۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۴۲۶۳۱۰
آیت الله مجتهد شبستری:

حضرت عباس الگوی کامل بصیرت و معرفت در ولایتمداری

امام جمعه تبریز آموزه بزرگ حضرت عباس(ع) را ولایتمداری خواند و گفت: حضرت عباس(ع) الگوی کامل و جامعه بصیرت و معرفت در ولایتمداری است.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شب گذشته در گردهمایی بزرگ جانبازان در مسجد کبود تبریز، آموزه بزرگ حضرت عباس را ولایتمداری خواند و اظهار داشت: نورانیت ابوالفضل العباس(ع) از مقام شامخ امام حسین(ع) است.

 

وی با بیان اینکه جانبازان و رزمندگان با تأسی به مکتب عاشورایی و وفاداری حضرت عباس(ع) در هشت سال جنگ تحمیلی از خود گذشتند، ادامه داد: لقب قمر بنی هاشم حضرت عباس(ع) از آن جهت است که ایشان نورانیت خود را از محضر حضرت اباعبدالله(ع) دارد.

 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه زمانی که از ایشان سخن به میان می آید در حقیقت از وفاداری علمدار کربلا به امام زمان خود و فداکاری او سخن آمده است، گفت: زیبایی حضرت عباس(ع) علاوه بر زیبایی ظاهری و قامت رشید ایشان به زیبایی معنوی منحصر به فردیش بود.

 

وی با اشاره به ایمان و صلابت معنوی حضرت ابوالفضل العباس(ع)، خاطر نشان کرد: ایشان از منظر ایمانی و تقوا محکم و استوار بودند و رد پیشانی ای او از مهر نماز نشان از آن داشت، حضرت عباس(ع) با آن که در جوانی به شهادت رسید ولی پیشانیشان از عبادت پینه بسته بود.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه جانبازان به خود افتخار کنند که ادامه دهنده راه قمر بنی هاشم(ع) هستند، ادامه داد: ایشان فردی دین شناس و با معرفت بودند و تاریخ از وفای حضرت ابوالفضل(ع) یاد کرده است، این رشادت ها و از جان گذشتگی ها تنها نمونه هایی از بصیرت و دید نافذ ایشان است.

 

وی در کشور ما پیروان حضرت ابوالفضل(ع) ولایت مدار هستند و هر چه قدر سعی کنیم به مراتب ولایت بیفزاییم در نزد خدا عزیزتر خواهیم بود، ابراز داشت: با توجه به رشادت‌ها و معرفت حضرت عباس(ع)، لازم است از ایشان درس گرفته و بصیرت خود را افزایش دهیم.

 

آیت الله شبستری با بیان اینکه شرافت انسان به بصیرت و معرفت او است، افزود: جانبازانی هستند که چشم ظاهری خود را از دست داده‌اند ولی چشم بصیرت گرفته‌اند؛ در مقابل برخی افراد را نیز داریم که بصیرت ندارند و کور هستند، زیرا هر کس در این دنیا بصیرت نداشته باشد در آخرت نیز کور محسوب خواهد شد./854/202/ب2

ارسال نظرات