کوشک به فیض جانبازی و پیروی عملی از بزرگ جانباز کربلا نائل آمده است./202/977/ب1

ارسال نظرات